Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Skrivet av Ast0r:

<Uppladdad bildlänk>
Snygg cykel min kom i Februari, bild från premiär åket!

https://i.imgur.com/ozL2j4r.jpg
Senaste inköp.

Finns inget bättre än rå alu hojar, byggde min i vintras.

Visa signatur

6700 XT | R5 2600X | MSI B450 | 2x16 3200 | Seasonic GX 650

Permalänk
Rekordmedlem

Så folk kostar på sig nya cyklar ? Jag har bara använt de cyklar jag redan har men blev tvungen att kosta på mig en lagningssats.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Eldriven skottkärra

Efter att ägt sutteränghus nu i strax 2 år har jag tröttnat på den ganska branta backen och pellets langandet in i huset. Så jag köpte en eldriven skottkärra. Skall flytta på några kubik jord och mackadamm i år så kommer bli väl använd. Hoppades på att koppla om greenworks skottkärran till Ryobi batterier men greenworks 40volt batterier kör någon intresand 36/26volt historia på sina batterier så fick ta och beställa ett 6ah batteri med laddare ochså. Blir nog en eldriven gräsklippare när min bensinare dör nu när jag lagt ner pengarna på batteri från dom.

Permalänk
Medlem

Ryobi Sekatör

Nu slipper jag ömma händer efter jag beskärt äppleträden.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Ryobi Sekatör
https://i.postimg.cc/SRtgGkMh/20230420-172348.jpg

Nu slipper jag ömma händer efter jag beskärt äppleträden.

Akta fingrarna (och barnen) bara, de där kan klippa av det mesta

https://www.youtube.com/watch?v=u-CeA29bFiY&t=750

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Akta fingrarna (och barnen) bara, de där kan klippa av det mesta

https://www.youtube.com/watch?v=u-CeA29bFiY&t=750

Jag har tänkt på detta.
Handen som inte klipper får vila på stegen.
Och barn får inte komma i närheten av denna sekatör såklart.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

https://i.ibb.co/Twyff6L/cannondale.jpg

Det fick bli en ny ht mtb. Kollade först på en Canyon, men helt plötsligt dök denna mer prisvärda cykel upp på kampanj så då blev man ju tvungen att slå till
Lite tillbehör också.

Fin!
Mem hur kommer det sig att folk väljer utan fjädring baktill när man ska cykla i terräng?
Är ej så kunnig på cyklar men har mycket skog runt omkring så en mtb kanske vore nått

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Skrivet av ekhyddan:

Ryobi Sekatör
https://i.postimg.cc/SRtgGkMh/20230420-172348.jpg

Nu slipper jag ömma händer efter jag beskärt äppleträden.

Äger ochså en sådan. Väldigt bra redskap

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag har tänkt på detta.
Handen som inte klipper får vila på stegen.
Och barn får inte komma i närheten av denna sekatör såklart.

Ha som vana att koppla bort batteriet eller sätta något för avtryckaren i alla fall

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Wh|p:

Fin!
Mem hur kommer det sig att folk väljer utan fjädring baktill när man ska cykla i terräng?
Är ej så kunnig på cyklar men har mycket skog runt omkring så en mtb kanske vore nått

Fjädring ökar inte bara vikten utan gör det också mer energikrävande att trampa när den inte är låst så det är inget man vill ha om det verkligen inte behövs.
Det passar bättre att diskutera i denna tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1630195-swecyklers?p=1

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Ryobi Sekatör
https://i.postimg.cc/SRtgGkMh/20230420-172348.jpg

Nu slipper jag ömma händer efter jag beskärt äppleträden.

Testa fiskars X serie typ P921 om du behöver en manuell.
Dem är toppen! Handtaget vrider sig med handen (kolla valfri video så hajar du).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Testa fiskars X serie typ P921 om du behöver en manuell.
Dem är toppen! Handtaget vrider sig med handen (kolla valfri video så hajar du).

