Storbritannien blockerar Microsofts Activison-köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Nja, MS skulle kunna dra sig ur UK totalt, men ska vi fundera ett varv till på vilka konsekvenser det skulle få?
Andra länder, främst i EU, skulle börja fundera på hur man kan ersätta alla produkter och tjänster i statliga och regionala verksamheter (dvs. allt som bekostas med hjälp av skattepengar) som man nu inhandlar från MS. Varför? Jo, om MS visar att man helt enkelt hotar och utnyttjar sin marknadsledande ställning om myndigheter inte gör precis som MS vill, så är det inte ett företag man kan arbeta med. För vad skulle nästa steg kunna vara? Skolor i land B vill sluta med Windows, MS knackar på dörren och säger att "slutar ni använda vårt OS så kan ni glömma att vi erbjuder våra molntjänster i ert land som ni är beroende av för att era myndighetstjänster ska fungera"?
Inte svårt att begripa att inget land vill, eller i längden kan, vara beroende av ett företag som kan hota med att lämna landet om det inte får sin vilja igenom.

Vill bara säga att jag håller med, tror inte heller att dom kommer att göra det men tror att det finns som en möjlighet i värsta fall för dom. Jag tror inte heller att politkerna/andra företag är så himla nöjd över denna dom så gissar på att det kommer att tryckas rejält fram över därifrån, får se vart det hela landar, ska bli spännande att se hur som!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Extrapolerade en framtid där företagen har fått ännu större makt än de har idag. En framtid där allt är till salu. T.o.m länder.

Om du läst dystopisk framtidslitteratur där "megacorps" (jätteföretag, som en vidareutveckling av t.ex Nestlé, P&G eller Disney) har mer makt än regeringar så vet du vad jag menar.

I den framtiden hade MS bara köpt UK och drivit igenom beslutet. Fast i en sådan framtid hade inte något land fått en röst vid ett sådant uppköp.

https://www.titlemax.com/wp-content/uploads/every-company-disney-owns.jpeg

These 10 companies control everything you buy

Om du spelat brädspelet monopol så förstår du hur det slutar. Till slut har en köpt upp allt.

Bra inlägg.

Sjukt är det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Microsoft är ju dock villiga att lämna garantier på att dom inte ska göra sina populära titlar platforms-exklusiva, och har redan rätt långa kontrakt som förbjuder att dom gör det. Rätt löjligt att blockera uppköpet då...

du mena så som man har gjord med Bethesda uppköpet? att så fårt det gick igenom har man uteslutit Sony ifrån framtiden Bethesda spel med "ursäkten" att det är ju så hemsk komplicerat att utveckla för 2 platformer samtidigt och man hade Bethesda säga att dem har ju altid utvecklat spel till xbox först?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Varför skulle ett mycket lönsamt företag lägga ner?

Hypotetiskt. Det skulle vara ett bättre utfall än att hålla på som de gör nu.
Det hade både varit mer rättvist mot deras IPn samt för deras konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

du mena så som man har gjord med Bethesda uppköpet? att så fårt det gick igenom har man uteslutit Sony ifrån framtiden Bethesda spel med "ursäkten" att det är ju så hemsk komplicerat att utveckla för 2 platformer samtidigt och man hade Bethesda säga att dem har ju altid utvecklat spel till xbox först?

Vet inget om Bethesda uppköpet, men ATVI har t.ex. ett 10-års kontrakt för COD att vara tillgängligt på en annan platform än sin egen så jag tvivlar på att det är som Bethesda: https://www.reuters.com/technology/microsoft-signs-japanese-l...

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Varför ska britterna ha så stort inflytande, de är ju inte ens med i EU längre?

Hela grejen med att gå ur EU var väl att tillåtas ha en egen åsikt som inte hela jävla Europa måste gå med på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Hypotetiskt. Det skulle vara ett bättre utfall än att hålla på som de gör nu.
Det hade både varit mer rättvist mot deras IPn samt för deras konsumenter.

ATVI har en otrolig massa konsumenter som har kul med deras produkter och IP. Det hade varit bättre om alla dom fick sina favorit-spel berövade från sig bara för att du tycker det hade känts bra?

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Tror ärligt talat att det hade blivit mycket bättre för Blizzard om köpet går igenom.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

ATVI har en otrolig massa konsumenter som har kul med deras produkter och IP. Det hade varit bättre om alla dom fick sina favorit-spel berövade från sig bara för att du tycker det hade känts bra?

Du övertänker det här något enormt.

Acti-Blizz missköter sina största IPs något enormt, och det finns nog fan inte många som konsumerar deras största IPs och tycker de gör ett särskillt bra jobb. Det är skillnad på att tycka "ja men det här är lite kul ändå" och faktiskt göra ett bra jobb, båda är inte ömsesidigt uteslutande, och bara för att nånting är "lite halvkul" så betyder det inte att det lever upp till sitt fulla potentialt.

Acti-Blizz gör ett skitjobb med CoD, WoW, Diablo, Starcraft, och i princip alla deras feta IPs (förutom typ Candy Crush... vars enda syfte är att bedra folk) - och ja, cyniskt sagt så är det bättre att låta det självdö än att låta konsumentera bedras om och om igen och att skiten mjölkas i all oändlighet. IPena har enorm potential som är bortkastat i Acti-Blizz händer.

Och det hade varit en jävligt skön "breath of fresh air" att se vad Microsoft kan göra med IPena - om du frågar mig, så kan det omöjligt bli sämre. Nån annan skulle få ratta det där, spelen kommer inte försvinna, och mer sannolikt, så skulle de hanteras betydligt bättre än i nuläget.

Sen att Microsoft Gaming VD, Phil Spencer, är mer omtyckt än Acti-Blizzard och har bättre rykte överlag är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Du övertänker det här något enormt.

Acti-Blizz missköter sina största IPs något enormt, och det finns nog fan inte många som konsumerar deras största IPs och tycker de gör ett särskillt bra jobb. Det är skillnad på att tycka "ja men det här är lite kul ändå" och faktiskt göra ett bra jobb, båda är inte ömsesidigt uteslutande, och bara för att nånting är "lite halvkul" så betyder det inte att det lever upp till sitt fulla potentialt.

Acti-Blizz gör ett skitjobb med CoD, WoW, Diablo, Starcraft, och i princip alla deras feta IPs (förutom typ Candy Crush... vars enda syfte är att bedra folk) - och ja, cyniskt sagt så är det bättre att låta det självdö än att låta konsumentera bedras om och om igen och att skiten mjölkas i all oändlighet. IPena har enorm potential som är bortkastat i Acti-Blizz händer.

Och det hade varit en jävligt skön "breath of fresh air" att se vad Microsoft kan göra med IPena - om du frågar mig, så kan det omöjligt bli sämre.

Du presenterar din personliga åsikt som någon form av fakta. Min erfarenhet är raka motsatsen. Är ATVI perfekta? Självklart inte. Skulle det bli bättre under MSFT? Ja, jag kan nog hålla med om det. Men är ATVI så kassa att dom borde lägga ner? Självklart inte.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Du presenterar din personliga åsikt som någon form av fakta. Min erfarenhet är raka motsatsen. Är ATVI perfekta? Självklart inte. Skulle det bli bättre under MSFT? Ja, jag kan nog hålla med om det. Men är ATVI så kassa att dom borde lägga ner? Självklart inte.

Nej, det är du som övertolkar den och tar det lite för ordagrant. Man tappar inte 55% utav sina MAU's och inbillar sig att läget och ryktet är i behåll... oavsett hur mycket du gillar att spela något dom producerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Nej, det är du som övertolkar den och tar det lite för ordagrant. Man tappar inte 55% utav sina MAU's och inbillar sig att läget och ryktet är i behåll... oavsett hur mycket du gillar att spela något dom producerat.

https://www.statista.com/statistics/1234240/activision-quarte...

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Har svårt att se situationen för världens spelkonsumenter skulle vara en så pass stor hjärtefråga för diverse konkurrensmyndigheter och tänker att de dessutom behöver rätt bra argument från att stoppa ett avtal som två parter ingår av fri vilja. Finns väl rimligtvis betydligt mer skadliga monopol att angripa. Detta måste egentligen handla om nåt annat eller?

Permalänk
Skrivet av NoSkills:

Det kan verkligen omöjligt bli sämre.

Jasså inte?
Några exempel:
Psychonauts 2 ps5 version lades ner, enligt utsago, av Microsoft för att utvecklarna inte fick series x versionen att prestera lika bra.

Redfall teamet beordrades av Microsoft att inte släppa till PS5 så den utvecklingen lades också ner. 30fps endast vid släpp, ingen syncad progression på coop.

Minecraft "bedrock" där moddar och community content måste betalas för samt att det till ps4 pro är så otroligt dåligt optimerat att det nästan är skrattretande. Tillochmed huvudmenyn lider av fps drops.

Så visst kan det bli sämre.

- 4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Jasså inte?
Några exempel:
Psychonauts 2 ps5 version lades ner, enligt utsago, av Microsoft för att utvecklarna inte fick series x versionen att prestera lika bra.

Redfall teamet beordrades av Microsoft att inte släppa till PS5 så den utvecklingen lades också ner. 30fps endast vid släpp, ingen syncad progression på coop.

Minecraft "bedrock" där moddar och community content måste betalas för samt att det till ps4 pro är så otroligt dåligt optimerat att det nästan är skrattretande. Tillochmed huvudmenyn lider av fps drops.

Så visst kan det bli sämre.

- 4thePlayers

Nu var det förvisso en ganska cynisk hyperbole. Men visst, det kan självklart bli sämre; bara att det är jävligt osannolikt i dagsläget.

Permalänk
Medlem

WoW tappat 50% på 4 år, Under 2022 tappade Activision som helhet 33%. Man gjorde massa asiatiska satsningar som bloatar graferna och mobilspel (vilket motsvarar hela uppgången 2019+), samt fokuserat på dessa under 2019-2023 då dessa genererar mer pengar än den västerländska marknaden, vilket är egentligen hela anledningen varför Blizzard specifika IPs har gjort mycket dåligt ifrån sig enda sen senaste peaken (Legion tiden (2016) då det var multipla Blizzard spel som boomade och var uppskattade), om man jämför deras MAUs utveckling fram tills idag. Allt från din länk.

Bortser man från Dragonflight releasen, vad har man fått? Maintenance mode där 1 uppdatering varje eller varannat kvartal sker i Classic WoW, med 1 developer som skriver i Warrior 'Fightclub' discorden då och då - med obefintlig developer feedback på annat håll.
Dragonflight som har tappat det mesta från releasen med betydligt sämre försäljningssiffror än väntat, och en klassbalans som får Classic WoW att framstå som värsta superspelet? Klasser som är helt irrelevanta i retail WoW, år 2023?!?
Diablo 3, "ny" säsong varje halvår som inte förändrar nånting överhuvudtaget eller lägger till något väsentligt.

Starcraft som är död och begraven.

2st WoW expansioner som bedöms vara de sämsta expansionerna genom tiderna? och snart blir de 3 på raken? Detta är alltså Blizzard Entertainment, bolaget vars företagsmotto var "Our games must live up to the expected Blizzard quality" och inte var rädd att postpone:a spel? Bah. Det är inte konstigt att folk har lämnat Blizzard IPs när de är för upptagna med att mjölka sina mobilspel.

Din länk förändrade inte mycket, mer än att påpeka "HAHA DINA SIFFROR ÄR LITE FEL", men poängen kvarstår. Dom spelen jag nämnde i mina tidigare inlägg gör dåligt ifrån sig, och IPena behandlas som ett skämt i den västerländska marknaden.

TLDR: Fuck mobilspel, låt M$ köpa skiten, befria Blizzard spelen då de uppenbarligen är vanvårdade, gg go next.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Fenrisulvfan:

[1] Jag tvivlar på att maktcentralisering kommer göra saken bättre, kanske på kort sikt, men på lång sikt kommer det bara bli värre med sämre konkurrens.

[2] IP's späs alltid ut över tid oavsett vem som håller i rodret, det som behövs är mer nyskapande istället för att idissla gamla speltitlar.

[1] Hade det gällt mer eller mindre vilket annat bolag som helst förutom ActiBlizz, då hade jag glatt hållt med dig! Men Kotick ska bort, kosta vad det kosta vill. Tycker genuint synd om alla individer som känner sig tvungen att jobba under den människan, speciellt då det fortfarande anses väldigt fint att ha Activision Blizzard på sitt CV

I fallet med Blizzard står jag fast vid att studion började skära bort delar av sig själv samma dag som Blizzard gick ihop med Activision. Enda sedan dess har Blizzard blött alla personer med en riktig vision för att skapa ett roligt spel. Vi har inte sett något av större mervärde från Blizzard sedan dess i min mening (särskiljer på spel med kulturellt värde från kommersiellt värde här nu).

[2] Nog för att jag är allt för innovation och att blicka framåt, men spelbranschen är i en liten konstig sits att framsteg ofta visar sig vara en negativ sak (åtminstone för egen preferens).. Kommer på mig själv gång på gång hellre spela äldre titlar än vad nu nyheten behagar.

Exempel:
Spelar hellre Battlefield 4 än något som kommit därefter.
Spelar hellre Left 4 Dead än konkurrenter som Back 4 Blood.
Spelar hellre Skyrim (igen..) än egentligen något RPG som kommit efter 2016.
Spelar hellre GTA V-kampanjen (igen..) än Red Dead Redemption 2.

Fler exempel kan ges men känns överflödigt.
Anser helt helt att dessa spel är genuint bättre än titlarna som kommit därefter i de allra flesta aspekter. Allt från kartor, spelflöde och speldesign. Det generella innehållspaketet är kort sagt mycket mer tilltalande som en färdig produkt – jag har mycket roligare i dessa äldre titlar.

Saknar att köpa ett färdigt spel och tillhörande stora expansioner längre fram. Spontana exempel här är Witcher 3: Blood and Wine och Command & Conquer Generals: Zero Hour, eller andra spel med med liknande struktur av extra spelinnehåll. Är oändligt trött på allt vad GaaS (Games as a Service) och månatliga/kvartala uppdateringar ihop med Battle Passes heter

Fixade lite grammatik o.s.v.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Om nu detta uppköp blir stoppat så har MS 69 miljarder dollar att "shoppa loss" med. Finns det planer på att köpa Sega, Ubisoft eller något annat tro? Bara en tanke som dök upp.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Om nu detta uppköp blir stoppat så har MS 69 miljarder dollar att "shoppa loss" med. Finns det planer på att köpa Sega, Ubisoft eller något annat tro? Bara en tanke som dök upp.

Inte $69 miljarder, $66 miljarder. Misslyckas Microsoft att köpa Activision Blizzard innan avtalet mellan dem om uppköp går ut i mitten av juli och avtalet inte förlängs så får Activision Blizzard, enligt avtalet, $3 miljarder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

skrämmande vad vissa har för vanföreställningar här om att företag kan bara hota en regering och tror sig att kunna få igenom vad som hest.
Då kan vi någ lägga ner demokratin helt o hållet och ge all makt till Musk, Bezos och Co.

Lite naivt att tro att detta inte händer överallt redan.

Permalänk

Min gissning är fortsättningsvis att Xbox Series konsolerna är Microsofts kanske sista som konsoltillverkare. Max en generation till släpper dom.
Dom går istället in helt att Xbox blir Microsofts brand som spelutgivare med en hel drös studior under sig.

Då slipper dom en hel del utgifter i form av R&D, utveckling, tillverkning för att sist och slutligen sälja hårdvara med förlust under x antal år per generation.

Kontrollerna kommer dom däremot att fortsätta med dock med Nintendo och Playstation licens samt egna till pc.

- DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Bra. Vi behöver inte fler megaföretag som sitter på alla IP:n. Att Disney ens fått köpa Marvel och Lucasfilm/Lucasarts är skandal nog tycker jag.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Är de på allvar rädda att det blir monopol inom en bransch med 1 miljon spelutgivare/konkurrenter... Så korkat att man blir arg. mega cringe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Bra. Vi behöver inte fler megaföretag som sitter på alla IP:n. Att Disney ens fått köpa Marvel och Lucasfilm/Lucasarts är skandal nog tycker jag.

Vem skulle stoppa det då? smakmyndigheten? det finns 14 miljoner film skapar studios, hur fan kan det bli monopol ifall 3 av dom går ihop?

iofs så tycker jag det är en travesti att skitney köpte lucas arts, marvel bryr jag mig inte om då jag är vuxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av otolotk:

Vem skulle stoppa det då? smakmyndigheten? det finns 14 miljoner film skapar studios, hur fan kan det bli monopol ifall 3 av dom går ihop?

iofs så tycker jag det är en travesti att skitney köpte lucas arts, marvel bryr jag mig inte om då jag är vuxen.

Faktiskt beredd att hålla med, det är inte som att man som spelkonsument är tvingad av att köpa spel på vissa IPs oavsett hur dåliga eller överprissatta spelen är. Ser heller inte varför myndigheter ska gå in och avgöra vilka IPs som på något sätt behlver "skyddas". Som att säga att typ Ed Sheran och Arianna Grande som de mest streamade artisterna inte skulle få bilda ett band tillsammans för att skydda musikkonsumenterna.

De har säkert sina poänger men känns som fel fokus. Gå på livsmedel-, energi-, etc, branscherna istället.

Permalänk
Medlem

Furious Microsoft boss says confidence in UK 'severely shaken'

Lyssna på denna intervju, Microsoft är inte glada.

Mr Smith said the CMA's decision marked "probably the darkest day in our four decades in Britain".

"It does more than shake our confidence in the future of the opportunity to grow a technology business in Britain than we've ever confronted before."

Smith said: “Microsoft has been in the United Kingdom for 40 years. And we play a vital role not just supporting businesses and nonprofits but even defending the nation from cybersecurity threats. But this decision, I have to say, is probably the darkest day in our four decades in Britain.”

Det är sinnessjukt. Microsoft hotar Storbritannien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Molnspelande... inte ens Google ville vara kvar med Stadia. Kommer molnspelande verkligen bli så stort? Min känsla är att det sagts länge men det är alldeles för kräsna spelare för att det ska slå stort. Klart det inte finns någon konkurrens i molnspelande när konkurrenterna lägger ner... och inte gör de det för de har konkurrens.

Det är inte stort för att det finns mer prisvärda alternativ.
Hur kommer det vara om alternativen begränsas till spelkonsol (Microsofts så klart) eller en PC som kostar minst 30 000:-?
Då är kanske molnspelande ett mer attraktivt val.
Med dagens priser på komponenter känns det som att vi inte är så långt borta från detta scenariot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av otolotk:

Vem skulle stoppa det då? smakmyndigheten? det finns 14 miljoner film skapar studios, hur fan kan det bli monopol ifall 3 av dom går ihop?

iofs så tycker jag det är en travesti att skitney köpte lucas arts, marvel bryr jag mig inte om då jag är vuxen.

Konkurrens är viktigt. Det är därför sånt här stoppas.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

...
TLDR: Fuck mobilspel, låt M$ köpa skiten, befria Blizzard spelen då de uppenbarligen är vanvårdade, gg go next.

Återigen presenterar du bara en massa personliga åsikter. ATVI borde lägga ner för du tycker inte om dom, vi har fattat det. Samtidigt går ATVI hur bra som helst enligt en ny rapport från igår, med ökad förtjänst inom samtliga av deras större spel-titlar, vilket rimligen borde betyda att det finns gott som spelare som gillar dom. Så fortsätt du att ha dina åsikter där borta så fortsätter jag leva i verkligheten här istället.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Riktigt surt, i min mening hade köpet kunna ge den nystart som företaget behöver efter år av kvalitetsproblem och mjölkande av befintlig IP som hade kunnat bli så mycket mer.

Har också svårt att se vad det skulle kunna vara för konkurrensproblem som skulle uppstå om MS skulle köpa ATVI, det är ju inte direkt som att någon skulle bli enda leverantör av insulin utan bara några populära IPn i underhållningsbranschen som går från en jätte till en annan. Knappast att någon annan utvecklare blir påverkad av att det är MS och inte ATVI som äger IPt till Diablo eller COD.