Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

"Diablo roams the world"...eller vad som står.
Jag kommer aldrig se en Anni t.ex.
Skulle behöva ytterligare 100/1000-tals timmar för att få en tillräckligt bra sorc för att ta ner Uber's solo.

Mängden tid som krävs för att se allt content i SSF är inte rimlig anser jag
Men sure, med tillräckligt mycket tid i spelet kan man såklart hinna köra allt content även solo self found utan problem

nu har du tur min vän för jag kan hjälpa dig med alla dina problem enkelt
Du borde göra gubbar som enbart är till för viss content i början innan du har fått bra gear.

För att hitta items: Blizzard mf sorc (billig och gör bra med skada). Farma Andy + Meph + Ancient tunnles + pindle i hell för att få gear snabbt och enkelt. Pendla lite i Terrozone också för att försöka hitta en cold sunder. Din merc borde du satsa på Defiance/Prayer (om du har dålig poison res) aura, Insight vapen, Tal hjälm (enkel att hitta), och en random armor tills du hittar/gör en bättre

För keys till uber: Lightning sorc med samma merc, skaffa en lower resist wand på swap så kan du göra andy + meph också om du känner för det, samt terror zone.

För ubers + uber diablo: Smiter, Hustle som vapen i en Phase blade, helst en 40+@ res sköld som du kan göra en spirit i, guillames hjälm, gore rider/goblin toe skor, thundergods bälte, raven + dwarf ringar, life tap wand på swap. som aura kör du salvation. alla items här är jätte lätt att hitta, kan ta 1-3 dagar beroende på hur tur du har.

Anni = single soj i offline (farma andy i nm för snabba runs och störst chans att hitta soj)

allt gear för att göra detta snabbt och enkelt kan du fixa på typ 2 veckor om du kör några timmar om dagen.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

nu har du tur min vän för jag kan hjälpa dig med alla dina problem enkelt
Du borde göra gubbar som enbart är till för viss content i början innan du har fått bra gear.

För att hitta items: Blizzard mf sorc (billig och gör bra med skada). Farma Andy + Meph + Ancient tunnles + pindle i hell för att få gear snabbt och enkelt. Pendla lite i Terrozone också för att försöka hitta en cold sunder. Din merc borde du satsa på Defiance/Prayer (om du har dålig poison res) aura, Insight vapen, Tal hjälm (enkel att hitta), och en random armor tills du hittar/gör en bättre

För keys till uber: Lightning sorc med samma merc, skaffa en lower resist wand på swap så kan du göra andy + meph också om du känner för det, samt terror zone.

För ubers + uber diablo: Smiter, Hustle som vapen i en Phase blade, helst en 40+@ res sköld som du kan göra en spirit i, guillames hjälm, gore rider/goblin toe skor, thundergods bälte, raven + dwarf ringar, life tap wand på swap. som aura kör du salvation. alla items här är jätte lätt att hitta, kan ta 1-3 dagar beroende på hur tur du har.

Anni = single soj i offline (farma andy i nm för snabba runs och störst chans att hitta soj)

allt gear för att göra detta snabbt och enkelt kan du fixa på typ 2 veckor om du kör några timmar om dagen.

Grymt!
Stora creds till din guide!

Men, jag vill kunna göra allt som Sorc, inte intresserad av Paladin

Som du förstår är min mentalitet en del av problemet . Allt content bör vara öppet för alla chars (och inom rimlig tid ). Det sämsta i D2's historia är 100% immune mobs - det gjorde att min char inte kunde spela allt content. Det näst sämsta är att man förlorar XP när man dör, det tredje sämsta är att man kan förlora all gear om man klantar sig när man dött...