Tack för tipset.
Man behöver en manuell sekatör när det är trångt i trädet och för att klippa mindre grenar smidigare.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Inte en cykel men ännu en kabel. Displayport - USB-C adapter. Kan ansluta min gamla Acer X34A och köra 90Hz. HDMI är låst till max 60Hz och vill ofta inte drivas i mer än 50Hz. Ingen av mina laptops har DP eller mDP. Inte testat om den klarar G-Sync, måste troligen aktivera MUX-switchen i datorn. Blir att testa innan kvällen är slut.

Edit: G-sync fungerar! Borde fungera (displayport hela vägen) men en sak att faktiskt se det hela verkligen fungera också.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Fjädring ökar inte bara vikten utan gör det också mer energikrävande att trampa när den inte är låst så det är inget man vill ha om det verkligen inte behövs.
Det passar bättre att diskutera i denna tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1630195-swecyklers?p=1

Det är ju iofs extremt bra pedaleffektivitet i dagens cyklar. Jag trampar runt med 150 mm bak och det märks knappt. Men å andra sidan cyklade man med single pivot på 90-talet och det var ju hela havet stormar i känsla.

Permalänk
Medlem

Ja och tittar man på cykelsport så är väl den enda där HT används typ dirt och slopestyle? Även om FS börjar smyga in där också. XC använder, såvitt jag vet, enbart FS så påverkan på hastighet får väl anses negligerbart.

Permalänk
Medlem

Så länge smartphones har varit en grej har jag kört iOS, min TV är dum nog att inte ha något vettigt operativsystem, och klockor eller smarta hem-prylar är jag inte så intresserad av.

Jag har för första gången i livet skaffat en pryl som kör Android!

Polestar 2!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Så länge smartphones har varit en grej har jag kört iOS, min TV är dum nog att inte ha något vettigt operativsystem, och klockor eller smarta hem-prylar är jag inte så intresserad av.

Jag har för första gången i livet skaffat en pryl som kör Android!

https://i.imgur.com/fWbJPid.jpg

Polestar 2!

Trevlig bil och ett väldigt bra system att ha i bilen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag nog allt till framvagnen, eller nä dämparna är visst kvar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Trevlig bil och ett väldigt bra system att ha i bilen

Vi är i samma sits idag...

Jag hade ALDRIG trott jag skulle få råd med en El-driven bil (helt el driven), men fick nästan NYPRIS för min gamla Suzuki Ignis (4.5 gammal, 5.5 år modell gammal)... i inbyte, och så var min El-bil även nersatt i pris pga. det var en demokörd modell med alla "extra finessen" installerat...Såsom elektrisk justerbart säten, Android meny, Apple air, egen jättestor navigationskärm, åh så många skärmar...4 i allt, en tekniknörds våta dröm, men för er el-bils älskare säkert bottenskrapet haha...

Känns lite som ett rymdskepp för mig som är van vid en liten Suzuki Ignis...

Det var super skrämmande att gå över till El-bil i starten idag, men sen så blev det faktisk ganska roligt, är helt märkligt för mig att gå från Manuell till Automatik + El driven, ingen motorljud bara plötslig fart på - ZOOOM.

Edit - jag skulle vilja lägga till att den inte är röd som på bilden jag har tagit i bländande solljus, men den är en typ 3-färgs grej metallic som byter färg när du ser den från olika vinklar, den blir typ djupt mörk metallic vin-röd.

Permalänk
Musikälskare

En styck grafikkortshållare som inte tar upp hela chassit MSI 3080 Ti SUPRIM X är en big boy

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Vi är i samma sits idag...

Jag hade ALDRIG trott jag skulle få råd med en El-driven bil (helt el driven), men fick nästan NYPRIS för min gamla Suzuki Ignis (4.5 gammal, 5.5 år modell gammal)... i inbyte, och så var min El-bil även nersatt i pris pga. det var en demokörd modell med alla "extra finessen" installerat...Såsom elektrisk justerbart säten, Android meny, Apple air, egen jättestor navigationskärm, åh så många skärmar...4 i allt, en tekniknörds våta dröm, men för er el-bils älskare säkert bottenskrapet haha...

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Känns lite som ett rymdskepp för mig som är van vid en liten Suzuki Ignis...

Det var super skrämmande att gå över till El-bil i starten idag, men sen så blev det faktisk ganska roligt, är helt märkligt för mig att gå från Manuell till Automatik + El driven, ingen motorljud bara plötslig fart på - ZOOOM.

Edit - jag skulle vilja lägga till att den inte är röd som på bilden jag har tagit i bländande solljus, men den är en typ 3-färgs grej metallic som byter färg när du ser den från olika vinklar, den blir typ djupt mörk metallic vin-röd.

Det är ju klart ett lite annat sätt att tänka med laddning och så, men när du har vant dig så är det en toppenupplevelse. Lycka till och grattis till köpet!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Det är ju klart ett lite annat sätt att tänka med laddning och så, men när du har vant dig så är det en toppenupplevelse. Lycka till och grattis till köpet!

Tack Och ja - har haft den medföljande laddare inkopplat i 5 timmar nu, då gick den från 60 procent till 100% men jag tänker på att skaffa en snabbladdare (du vet, sån laddbox), är inte säker på om det ska vara e.on's smartbox... det står inget om det är snabbladdning...

Permalänk
Medlem

Dags att tvätta taket innan solceller kommer, så lite medel för att bli av med mossa, den vänsta lilla dunken är svindyr jämfört med den högra trots att den är kraftigt utpädd jämfört med den högra, den köptes endast för att återanvända flaskan för att lägga på medlet till höger, tydligen ska man späda det så hårt att 1 dunk ska räcka för flera års underhåll på ett normal stort tak. (Ingen aningen om det sämmer dock, måste kolla hur jag ska späda innan jag gör något)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

En styck grafikkortshållare som inte tar upp hela chassit MSI 3080 Ti SUPRIM X är en big boy

https://i.imgur.com/1kQyYaA.jpg
https://i.imgur.com/oqsc0qF.jpg

Nice. Skulle också egentligen behöva en grafikkortshållare, men vet inte riktigt vad som är bra och funkar (utan en massa bling som RGB t.ex.). Har tittat på en variant från Lian Li som fästs på moderkortet, men vet inte hur bra den är. Har ett 6800XT (Red Devil) och det är också ganska stort, tror inte att det är optimalt att köra utan stöd, det hänger ner sig lite. Var har du köpt dessa?

Det här är den jag fastnat lite för. Det tråkiga är att man måste ta bort grafikkortet för att installera det.
https://www.proshop.se/Chassi-tillbehoer/Lian-Li-GB-002-Graph...

Permalänk
Medlem

Blev en liten uppgradering. Gick från en i9-10900K. Jäkligt irriterande att man inte kunde komma förbi Windows install utan nätverksanslutning så jag fick ladda in nätverksdrivrutinen innan Windows kunde installeras. Skäms, MS.

Edit: OBS! Vill ni diskutera Windows install så gör det i en separat tråd. *Tråd rensad.* // MOD

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Libra-75:

Nice. Skulle också egentligen behöva en grafikkortshållare, men vet inte riktigt vad som är bra och funkar (utan en massa bling som RGB t.ex.). Har tittat på en variant från Lian Li som fästs på moderkortet, men vet inte hur bra den är. Har ett 6800XT (Red Devil) och det är också ganska stort, tror inte att det är optimalt att köra utan stöd, det hänger ner sig lite. Var har du köpt dessa?

Det här är den jag fastnat lite för. Det tråkiga är att man måste ta bort grafikkortet för att installera det.
https://www.proshop.se/Chassi-tillbehoer/Lian-Li-GB-002-Graph...

Jag köpte ett tvåpack på Amazon för 110kr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Laddat o klart

Då var man övergången till det elektrifierade nu lagom till solvädret och våren kommit igång.

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME

Permalänk
Medlem

Nya datorn ihopsatt och konfigurerad.
Överklockat ddr5 minne och curve optimizer på min 7800X3D

La till en ny bild med ssdn bakom värmesköld
Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Nya datorn ihopsatt och konfigurerad.
Överklockat ddr5 minne och curve optimizer på min 7800X3D

va gick vattenkylningen på typ?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

va gick vattenkylningen på typ?

Var ett tag sedan jag köpte de första delarna men säg omkring 8000kr - 9000 kr för radiatorer, vattenblock, fittings, rör och fläktar.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |