HBO Max blir Max i maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Inte ens mot de "snabba" burgarna så står sig Max särskilt bra längre. Tar hellre Donken, BK eller äter grus från parkeringen utanför.

Om de åtminstone FÖRSÖKTE träffa brödet när de slänger på innehållet så hade det kanske blivit bättre och kunnat klassifieras som hamburgare igen!

(Ser det ut som jag kommer kunna hålla det här civiliserat? )

Kan bara hålla med Max är verkligen något helt annat nu

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Enda sättet de litegrann kan rädda situationen är förstås att fortsätta att erbjuda 50% på nya "Max" tjänsten åt kunder som haft HBO Max tidigare, annars är det nog väldigt fult gjort.

Jag själv kommer ej ha nytta av nya Max tjänsten men kan tänka mig föräldrarna kan det vara väldigt användbart, de kollar många av Discovery+ kanaler så får låta dem ta över den tjänsten isf.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

HBO är synonymt med välproducerade serier. Får la avvakta på prissättningen.

Men det är skämmigt att tjänsten döps efter Max Verstappen, med dubbla VM-mästerskap i F1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Mr York är mumma, inte så långsam men naturligtvis inte donken-snabb.

Dom har inte nått upp hit än, och ser ut att vara en bra bit kvar, så har inte provat dom

Skrivet av Teddis:

Inte ens mot de "snabba" burgarna så står sig Max särskilt bra längre. Tar hellre Donken, BK eller äter grus från parkeringen utanför.

Om de åtminstone FÖRSÖKTE träffa brödet när de slänger på innehållet så hade det kanske blivit bättre och kunnat klassifieras som hamburgare igen!

(Ser det ut som jag kommer kunna hålla det här civiliserat? )

BK konkade här i stan och donken har stängt 1 av sina 2 restauranger. Max kommer ta över BK's lokal. Så jag är villig att påstå att folket som röstar med plånböckerna håller med mig

På tala om gruset på parkeringen så är jag rätt säker på att det är just det som BK's burgare är gjorda av. Torrare och mer sandliknande mat är svårt att hitta.

(Det här är det största problemet vi har i Sverige, så nej, det kommer inte gå att hålla det civiliserat )

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Deras 5.1 fungerar ju inte ens i Chrome.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

Med tanke på att Discovery+ kostar 349 kr/mån så kommer det ju bli billigare efter sammanslagningen!

Visa signatur

Silverstone Temjin TJ08B-E | i7 2600K | 16 GB Vengeance | Palit GTX 1060 6GB | WD Blue 1TB SSD | Asus Maximus IV Gene-Z | Seasonic X-560 | Noctua NH-U12P SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Så mycket för "halva priset livet ut" på HBO Max.

Skrivet av lumberjack:

Kändes lite för bra för att vara sant!

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Livet ut på tjänsten*

Skrivet av dlq84:

Arrrr mateys'!

Avslutade min prenumeration så fort jag fick reda på sammanslagningen, var ju uppenbart att det skulle höjas.

Skrivet av Mithras:

Hahahaha "halva priset livet ut" --> De glömde informera att det var livet ut på streamingtjänsten HBO Max, som hade ca 18 månaders livslängd.

Jag påstår inte att ni har fel. Men jag undrar ändå om ni har någon källa? Känns som ni antyder att ”halva priset” kommer försvinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Inte ens mot de "snabba" burgarna så står sig Max särskilt bra längre. Tar hellre Donken, BK eller äter grus från parkeringen utanför.

Har verkligen aldrig förstått vurmen för Max. Det är som en stor disksvamp dränkt i en, iofs ganska god, dressing. Samma konsistens på alla beståndsdelar, helt omöjligt att urskilja vad som är bröd, kött eller grönsaker. BK faller på att deras restauranger oftast fungerar så jävla dåligt. Ett bra donken är och har alltid varit kungen av snabbmatsburgare.

Max bönsallad är dock fantastisk, donken saknar ett bra alternativ till pommes.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Förresten, Traxxas (som säljer radiostyrda bilar) har stämt HBO över upphovsrättsliga skäl gällande intrång av varumärket Max(x). Lite humor detta. Antar att detta inte föll Traxxas väg då HBO Max nu byter namn till Max.

Citat:

The trademark dispute stems from a family of trademarks used by Traxxas. The trademarks include MAXX, T-MAXX, X-MAXX, E-MAXX and others. While these spellings obviously differ from HBO Max, this doesn’t mean that infringement hasn’t occurred. The plaintiff feels that the similarity will result in a likelihood of confusion.

https://www.mandourlaw.com/hbo-max-trademark-infringement-tra...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag gillade Discovery när vi hade Parabol så detta kan bli bra! Sen har vi det där med prisfrågan, vi har idag halva priset vilket ligger på runt 60 kr. Jag gissar på att man vill att abonnenterna ska följa med över till MAX som i grunden är samma tjänst, plockar de då bort halva priset dealen så lär de tappa en hel del vilket är motsatsen till vad de vill. Men om så skulle ske och den "nya" tjänsten skulle kosta 170 kr så kommer vi överväga och troligen lägga ner den. Reklam är aldrig ett alternativ igen!! Har dock märkt att någon av tjänsterna börjat blanda in lite reklam, tror det är Amazon, än så länge har det inte varit något påfrestande eftersom man kan hoppa över men det gillas inte.

Jag tror HBO MAX är den tjänst vi använder minst faktiskt men det kommer en del bra serier där periodvis och ihop med övriga tjänster fyller det ut vår TV tid bra.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Nä nu jävlar, Max har dom bästa snabbmatsburgarna! Men ja, det är klart det finns bättre "långsamma" burgare. Gärna en bra smashburgare.

(Med risk att Mod får bryta ut oss till våran egen tråd där vi kan hålla en civiliserad "barfight" om vilken kedja som gör bästa burgarna)

Väldigt OffT men Max har på vissa ställen gått ner sig totalt och serverar knappt ätbara ihopsläng av hamburgerliknande substanser. Det är väldigt platsspecifikt vilket kanske pekar på ledning men ändå, jag kan inte käka på den lokala kedjan för i 9 fall av 10 glöms tillbehör och det man får är sällan något som kan kallas hamburgare...

Men annars håller jag med

OnT

Detta kunde man väl listat ut efter "halva-priset- grejen, det är väl vida känt att man brukar göra så precis innan tjänsten byter namn eller lägger ner

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

"Då ena producerar högkvalitativa produkter som kan avnjutas av gemene man och andra gjorde åttonde säsongen av Game of Thrones, borde det vara lätt för individer att särskilja verksamheterna."
hehe...

Får se vad som händer med priset. Blir det mycket dyrare säger jag upp tjänsten.
I ärlighetens namn strömmar jag inte så mycket från HBO Max ändå i dagsläget.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

För mig ingår HBO Max gratis.

Men via ett Telia TV paket då.

Får man ta del av Discovery+ nu också?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Har verkligen aldrig förstått vurmen för Max. Det är som en stor disksvamp dränkt i en, iofs ganska god, dressing. Samma konsistens på alla beståndsdelar, helt omöjligt att urskilja vad som är bröd, kött eller grönsaker. BK faller på att deras restauranger oftast fungerar så jävla dåligt. Ett bra donken är och har alltid varit kungen av snabbmatsburgare.

Max bönsallad är dock fantastisk, donken saknar ett bra alternativ till pommes.

Alltså, allt på Max är bättre än donken och BK, brödet, burgaren och tillbehören. Donken är en tunn, torr skosula med ketchup. BK är samma sak men med en lätt bränd smak.

Tror dom att jag kommer betala 200/mån för vad jag idag betalar 49kr för så tar dom väldigt fel.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

"men då varumärkena existerar i vitt skilda branscher bör det inte vara något större problem"

Försök med "Absolut" i varumärket , oavsett vara eller storlek så slår "Absolut Vodka" ner dej i skoskaften.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag påstår inte att ni har fel. Men jag undrar ändå om ni har någon källa? Känns som ni antyder att ”halva priset” kommer försvinna?

Du har ju halva priset på HBO Max.

MAX (inte hamburgerkedjan) är inte HBO Max. Slutsatsen är ju rätt enkel, varför ska du ha halva priset på något som inte är det avtal som du tidigare har fått?

Om Biltema ger dig ett kort där det står att du har 50% på alla artiklar, men som därefter mergas med Jula för att skapa Svennedröm™ så är det en ny entitet vilket invaliderar dina tidigare avtal med Biltema.
(Killgissning, såklart, tills vi vet mer)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Kanske vore värt att göra en grupptalan emot Hbo ifall de försöker slingra sig?

Hahaha. Det verkar finnas många juridikserier på HBO Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag påstår inte att ni har fel. Men jag undrar ändå om ni har någon källa? Känns som ni antyder att ”halva priset” kommer försvinna?

"På FAQ-sidan för Max får vi reda på att prenumeranters nuvarande prissättning kommer behållas i sex månader efter lanseringen, vilket kan påverka det lanseringserbjudandet med halverad månadskostnad HBO Max livet ut."

Visst kan det vara så att man har tur och de låter halva priset vara kvar, men det känns föga troligt!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag vet att det är deras undanflykt men eftersom sånt här är sånt som är planerat långt i förväg känns det fult.

Bolagen slogs ihop för nästan exakt 1 år sedan, så håller inte med.

Skrivet av Pr0wler666:

Med tanke på att Discovery+ kostar 349 kr/mån så kommer det ju bli billigare efter sammanslagningen!

Nu är du säkert ironisk men sporten lär aldrig ingå i ~200kr-paketet.

Skrivet av Lehto:

Jag läste någon twitter post från HBO MAX att "MAX" inte kommer till Sverige/NOrden förän 2024

https://help.hbomax.com/fi-sv/Answer/Detail/000002200

"När kommer Max finnas tillgängligt i mitt land?
I maj kommer HBO Max att bli Max i USA. Vi planerar att lansera Max i fler länder under 2024.

HBO Max kommer fortsätta att vara tillgängligt i ditt land tills Max blir tillgängligt. Kom tillbaka hit för uppdateringar under de kommande månaderna."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du har ju halva priset på HBO Max.

MAX (inte hamburgerkedjan) är inte HBO Max. Slutsatsen är ju rätt enkel, varför ska du ha halva priset på något som inte är det avtal som du tidigare har fått?

Om Biltema ger dig ett kort där det står att du har 50% på alla artiklar, men som därefter mergas med Jula för att skapa Svennedröm™ så är det en ny entitet vilket invaliderar dina tidigare avtal med Biltema.
(Killgissning, såklart, tills vi vet mer)

Inte riktigt samma sak, man har ett avtal med HBO MAX, vill de att abonnenterna från HBO MAX ska ingå i MAX så ska avtalet flyttas med. De kan såklart säga att nu lägger vi ner denna tjänsten och startar upp en helt ny som ni kan ansluta er till om ni vill men då lär de tappa ganska många skulle jag tro.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Först var det i stort sett bara Netflix. Sedan skulle varenda mediahus i världen ha sin egna tjänst. Och nu börjar allt konsolideras. Slutar väl med en enda stor Disney-ägd tjänst i slutändan

Permalänk
Medlem

Ska vi käka Max på Max eller till Max?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Har verkligen aldrig förstått vurmen för Max. Det är som en stor disksvamp dränkt i en, iofs ganska god, dressing. Samma konsistens på alla beståndsdelar, helt omöjligt att urskilja vad som är bröd, kött eller grönsaker. BK faller på att deras restauranger oftast fungerar så jävla dåligt. Ett bra donken är och har alltid varit kungen av snabbmatsburgare.