Jag är inte här för att slå ner på D2, jag älskar spelet, spelade det massor när det begav sig och tagit upp det igen nu med remake. Men med den speltid jag har tillgång till nu (med familj och barn) är det helt enkelt inte rimligt

Vill inte spela offline, känns som fusk. Då jag har kvar mina gamla gubbar där jag kopierade mig upp till zod genom att kopiera mina spar-filer (duping med andra ord) och möjlighet att göra alla runord. Samt massa annan gear såklart

Så jag är rädd för att jag är ett hopplöst fall

Men jag har njutit många timmar med D2, så det får räcka nu

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Om man inte förlorar något på att dö känns det rätt meningslöst att ens ha den funktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Z Om man inte förlorare något på att dö känns det rätt meningslöst att ens ha den funktionen?

Du förlorar tid och progress när du dör.
Låt oss säga att bossen är svår och tar 5-10 minuter att döda. Så dör du på minut 9.. jahapp bara köra om allt då.

Sen finns HC där du förlorar gubben helt. För riktiga män och de som inte har barn ännu 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Du förlorar tid och progress när du dör.
Låt oss säga att bossen är svår och tar 5-10 minuter att döda. Så dör du på minut 9.. jahapp bara köra om allt då.

Sen finns HC där du förlorar gubben helt. För riktiga män och de som inte har barn ännu 😆

Är väl inga mobs som har hp regen i d2? Alltså bara hämta kroppen och fortsätta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Är väl inga mobs som har hp regen i d2? Alltså bara hämta kroppen och fortsätta?

GLHF att hämta din kropp naken om den är omringad av souls

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Varför skulle det vara orimligt? Det är ett 23 år gammalt spel...

Det är orimligt så till vida han/hon inte lagt ner ett extremt stort antal timmar på det. Att hitta det mesta förutom de absolut mest sällsynta föremålen är dock rimligt.

Skrivet av Pzors:

Om man inte förlorar något på att dö känns det rätt meningslöst att ens ha den funktionen?

Man förlorar ju tid och heder! Sen räcker väl det med att det inte är särskilt roligt att dö? Att ha höga "death penalties" gör inte spelet roligare och alla försöker nog undvika att dö oavsett bestraffningsgraden.
Den största anledningen till att jag inte orkade spela Tibia med mina vänner som ung var just death penalty och då enbart på grund av PvP/lurade mobs. Med låga skills eller låg level gjorde det inte mycket men desto högre skills/level desto mer sved det.

Skrivet av Robiban:

Är väl inga mobs som har hp regen i d2? Alltså bara hämta kroppen och fortsätta?

Nu var det längesedan jag spelade, men jag är rätt säker på att de regenererar liv om än sakta. Men problemet är att du många gånger inte ens kan ta dig till ditt lik.

Skrivet av FX9:

Grymt!
Stora creds till din guide!

Men, jag vill kunna göra allt som Sorc, inte intresserad av Paladin

Som du förstår är min mentalitet en del av problemet . Allt content bör vara öppet för alla chars (och inom rimlig tid ). Det sämsta i D2's historia är 100% immune mobs - det gjorde att min char inte kunde spela allt content. Det näst sämsta är att man förlorar XP när man dör, det tredje sämsta är att man kan förlora all gear om man klantar sig när man dött...

Jag är inte här för att slå ner på D2, jag älskar spelet, spelade det massor när det begav sig och tagit upp det igen nu med remake. Men med den speltid jag har tillgång till nu (med familj och barn) är det helt enkelt inte rimligt

Vill inte spela offline, känns som fusk. Då jag har kvar mina gamla gubbar där jag kopierade mig upp till zod genom att kopiera mina spar-filer (duping med andra ord) och möjlighet att göra alla runord. Samt massa annan gear såklart

Så jag är rädd för att jag är ett hopplöst fall

Men jag har njutit många timmar med D2, så det får räcka nu

Du kan ju köra en dropmod om du känner att du har lite tid? Dock så går ju inte det med D2R.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

GLHF att hämta din kropp naken om den är omringad av souls

Haha ja visst, nu skrev han ju boss men det finns väl en poäng i att ibland skiter det sig, även om det också handlar lite om erfarenhet.

Diablo 2 är ju inte på något sätt ett svårt spel om man har någorlunda koll på det viktigaste.

Att hitta alla prylar man vill ha osv håller jag med om att det är tidskrävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Grymt!
Stora creds till din guide!

Men, jag vill kunna göra allt som Sorc, inte intresserad av Paladin

Som du förstår är min mentalitet en del av problemet . Allt content bör vara öppet för alla chars (och inom rimlig tid ). Det sämsta i D2's historia är 100% immune mobs - det gjorde att min char inte kunde spela allt content. Det näst sämsta är att man förlorar XP när man dör, det tredje sämsta är att man kan förlora all gear om man klantar sig när man dött...

Jag är inte här för att slå ner på D2, jag älskar spelet, spelade det massor när det begav sig och tagit upp det igen nu med remake. Men med den speltid jag har tillgång till nu (med familj och barn) är det helt enkelt inte rimligt

Vill inte spela offline, känns som fusk. Då jag har kvar mina gamla gubbar där jag kopierade mig upp till zod genom att kopiera mina spar-filer (duping med andra ord) och möjlighet att göra alla runord. Samt massa annan gear såklart

Så jag är rädd för att jag är ett hopplöst fall

Men jag har njutit många timmar med D2, så det får räcka nu

ajdå, om du vill göra all content med en sorc så kommer du behöva farma ett tag, därför rekommenderade jag att göra specifika gubbar för specifika ändamål så du mycket snabbare kan farma ihop gear så du kan göra all content på 1 och samma gubbe :). Ska du göra uber trist med en sorc så är det enklast att farma ett helt tal set, då tål du tillräckligt och gör nog med skada för att döda bossarna om du tar din tid på dig

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

ajdå, om du vill göra all content med en sorc så kommer du behöva farma ett tag, därför rekommenderade jag att göra specifika gubbar för specifika ändamål så du mycket snabbare kan farma ihop gear så du kan göra all content på 1 och samma gubbe :). Ska du göra uber trist med en sorc så är det enklast att farma ett helt tal set, då tål du tillräckligt och gör nog med skada för att döda bossarna om du tar din tid på dig

Full tal är omöjlig att hitta, amuletten droppar aldrig enligt min erfarenhet 😅

Min holy grail sorc är uppe i 90.32% av alla uniques och setdelar, ingen tal amu i sikte än. Verkar vara lika svår som SoJ ungefär.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Full tal är omöjlig att hitta, amuletten droppar aldrig enligt min erfarenhet 😅

Min holy grail sorc är uppe i 90.32% av alla uniques och setdelar, ingen tal amu i sikte än. Verkar vara lika svår som SoJ ungefär.

hehe för mig är det tal vapnet som aldrig droppas :D, hittar tal amu oftare än soj när jag spammar andy xD

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Full tal är omöjlig att hitta, amuletten droppar aldrig enligt min erfarenhet 😅

Min holy grail sorc är uppe i 90.32% av alla uniques och setdelar, ingen tal amu i sikte än. Verkar vara lika svår som SoJ ungefär.

Jag hade fullt Tal Rasha's på min SP sorc

Jag har hittat amuletten många gånger. Men vapnet har jag hittat så pass ofta att man nästan bara ville sälja det till vendor
Det är väl bara armorn som är rare?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag hade fullt Tal Rasha's på min SP sorc

Jag har hittat amuletten många gånger. Men vapnet har jag hittat så pass ofta att man nästan bara ville sälja det till vendor
Det är väl bara armorn som är rare?

Japp. Armor har så pass hög ilvl att den bara droppar på vissa ställen (alvl 85+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Japp. Armor har så pass hög ilvl att den bara droppar på vissa ställen (alvl 85+)

Stämmer, men på alvl85 är det lättare att hitta armorn än amuletten.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Stämmer, men på alvl85 är det lättare att hitta armorn än amuletten.

Jag var tvungen att kika på Silospen då jag inte trodde dig, men det stämmer det du säger. Jag måste ha haft väldigt tur eller så droppade amuletten mycket oftare på 1.09.
https://dropcalc.silospen.com

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag var tvungen att kika på Silospen då jag inte trodde dig, men det stämmer det du säger. Jag måste ha haft väldigt tur eller så droppade amuletten mycket oftare på 1.09.
https://dropcalc.silospen.com

Vill man verkligen hitta den kan man targetfarma Andy i nm, där har man störst chans att hitta soj också. Men eftersom jag kör holy grail och vill hitta allt är det effektivare att nöta Ancient Tunnels, då har man hela tiden möjlighet att hitta de riktigt sällsynta grejerna som Tyraels.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Inte för att vara gnällig, men finns ingen D2-tråd? Att gå in i djupa diskussioner kring att farma specifika items i D2 känns OT...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Inte för att vara gnällig, men finns ingen D2-tråd? Att gå in i djupa diskussioner kring att farma specifika items i D2 känns OT...

Är de det dom gör? Jag har fattat noll utav deras tugg. Några glimtar känner man igen, men det mesta är ren rappakalja. Kanske att dom blivit besatta och talar i tungor!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Inte för att vara gnällig, men finns ingen D2-tråd? Att gå in i djupa diskussioner kring att farma specifika items i D2 känns OT...

Skrivet av napahlm:

Är de det dom gör? Jag har fattat noll utav deras tugg. Några glimtar känner man igen, men det mesta är ren rappakalja. Kanske att dom blivit besatta och talar i tungor!?

tror det spårade ur när man jämförde d2 loot med vad som antagligen kommer vara en d3 loot piñata i d4

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Du förlorar tid och progress när du dör.
Låt oss säga att bossen är svår och tar 5-10 minuter att döda. Så dör du på minut 9.. jahapp bara köra om allt då.

Sen finns HC där du förlorar gubben helt. För riktiga män och de som inte har barn ännu 😆

Jag har funderat på det här med HardCore och Diablo IV. Jag föredrar att spela HC-karaktärer, (det är vanskligt redan med obligatorisk online) men det verkar knepigt med de delade MMO-ytorna. Är det någon som vet om man som HC spelare är på samma server som icke HC? Inte nog med att spelstilarna skiljer sig, det finns ju en kategori spelare som skulle tycka det var jätteskoj att samla ihop flera mobs för att sedan dra dem till en HC spelare….

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Jag har funderat på det här med HardCore och Diablo IV. Jag föredrar att spela HC-karaktärer, (det är vanskligt redan med obligatorisk online) men det verkar knepigt med de delade MMO-ytorna. Är det någon som vet om man som HC spelare är på samma server som icke HC? Inte nog med att spelstilarna skiljer sig, det finns ju en kategori spelare som skulle tycka det var jätteskoj att samla ihop flera mobs för att sedan dra dem till en HC spelare….

HC och icke HC spelar inte tillsammans så dom kan inte springa in i varandra.
Du kan bara springa på andra HC spelare.

Om det är samma server eller ej vet jag inte.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

HC och icke HC spelar inte tillsammans så dom kan inte springa in i varandra.
Du kan bara springa på andra HC spelare.

Om det är samma server eller ej vet jag inte.

Tack.
Inte för att det inte är möjligt att griefa ändå, men om det funkar som du säger minskar risken mycket. Uppkopplingens kvalitet/kodbuggar/möss som tappar batteri räcker. 😀

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka tider gäller i Sverige för server slam?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mental:

Vilka tider gäller i Sverige för server slam?

12 Maj, 21:00 börjar det

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

12 Maj, 21:00 börjar det

Är det inklusive sommartid? Undrar också om det finns tider ute för den där world boss, Asahva, eller vad den hette? Den skulle komma tillbaka nu med va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Är det inklusive sommartid? Undrar också om det finns tider ute för den där world boss, Asahva, eller vad den hette? Den skulle komma tillbaka nu med va?

Var 3:e timme under server slam betan.

Tider:
https://www.pcgamer.com/diablo-4-ashava-spawn-time/

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Mjölka mjölka live på youtube nu

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Ska bli nice och testa en annan gubbe.