Vad spelar du för tillfället?

Permalänk

Rive complete edition på switch: Troligen det bästa genreswitchande spelen jag spelat, har spelat genom ett gäng gånger, och lär bli många fler, tight kontroll, utmanande, och med när man väl bemästrat det, så finns ett spelläge för att köra hela spelet i en sittning, med 1 liv, nån gång ska jag ha chansen att klara det tänker jag.

Azure Striker Gunvolt 3: jobbar på bli bättre, bossarna är fortsatt väldigt svåra så tar den lilla progression mot 100% jag kan och klarar mest banor för att låsa upp fler upplåsbara uppgraderingar och lära mig banorna bättre.

Finns också ett gäng utmaningar i stegrande svårighetsgrad där de svåraste är att spela som en av karaktärerna, sjukt buffad, men utan uppgraderingar, där man måste comba fienderna för att få tid/mätare för att få fortsätta framåt, samtidigt som man bara har ett liv genom hela spelet. Så också ett spel jag vill kunna klara den svårighetsgraden tids nog sålänge jag kan lära mig bossarna ordentligt nån gång.

Permalänk
Medlem

Dredge
Ett jättetrevligt fiskespel med en spännande story. Som gjort för Steam Deck.

https://store.steampowered.com/app/1562430/DREDGE/?l=swedish&...

Permalänk
Medlem

Dredge ser verkligen ut som ett intressant spel... jag har inte köpt det än men det händer nog nästa gång det är på rea och sedan är bara nästa problem att få tid att spela det😅 Kanske inte världen smartaste spel att spela om man har talassofobi🤔🙃

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Dredge ser verkligen ut som ett intressant spel... jag har inte köpt det än men det händer nog nästa gång det är på rea och sedan är bara nästa problem att få tid att spela det😅 Kanske inte världen smartaste spel att spela om man har talassofobi🤔🙃

Nu fick jag lära mig ett nytt ord

Kan verkligen rekommendera det. Inte stött på en enda bugg under mina tio timmar. Det känns väldigt polerat.

Fanatical säljer det lite billigare; https://www.fanatical.com/en/game/dredge

Permalänk
Medlem

Lite speltorka.. Sista spelet jag lirade igenom var The last of us. Nu är man tillbaka till twitch och youtube till man hittar något nytt..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Wall World... ännu ett roguelite.. man klätter upp längs med en vägg med en robotspindelfarkost och gräver på vissa ställen för att få material att uppgradera antingen robotspindeln eller hur snabbt man kan samla material, utanför väggen så attackerar fiender i vågor och man måste försvara spindeln.
Ganska kul än så länge.
https://store.steampowered.com/app/2187290/Wall_World/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Spelar genom Elden ring igen....
Bestämt mig för att få alla achievements innan DLC kommer

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Thief... spelade demot av ettan i slutet av 1990-talet och gillade det väldigt mycket men spelade aldrig något av spelen i Thief-serien förens nu och då är det senaste delen som gäller (Thi4f). Jag tycker det är kul... jag gillar stealthspel.
https://store.steampowered.com/app/239160/Thief/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Thief spelen var guld. Vet inte hur bra de äldsta spelen håller. Nostalgin säger Thief 1 och 2 var bäst resten var fortfarande helt okay om än tekniskt bättre naturligtvis

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Thief spelen var guld. Vet inte hur bra de äldsta spelen håller. Nostalgin säger Thief 1 och 2 var bäst resten var fortfarande helt okay om än tekniskt bättre naturligtvis

Finns en del uppdateringar till spelen, bl.a. så att de fungerar även idag. Lägger till stöd för bloom, 48 ljudkanaler m.m.
Några av mina favoriter helt klart..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Fortfarande Dayz och nu även Dragon's Dogma:Dark Arisen, Skön fighting känsla i det!

Permalänk

ett gäng spel som jag inte kunde lira på min andra dator men med ny datorn kan

ett spel jag hade längtad ihjäl mig efter, hitman 3.
assassins creed valhalla
cyberpunk 2077
hogwarts legacy
NBA 2K23

jag försöker att dela upp speltiden mellan alla dessa, men det finns så mycket mer jag vill påbörja.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tog mig i kragen och började lira Death Stranding, spelat ca 90min men har nog haft 60 min cinematics 😂
Har fastnat för storyn dock så hoppas man får spela lite mer än att titta snart.
Kojima gör ju aldrig dåliga spel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Tog mig i kragen och började lira Death Stranding, spelat ca 90min men har nog haft 60 min cinematics 😂
Har fastnat för storyn dock så hoppas man får spela lite mer än att titta snart.
Kojima gör ju aldrig dåliga spel

Har gjort tre försök men gett upp efter fyra-fem par timmar varje gång. Vill verkligen gilla det men har så svårt att komma in i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Har gjort tre försök men gett upp efter fyra-fem par timmar varje gång. Vill verkligen gilla det men har så svårt att komma in i det.

Får hoppas jag lyckas bättre 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Tog mig i kragen och började lira Death Stranding, spelat ca 90min men har nog haft 60 min cinematics 😂
Har fastnat för storyn dock så hoppas man får spela lite mer än att titta snart.
Kojima gör ju aldrig dåliga spel

Det blir mindre cinematics längre fram ja. Det är mycket introduktion i början för att sen bli likadant i slutet av spelet när säcken ska knytas ihop. Personligen hade jag inget emot det då jag tyckte storyn var en av spelets starka sidor. Men spelet är väldigt polariserande, det verkar som dom flesta antingen verkligen gillar det (som jag gjorde) eller verkligen ogillar det. Det är helt klart ett spel som inte är för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Det blir mindre cinematics längre fram ja. Det är mycket introduktion i början för att sen bli likadant i slutet av spelet när säcken ska knytas ihop. Personligen hade jag inget emot det då jag tyckte storyn var en av spelets starka sidor. Men spelet är väldigt polariserande, det verkar som dom flesta antingen verkligen gillar det (som jag gjorde) eller verkligen ogillar det. Det är helt klart ett spel som inte är för alla.

Skönt att höra att det blir mer lira.
Jag har inget emot det heller då storyn hittills varit riktigt bra. Lite snopet när man skall spela medans dottern sover och man får 30min lir av 90 möjliga 😅

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Skönt att höra att det blir mer lira.
Jag har inget emot det heller då storyn hittills varit riktigt bra. Lite snopet när man skall spela medans dottern sover och man får 30min lir av 90 möjliga 😅

Kanske ska tillägga att jag gjorde en hel del side missions etc. (tog platinum trophyn på PS5), så det är möjligt att det kanske känns mer cinematic-tätt om man bara springer igenom main storyn.

Permalänk
Medlem

Tillbaka i träsket med Arma 3 Exile ^^ Skönt då jag hade speltorka

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Nu blev det mera Destiny 2, det har ju kommit en ny expansion så jag köpte den och har spelat lite.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

börjat med ett gammalt kickstarter indie spel som kom ut för flera år sedan, Stonehearth. Tråkigt nog så verkade det vara lite för tekniskt komplicerat för utvecklarna, så dom gav till slut upp på det och knöt bara ihop säcken där dom var och släppte det, en community mod plockade upp det och gjorde otroligt mycket med det men det har fortfarande en del buggar, trist, roligt casual spel annars. lite kombination mellan minecraft och the sims typ, många säger att det liknar dwarf fortress men det har jag inte spelat själv.

Permalänk
Medlem

Trine 3. Blev inspirerad att fortsätta resan genom den här spelserien efter att det blivit utannonserat att 5:an är på väg (har bara spelat igenom 1:an och 2:an tidigare).

Permalänk
Medlem

Vart sugen på lite nostalgi så jag startade upp Command & Conquer™ Remastered Collection, jag har inte spelat det sedan 1995 (eller 1996?) och då var det en piratad😳 version på disketter utan film och musik om jag kommer ihåg rätt?

Det är fortfarande spelbart än idag och kul att äntligen få höra musiken också😅 Väldigt bra remaster.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Burning Shores DLC (Horizon Forbidden West). Grymt så här långt.

Permalänk
Medlem

NFS: Unbound

Ytterst tveksamt så här långt. Framstår som extremt grindbaserat där allt går ut på att samla cash... Event går i årscykler och upprepas bara utan någon som helst variation. 10h in och jag har bara fått råd köpa två bilar. Går inte provköra jag köpte den första baserad på specs men den visade sig absolut horribel. Crown Victoria. Kanske bra för drifteventen jag vet inte men den är inte direkt körbar även efter försök till uppgradering. Mustang Boss fick man till slut råd med och den beter sig vettigare. Stött på en bugg dock där kameran går haywire vet inte om det bara är för den här bilen eller senaste grafikkortsuppdateringen.

Criterion står bakom men behåller inget av det bra de gjort tidigare lir. Polisjakterna är usla. Krascherna är tråkiga. Racen är dock utmanande och krävs lite tankeverksamhet för att vinna.

Grafiken är snygg. Tog ett tag vänja sig med de tecknade effekterna. Inte heller helt hundra på att jag gillar cellshading karaktärerna. Grym fartkänsla i de snabbare bilarna. Vet inte varför jag låser upp vrålåk för 250-1 mille som jag inte kommer ha råd att köpa förrän efter 200h grind redan från start? Önskar man kunde fått provköra bilar fritt när det ändå tar så många timmar ha råd med en.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Generation Zero. Lite sen på den bollen men jag tycker det är jäkligt kul. Påminner lite om Stalker Call of Pripyat som jag gillade massor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snörök:

Generation Zero. Lite sen på den bollen men jag tycker det är jäkligt kul. Påminner lite om Stalker Call of Pripyat som jag gillade massor.

Det är guld. Buggigt och oslipat men det förlåter man gör atmosfären 80-tals syntharna och igenkänningsfaktorn i miljöerna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Kanske ska tillägga att jag gjorde en hel del side missions etc. (tog platinum trophyn på PS5), så det är möjligt att det kanske känns mer cinematic-tätt om man bara springer igenom main storyn.

Är ca 15h in nu och spelet är magiskt, blir lite repetivt om man fokuserar på side missions men storyn är unik och riktigt bra.

Själva spelet är relativt långsamt men när man kommer mot mitten av chapter 3 börjar det rulla på.
Spelet har tydligen 14 chapters. Förhoppningsvis hinner jag klara det innan maj är slut 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är ca 15h in nu och spelet är magiskt, blir lite repetivt om man fokuserar på side missions men storyn är unik och riktigt bra.

Själva spelet är relativt långsamt men när man kommer mot mitten av chapter 3 börjar det rulla på.
Spelet har tydligen 14 chapters. Förhoppningsvis hinner jag klara det innan maj är slut 😊

Ja, jag fullkomligt älskade det här spelet. Jag hade faktiskt inget direkt emot det repetitiva då det kändes som att man hade ett mål att jobba mot. Sen så hjälper det fantastiskt bra soundtracket till också, det bidrar verkligen med känslan och atmosfären i spelet. Och fler av karaktärerna man "möter" är roliga och intressanta, vilket funkar som ett bra avbrott från ensamheten som man verkligen upplever när man springer runt i världen. Och som du sa så är storyn riktigt bra och unik, plus att de olika huvudkaraktärerna är riktigt bra och intressanta/unika.

Det är ju inte ett spel för action-junkies (utan tålamod) om man säger så. Som du säger så är spelet ganska långsamt över lag, där man snarare fokuserar mest på atmosfären, handlingen och resan.

Permalänk
Medlem

Vampire: The Masquerade - Redemption.

Märks att det är mer än 20 år gammalt men är inte sämre för det. En element har ju inte åldrats så bra men är ändå ganska charmigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt