Återställa filer office ?

Permalänk

Återställa filer office ?

Ja en bekant råkade ut för en systemkrasch där det inte gick att återställa Windows 10 från en återställningspunkt, var tvungen att installera om allt från början via Dells recovery program.
Det gjordes backup på en del filer men inte på allt.
Tyvärr hade min bekant inte använt OneDrive.

Så nu har det försvunnit massa filer i Office som inte går att hämta, word, excel filer.
Filerna syns men går inte att öppna.
Jag är inte hos min bekant nu men provade Disk Drill hemma, skulle det programmet fungera att återskapa filerna ?

Finns det bättre program än Disk Drill ?
Just för att återskapa förlorade Office filer.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Med Office-filer antar jag att ni menar dokument, presentationer osv? Vad händer och vad får meddelande visas när ni försöker öppna filerna?
Det kommer högst troligen inte gå att återställa något om ni har installerat om Windows på samma disk.

Permalänk

Precis, Word, Excel, några PDF filer borta.
Ska se om jag får till det imorgon men risken är nog stor att det inte går.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.