Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Jag kör med någon från Tesa, ca 40 mm bred. Det är en tejp för inomhusbruk men det är ju ändå klister på så den fastnar bra. ( Det va det vi hade på jobbet )

Jag tänker att om det nu skulle erodera kretskortet så kommer det ta väldigt, väldigt lång tid.

Okej ska testa. Funderade på om de gick att tejpa bitarna mot varandra och sedan enbart fästa dom i hörnen, så att klistret inte sätter dig direkt mot brädan.

Men det kanske förstår hela idén med modden.

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Okej ska testa. Funderade på om de gick att tejpa bitarna mot varandra och sedan enbart fästa dom i hörnen, så att klistret inte sätter dig direkt mot brädan.

Men det kanske förstår hela idén med modden.

Borde inte vara något problem att ta bort eventuellt klister med isopropanol om du är orolig för det. Tanken är ju att tejpen ska ligga mitt kretskortet.

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Okej ska testa. Funderade på om de gick att tejpa bitarna mot varandra och sedan enbart fästa dom i hörnen, så att klistret inte sätter dig direkt mot brädan.

Men det kanske förstår hela idén med modden.

Så kallad maskeringstejp är det man använder sig av.

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om Mode Envoy går att (för)köpa som gruppköp via Keygem i Tyskland
Av recensionerna att döma är det ett bra 65% tangentbord för pengarna.
https://keygem.com/collections/group-buys/products/group-buy-...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Vill tipsa om Mode Envoy går att (för)köpa som gruppköp via Keygem i Tyskland
Av recensionerna att döma är det ett bra 65% tangentbord för pengarna.
https://keygem.com/collections/group-buys/products/group-buy-...
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0295/3245/4956/products/DSC01326-2_800x.png?v=1681975082

Det roliga med att köpa direkt från mode är ju att man kan "designa" den själv. Det tråkiga är att det blir något dyrare(tror jag) samt inte samma konsumentskydd som inom EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det roliga med att köpa direkt från mode är ju att man kan "designa" den själv. Det tråkiga är att det blir något dyrare(tror jag) samt inte samma konsumentskydd som inom EU.

Blir faktiskt lite billigare från EU i och med frakten är så dyr från Mode i USA. Bokade ett från Mode´s butik i USA tidigare i vintras.
Men helt ärligt köper jag hellre från en butik i EU på grund av anledningarna du nämner

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tjena.
Tänkte höra med er proffs om det ens är lönt att lägga ut ett Keycron K10 med bruna Kailh box silent switchar i marknaden.
Nackdelen är att plasten som sitter mellan tangenterna har knäckts, fråga mig inte hur då min dotters pojkvän fixa detta till mig
Ligger bara och tar plats i byrån nu, kanske kan få någon krona för det?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Tänkte höra med er proffs om det ens är lönt att lägga ut ett Keycron K10 med bruna Kailh box silent switchar i marknaden.
Nackdelen är att plasten som sitter mellan tangenterna har knäckts, fråga mig inte hur då min dotters pojkvän fixa detta till mig
Ligger bara och tar plats i byrån nu, kanske kan få någon krona för det?

Vilken plast är det som är sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vilken plast är det som är sönder?

Här ska det sitta en plast som delar av tangenterna, nu har han försökt fixa det med några plåtbitar för att det skulle se bättre ut. Dessa satte han fast med dubbelhäftande tejp, så dessa går att ta bort. Kan ju säga att jag blev hyfsat förbannad då det kosta 1500kr och är knappt 2 månader gammalt, så jag la det i byrån.
Till råga på allt så hade han slängt plasten
Men det är original keycaps på detta tangentbord.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut med keycaps och switchar. Följer med andra keycaps också, till MAC och en grå ESC keycap.
Om det finns intresse så skicka ett PM, jag lägger i så fall ut det på marknaden först så att jag säljer det på rätt sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

<Uppladdad bildlänk>
Så här ser det ut med keycaps och switchar. Följer med andra keycaps också, till MAC och en grå ESC keycap.
Om det finns intresse så skicka ett PM, jag lägger i så fall ut det på marknaden först så att jag säljer det på rätt sätt.

Ja några pengar borde du kunna få för det. DIY person som vill göra sin egen design kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja några pengar borde du kunna få för det. DIY person som vill göra sin egen design kanske..

Tack för svaret. Ska lägga ut det i marknaden så får vi se.
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

<Uppladdad bildlänk>

Här ska det sitta en plast som delar av tangenterna, nu har han försökt fixa det med några plåtbitar för att det skulle se bättre ut. Dessa satte han fast med dubbelhäftande tejp, så dessa går att ta bort. Kan ju säga att jag blev hyfsat förbannad då det kosta 1500kr och är knappt 2 månader gammalt, så jag la det i byrån.
Till råga på allt så hade han slängt plasten
Men det är original keycaps på detta tangentbord.

"bruna Kailh box silent" skriver du, men det ser det inte ut som....eller?

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Ducky One 3 lite mer än ett år och har redan problem med det. Det registrerar flera tryck när jag trycker på en knapp vilket är frustrerande. Jag har provat uppdatera drivers och rengöra tangentbordet men får samma resultat. Jag trodde Ducky var bra kvalitè men jag hade fel. Jag är djupt besviken.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har haft min Ducky One 3 lite mer än ett år och har redan problem med det. Det registrerar flera tryck när jag trycker på en knapp vilket är frustrerande. Jag har provat uppdatera drivers och rengöra tangentbordet men får samma resultat. Jag trodde Ducky var bra kvalitè men jag hade fel. Jag är djupt besviken.

Verkar ha gått ner sig lite känns det som. Jag har 2 st ifrån 2012 eller så och dom funkar helt galant fortfarande.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Verkar ha gått ner sig lite känns det som. Jag har 2 st ifrån 2012 eller så och dom funkar helt galant fortfarande.

Ja det verkar som de äldre modellerna är bättre än dagens tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

"bruna Kailh box silent" skriver du, men det ser det inte ut som....eller?

Dom på bilden är Durock Dolphine, men nu sitter det Kailh box silent.
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag har haft min Ducky One 3 lite mer än ett år och har redan problem med det. Det registrerar flera tryck när jag trycker på en knapp vilket är frustrerande. Jag har provat uppdatera drivers och rengöra tangentbordet men får samma resultat. Jag trodde Ducky var bra kvalitè men jag hade fel. Jag är djupt besviken.

testat flyttat runt lite switchar? Mitt ducky buggar ibland när jag moddar det, knapptryck som inte registreras, men löstes när jag flyttade runt två switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har haft min Ducky One 3 lite mer än ett år och har redan problem med det. Det registrerar flera tryck när jag trycker på en knapp vilket är frustrerande. Jag har provat uppdatera drivers och rengöra tangentbordet men får samma resultat. Jag trodde Ducky var bra kvalitè men jag hade fel. Jag är djupt besviken.

Det är inte nått turboläge eller nått som är på? Jag har fått intrycket av att Ducky har en massa värdelösa funktioner som ingen har bett om som är enkla att slå på av misstag som gör att tangentbordet blir extremt märkligt att använda.

Permalänk

Någon som har sett Khail Box Jade i lager någonstans i Europa? Är väl dom som jag är mest sugen på att prova just nu. Verkar som det är stor efterfrågan på switchar då det är slut på alla "bra" modeller överallt. Behöver 60+ till antalet.

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Någon som har sett Khail Box Jade i lager någonstans i Europa? Är väl dom som jag är mest sugen på att prova just nu. Verkar som det är stor efterfrågan på switchar då det är slut på alla "bra" modeller överallt. Behöver 60+ till antalet.

https://keycapsss.com/switchestester/switches/38/kailh-box-ja...

Permalänk
Medlem

För alla som vill ha cherry profil double shot pbt med shinethrough så är det på g.

Blev själv lite sugen på att köpa bara för att se hur det är

https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/shine-through-double-shot...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan hitta en USB C->A spiralkabel i beige eller svart till rimligt pris? Typ 1,5 meter.

Typ denna, fast för inte 450kr.

https://www.maxgaming.se/sv/kabel-till-tangentbord/classic-co...

Absolut INTE med någon form av töntig kontakt på mitten, typ aviatortrams.

EDIT: Helst inte tygklädd heller. Det ultimata hade varit en tangentbordskabel från tidigt 90-tal fast med USB C och A i varsin ände men det är nog lite mycket att be om. Jag antar att man får rulla en egen, men jag hittar inte ens någon beige USB C-kabel som inte ska envisas med att vara tygklädd.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Någon som vet var man kan hitta en USB C->A spiralkabel i beige eller svart till rimligt pris? Typ 1,5 meter.

Typ denna, fast för inte 450kr.

https://www.maxgaming.se/sv/kabel-till-tangentbord/classic-co...

Absolut INTE med någon form av töntig kontakt på mitten, typ aviatortrams.

EDIT: Helst inte tygklädd heller. Det ultimata hade varit en tangentbordskabel från tidigt 90-tal fast med USB C och A i varsin ände men det är nog lite mycket att be om. Jag antar att man får rulla en egen, men jag hittar inte ens någon beige USB C-kabel som inte ska envisas med att vara tygklädd.

https://eustore.cablemod.com/cablemod-keyboard-cables/

Finns både färdiga och "configureator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Tack, fast det är fortfarande 400+kr därifrån. Jag tänkte mig ungefär vad en USB-kabel faktiskt kostar, typ 100-150kr eller så. Men jag lär väl få skruva en egen kabel. Det är mest att det är lite väl överdrivet att kabeln till nya Model F är typ tre meter lång

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Tack, fast det är fortfarande 400+kr därifrån. Jag tänkte mig ungefär vad en USB-kabel faktiskt kostar, typ 100-150kr eller så. Men jag lär väl få skruva en egen kabel. Det är mest att det är lite väl överdrivet att kabeln till nya Model F är typ tre meter lång

ASCENY Coiled & Double-Sleeved Mechanical Keyboard Cable, for Type-C Mechanical Keyboards (White) https://a.co/d/1oQjX31

EMBRACENATURE USB C Coiled Cable Wire Mechanical Keyboard USB Cable Type C USB Interface for Poker 2 GH60 Keyboard Kit,White https://a.co/d/85inUjn

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

ASCENY Coiled & Double-Sleeved Mechanical Keyboard Cable, for Type-C Mechanical Keyboards (White) https://a.co/d/1oQjX31

EMBRACENATURE USB C Coiled Cable Wire Mechanical Keyboard USB Cable Type C USB Interface for Poker 2 GH60 Keyboard Kit,White https://a.co/d/85inUjn

Det blev till att rulla upp den medföljande kabeln istället, tycker det blev klart godkänt

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Det blev till att rulla upp den medföljande kabeln istället, tycker det blev klart godkänt

<Uppladdad bildlänk>

Har du snurrat/inverterat den?

https://www.sweclockers.com/galleri/12948-egentillverkad-spir...

Permalänk
Medlem

Jag har så länge jag kan minnas alltid använt Logitechs ickemekaniska tangentbord. Förr eller senare så har det alltid blivit så att nån eller några tangenter börjar ge dubbelslag. Har försökt med att rengöra dem genom att ta bort tangenterna. (fast det var alltid ganska rent så det gjorde ingen nytta)
Testade mekaniskt tangentbord för några år sedan, men gillade inte dess höga ljudbild, och jag tyckte att det krävdes för mycket kraft att trycka ner tangenterna.
Jag antar/hoppas de har utvecklats sen dess så jag börjar snegla lite på sådana istället. Men kan man säga att mekaniska tangentbord håller bättre än de med gummimatta, som de jag haft i Logitechs varianter?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Jag har så länge jag kan minnas alltid använt Logitechs ickemekaniska tangentbord. Förr eller senare så har det alltid blivit så att nån eller några tangenter börjar ge dubbelslag. Har försökt med att rengöra dem genom att ta bort tangenterna. (fast det var alltid ganska rent så det gjorde ingen nytta)
Testade mekaniskt tangentbord för några år sedan, men gillade inte dess höga ljudbild, och jag tyckte att det krävdes för mycket kraft att trycka ner tangenterna.
Jag antar/hoppas de har utvecklats sen dess så jag börjar snegla lite på sådana istället. Men kan man säga att mekaniska tangentbord håller bättre än de med gummimatta, som de jag haft i Logitechs varianter?

Det är inte bara brytaren utan case och keycaps som påverkar ljudet. Med rätt kombination kan det låta ljuvligt eller ljudlöst, allt beror på vad för delar man väljer.

Men jag får en känsla av att Topre hade passat dig, tyvärr väldigt ovanligt/omöjligt att hitta med svensk ISO men om ANSI eller JIS fungerar för dig så är det bara en fråga om pengar.