Komplett.se reklamation som tar lång tid?

Permalänk
Medlem

Komplett.se reklamation som tar lång tid?

Hej Sweclockers!

Jag har ett problem. Jag har skickat tillbaka ett Zotac 4090 Amp Extreme Airo till komplett. Detta efter att jag läst i någon tråd med samma problem att Zotac skickat ut ersättningsfläktar (eftersom de låter en hel del, brummande dovt ljud).

2023-04-03 - Jag ringde komplett och hör om det stämmer att det finns ersättningsfläktar, de säger då att jag ska göra en reklamationsförfrågan och höra mig för, om det finns så kommer de acceptera förfrågan.
2023-04-05 - Jag får min reklamationsförfrågan accepterad, där jag frågade om det fanns ersättningsfläktar så jag antog att det var så. (jag skickar tillbaka grafikkortet samma dag).

Efter det så har jag både ringt, chattat och mailat till dem, de har då sagt olika saker. En person sa att jag skulle kunna få ett låne-grafikkort under tiden, en annan sa att jag inte kunde få det. Ingen kan ge mig en gissning på när jag får tillbaka mitt grafikkort.

Nu har det gått 20 dagar utan grafikkort (snart 3 veckor, vilket är det de säger att en reklamation ska ta). Jag räknar inte med att jag kommer att tillbaka grafikkortet inom närtid eftersom de inte verkar ha koll på hur det går med det.

Till saken hör att när jag inte har ett grafikkort måste pendla 8 mil tur och retur varje dag till jobbet som jag vanligtvis sköter hemifrån. Nu till min fråga - går det att reklamera extra kostnader så som pendling till jobbet i ett sådant här fall, det är ju en extra kostnad eftersom jag inte har grafikkortet - skulle även vilja reklamera att jag missar ~1h arbetstid varje dag eftersom jag måste pendla så länge - har någon koll på om det går att reklamera?

Komplett svarade bara stöddigt att "jobbet bör ge dig hårdvara så att du kan jobba hemifrån".

Tack för hjälpen!

Visa signatur

- - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av dronkers:

Hej Sweclockers!

Jag har ett problem. Jag har skickat tillbaka ett Zotac 4090 Amp Extreme Airo till komplett. Detta efter att jag läst i någon tråd med samma problem att Zotac skickat ut ersättningsfläktar (eftersom de låter en hel del, brummande dovt ljud).

2023-04-03 - Jag ringde komplett och hör om det stämmer att det finns ersättningsfläktar, de säger då att jag ska göra en reklamationsförfrågan och höra mig för, om det finns så kommer de acceptera förfrågan.
2023-04-05 - Jag får min reklamationsförfrågan accepterad, där jag frågade om det fanns ersättningsfläktar så jag antog att det var så. (jag skickar tillbaka grafikkortet samma dag).

Efter det så har jag både ringt, chattat och mailat till dem, de har då sagt olika saker. En person sa att jag skulle kunna få ett låne-grafikkort under tiden, en annan sa att jag inte kunde få det. Ingen kan ge mig en gissning på när jag får tillbaka mitt grafikkort.

Nu har det gått 20 dagar utan grafikkort (snart 3 veckor, vilket är det de säger att en reklamation ska ta). Jag räknar inte med att jag kommer att tillbaka grafikkortet inom närtid eftersom de inte verkar ha koll på hur det går med det.

Till saken hör att när jag inte har ett grafikkort måste pendla 8 mil tur och retur varje dag till jobbet som jag vanligtvis sköter hemifrån. Nu till min fråga - går det att reklamera extra kostnader så som pendling till jobbet i ett sådant här fall, det är ju en extra kostnad eftersom jag inte har grafikkortet - skulle även vilja reklamera att jag missar ~1h arbetstid varje dag eftersom jag måste pendla så länge - har någon koll på om det går att reklamera?

Komplett svarade bara stöddigt att "jobbet bör ge dig hårdvara så att du kan jobba hemifrån".

Tack för hjälpen!

Jag förstår din frustration, men det kan ligga en hel del i det dom svarar "Att jobbet faktiskt ska ge dig grejerna för att kunna jobba hemifrån" Även om man kan formulera det på ett mycket bättre sätt, sen kan jag dock tycka att dom på 20dagar borde kunna ha lite information att ge dig.

Jag hoppas att det löser sig och att du får tillbaka ett fullt fungerande grafikkort.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Spontant skulle jag väl instämma i att det är din arbetsgivares uppgift att se till att du kan utföra ditt jobb hemma, inte Kompletts.

Men tar det för lång tid kan du väl häva köpet, 3 veckor är väl standard.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag förstår din frustration, men det kan ligga en hel del i det dom svarar "Att jobbet faktiskt ska ge dig grejerna för att kunna jobba hemifrån" Även om man kan formulera det på ett mycket bättre sätt, sen kan jag dock tycka att dom på 20dagar borde kunna ha lite information att ge dig.

Jag hoppas att det löser sig och att du får tillbaka ett fullt fungerande grafikkort.

Okay! ja, det verkar kanske vara så ändå! tack för svaret!

Skrivet av Lagerlöf:

Spontant skulle jag väl instämma i att det är din arbetsgivares uppgift att se till att du kan utföra ditt jobb hemma, inte Kompletts.

Men tar det för lång tid kan du väl häva köpet, 3 veckor är väl standard.

Det har jag inte tänkt på! Det kanske jag ska försöka göra imorgon när det gått 3 veckor!

Visa signatur

- - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Spontant skulle jag väl instämma i att det är din arbetsgivares uppgift att se till att du kan utföra ditt jobb hemma, inte Kompletts.

Men tar det för lång tid kan du väl häva köpet, 3 veckor är väl standard.

Tack igen Lagerlöf! Det löste sig med en återbetalning! De kom fram till att kortet var trasigt och jag blev krediterad kostnaden för grafikkortet! så nu har jag beställt ett nytt.

Visa signatur

- - -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dronkers:

Tack igen Lagerlöf! Det löste sig med en återbetalning! De kom fram till att kortet var trasigt och jag blev krediterad kostnaden för grafikkortet! så nu har jag beställt ett nytt.

Skönt att det löste sig

Visa signatur

Mr. Scriptman