Max bönsallad är dock fantastisk, donken saknar ett bra alternativ till pommes.

Max var bra en gång, men de har gått ner sig. Nu äter jag mycket sällan snabbmatsburgare längre, men donken har faktiskt blivit bättre på senare år.

Passande att resterna av HBO får samma namn när de kombineras med avskrapet från Discovery - bägge vilar på gamla lagrar men har inte mycket nytt.

Mer på ämnet så förstår jag inte hur den som döpte detta tänkte. HBO är ett väldigt starkt varumärke, och MAX betyder precis ingenting.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Väldigt OffT men Max har på vissa ställen gått ner sig totalt och serverar knappt ätbara ihopsläng av hamburgerliknande substanser. Det är väldigt platsspecifikt vilket kanske pekar på ledning men ändå, jag kan inte käka på den lokala kedjan för i 9 fall av 10 glöms tillbehör och det man får är sällan något som kan kallas hamburgare...

Men annars håller jag med

OnT

Detta kunde man väl listat ut efter "halva-priset- grejen, det är väl vida känt att man brukar göra så precis innan tjänsten byter namn eller lägger ner

MAX är den enda av MCD och BK som kör hel svenskt kött, bara av den anledningen valde vi MAX framför övriga i många år. MEN iallafall på det lokala haket är de väldigt slarviga med att slänga ihop Original burgaren, den ser oftast ut som om någon kört över den med bil!? Dessutom är det oftast kall även om man äter i restaurangen. Deras pommes är ett annat stort problem, de är så tunna och torra att de går bara att äta på plats, att ta hem gör dem snarare till salta pinnar vilket inte är något positivt. Deras grand hamburgare är något bättre men köttet är lite märkligt, det kan skikta sig när man äter, precis som att det inte håller ihop, väldigt märkligt.

Burger King har extret grovt malt kött, hänt flera gånger att jag fått broskbitar som nästan brytet av tänderna. Man kan undkomma detta genom att inte tugga maten så fint men de funkar inte för mig, dessutom är ingen livsmedel här svenskt. Deras pommes är dock riktigt goa

Macdonalds lyckas ALDRIG få sin order rätt och så har det varit alla 10 åren jag bott i denna storstad. Beställer man hem kan man alltid räkna med att någon inte får den mat man beställt, om någon alls. Tror att vi har det sämsta MCD i landet! Även här kommer merparten av maten INTE från Sverige.

Måste jag välja blir det MAX, inte för att det är godast utan för det är svenskt och de gör väldigt sällan fel i beställningen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag har också den där 49:- dealen, har tittat kanske 10h på ett och ett halvt år.

Nästan hoppas att priset höjs så jag får en ursäkt att säga upp skiten!

Permalänk
Medlem

Set sail!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Ska dom ha 100 spänn för att visa användaren reklam? Hahaha. Vi får se vart prisnivån hamnar, enda..och jag menar ENDA anledningen till att vi är kvar är för att det kostar just 50kr i månaden. Det lilla vi tittar känner vi ändå att det egentligen är 50kr för mycket men det vore korkat att säga upp en sådan tjänst som ändå bara kostar kaffepengar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Betalar just nu 44,50kr/mån för HBO Max men kollar inte överdrivet mycket på det. Blir det en avsevärd höjning (mer än några tior) för mig så blir det tack och adjö!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Inaktiv

Även med en prishöjning är det ett solklart val över Netflix för min del.

Edit. Reklamen kan de dock stoppa upp i *****

Permalänk

Skulle väl inte komma förrän 2024 hit iaf, o behålla halva priset i 6 månader.men inte oväntat att det blir ett nytt pris.
Men får nog göra som flera andra sen, rotera med streaming tjänster.blir alldeles för dyrt annars.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord