Letar CPU, moderkort, ram och grafikkort

Permalänk
Medlem

Letar CPU, moderkort, ram och grafikkort

Tjenare,
Har en kompis som jag spelade the forest med för längesedan och hade nu velat få med på nya sons of the forest. Letar därför efter en liten uppgradering för honom så vi kan få ihop samma gäng även denna gången.

Har ni någon 3700x eller bättre är jag högst intereserad av att köpa det av er. Moderkort och ram beror på vilken CPU vi landar på. Hade ju varit optimalt att köpa allt tillsammans men är även intreserad av individuella delar.

När det gäller grafikkort letar jag efter ett 980, 1060 eller 1070, lite beroende på pris eftersom det ska vara en present.

Tacksam för alla förslag

Läs hela annonsen här

Permalänk

Har ett R9 280X 3G om det är av intresse.

Permalänk
Skrivet av Lonnqvist:

Har ett R9 280X 3G om det är av intresse.

Edit:
Insåg att det var helt fel för ditt ändamål, ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonnqvist:

Edit:
Insåg att det var helt fel för ditt ändamål, ber om ursäkt.

Inget att be om ursäkt för! Om jag inte hittar något annat kan jag höra av mig, möjligt att man kanske hade kunnat klämma ur en playthrough från det.

Permalänk
Skrivet av jutik:

Inget att be om ursäkt för! Om jag inte hittar något annat kan jag höra av mig, möjligt att man kanske hade kunnat klämma ur en playthrough från det.

Absolut, bara att återkomma!

Permalänk
Medlem

har en komplett dator med en i5 4690k, noctua d15 kylare, 16gb ram, hdd, ssd, fractal design chassi. men minns inte vilket nätagg eller grafikkort det satt i den, kan kolla va det är för grafikort i den ikväll/imorn bitti ifall du skulle vara intresserad av grafikortet.
mvh

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

finns även i Mölndal glömde jag skriva.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

har en komplett dator med en i5 4690k, noctua d15 kylare, 16gb ram, hdd, ssd, fractal design chassi. men minns inte vilket nätagg eller grafikkort det satt i den, kan kolla va det är för grafikort i den ikväll/imorn bitti ifall du skulle vara intresserad av grafikortet.
mvh

Underbart! Du får gärna kolla vad det är och återkomma. Bor i Guldheden så hade kunnat hämta upp om det är något som funkar.

Permalänk

asrock extreme 6 z97
i7 4790k
32gb 2400mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jutik:

Underbart! Du får gärna kolla vad det är och återkomma. Bor i Guldheden så hade kunnat hämta upp om det är något som funkar.

yes ska kolla 👍🙂 då är det ju nära å bra cpun kör 4,3ghz allcore också, går sälert köra högre också ifall den också är av intresse? såg att folk lirade med den i ultra på youtube med ca 57-60fps.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

utan oc då.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

yes ska kolla 👍🙂 då är det ju nära å bra cpun kör 4,3ghz allcore också, går sälert köra högre också ifall den också är av intresse? såg att folk lirade med den i ultra på youtube med ca 57-60fps.

Tror du kanske kollade på orginalet "The Forest", när jag kollar på "Song of the forest" verkar det körbart på low med en del drops. Uppskattar erbjudandet men kan vi hålla det i åtanke sålänge medan jag ser om någon annan har något lite kraftfullare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jutik:

Tror du kanske kollade på orginalet "The Forest", när jag kollar på "Song of the forest" verkar det körbart på low med en del drops. Uppskattar erbjudandet men kan vi hålla det i åtanke sålänge medan jag ser om någon annan har något lite kraftfullare?

"Sons of the forest", liten felskrivning där

Permalänk
Medlem
Skrivet av jutik:

"Sons of the forest", liten felskrivning där

kollade sons of the forest 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

grafikkort var iaf ett amd rx 560 4gb oc, finns fortfarande å köpa i butik för ca 17-1800kr 🙂
körde visst cpun i 4,4ghz på alla 4 kärnor såg jag men kyls bra av noctua d15 kylare, 16gb ddr3 1600mhz, ssd, ocz 600w nätagg, gigabyte z97p-D3 moderkort och massa extra chassi fläktar, både ssd och vanlig hdd i den. allt fungerar som det ska iaf. får höra av dej om du är intresserad av grafikkortet lr hela burken för en billig peng 👍
mvh
Joel

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

kan få hela burken för 1k 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har 8600k, moderkort ASUS rog b660, 16gb 2666mhz tror jag och ryujin vattenkylning till processor. Intresserad?

Permalänk
Medlem

har även dessa grejerna till salu om han eller du behöver Tillbehör/kringutrustning till datorn, vissa är inte ens öppnade så några är helt nya, dom andra är några månader gamla.

https://www.webhallen.com/cart/351851,341520,297048,309011,32....

och

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/k60-rgb-pro-me....

är det än så länge, kommer bli mer när jag gått igenom alla hyllor etc klart.
men är bara att lägga bud om något känns intressant 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

kan få hela burken för 1k 🙂👍

Gör mig intresserad att köpa den bara för att köra plex från den eller något om inget annat. Ska tänka på det tills imorgon!

Skrivet av Ghost93:

Har 8600k, moderkort ASUS rog b660, 16gb 2666mhz tror jag och ryujin vattenkylning till processor. Intresserad?

Absolut intresserad. Möjligt att köra utan kylaren? Har själv något emot AIOer, vet inte varför.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jutik:

Gör mig intresserad att köpa den bara för att köra plex från den eller något om inget annat. Ska tänka på det tills imorgon!
Absolut intresserad. Möjligt att köra utan kylaren? Har själv något emot AIOer, vet inte varför.

gör så, har ingen brådska att sälja 🙂👍
mvh
Joel

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jutik:

Gör mig intresserad att köpa den bara för att köra plex från den eller något om inget annat. Ska tänka på det tills imorgon!
Absolut intresserad. Möjligt att köra utan kylaren? Har själv något emot AIOer, vet inte varför.

Det är nog lugnt. Kommer lägga upp komponenter senare men om du är sugen så pma mig.

Permalänk

Jag har ett GeForce Asus 1060 GTX 6gb Strix i gott skick. Aldrig använt för mining, bara gaming. Byter bara för att jag fick ett 3060ti.

Permalänk

Har 5600x med b450 tomahawk max och 3700x med med b450 tomahawk max
16gb , 32gb , och 64gb ny ram.
2060 msi oc

Permalänk
Medlem

Tack allesammans för erbjudanden. Jag har fått köpt allt jag behöver nu kommer stänga tråden. Hoppas kanske någon annan ser vad ni har så dem kan höra av sig i PM.

Ha en fin kväll

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad