Test: AMD Ryzen 7 7800X3D – spelprocessorn du väntat på

Permalänk
Medlem

Tog den slut i lager redan eller blev det en papperslansering?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tog den slut i lager redan eller blev det en papperslansering?

Papperslansering i Sverige.

Visa signatur

7800x3d, 4090 strix, aw3423dw.

Permalänk

nån som hann köpta det 15.00 idag på inet?

Permalänk
Medlem

Papperlansering igen...

Permalänk

Direkt jag såg den dyka upp på komplett så stod det 0 i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tog den slut i lager redan eller blev det en papperslansering?

Papperslansering, hos Webhallen står det på väg in till lager och hos inet.se 2023-04-18

Permalänk
Skrivet av Henry Rollins II:

tror aldrig den fanns í lager där. Jag fick 404 ett par sekunder men sen stod ej i lager.

samma här, suck

Dock sa deras chat att dom faktiskt skulle få in idag, men verkar ju vara BS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

tror aldrig den fanns í lager där. Jag fick 404 ett par sekunder men sen stod ej i lager.

Är nog som du säger. Proshop hade ett par hos leverantör vilken var mitt backup alternativ men produkten försvann inom någon minut där också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Att de ska vara så svårt att lansera på datumet som utlovat. Inte nog med att man måste sitta redo med F5 tangenten det finns dessutom inga på lager när de väl ska finnas. Helt sjukt...

Permalänk
Medlem

Papperlansering, refreshade hela tiden 14:59, så fort den dök upp på sidan va det "I lager 2023-04-18" Falsk lansering.

Permalänk
Skrivet av KRUSSIDULL:

Är nog som du säger. Proshop hade ett par hos leverantör vilken var mitt backup alternativ men produkten försvann inom någon minut där också.

Proshop? jag har sökt i fritext o på am5 sockeln där och hittar inte den?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk

vad är papperlansering?

Permalänk
Medlem

F5'ade alla svenska återförsäljare som skulle få in den. Ingen hade den någonsin i lager. Lagt en beställning på Webhallen

Permalänk

samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thirawat Boonrin:

vad är papperlansering?

Produkten finns bara på papper och går inte att beställa. De har för lite i lager för att möta efterfrågan och man får vänta länge på sin beställning.

Permalänk
Skrivet av Henry Rollins II:

Proshop? jag har sökt i fritext o på am5 sockeln där och hittar inte den?

Måste vara fel, fick inte heller upp den innan vid 1500 o inte nu heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thirawat Boonrin:

vad är papperlansering?

När den är släppt för försäljning men inte faktiskt finns i lager någonstans typ, då kallas det papperslansering för den är "lanserad" men ingen kan få tag på den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Inet hade inte några i lager iaf, från error 404 till direkt ej i lager.

Webhallen hade inga i lager "50+ påväg" som det har det stått för de andra X3D-prollarna (Som jag aldrig har sett som "i lager" hos dem sedan release).

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk

jag frågade idag 12,00 så sa de att det droppa 15,00 och vem hann först till kvarn men så är det slut på typ 30s??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Proshop? jag har sökt i fritext o på am5 sockeln där och hittar inte den?

Tror Proshop inte listar produkter som inte finns att beställa men den fanns där i några sekunder (hade med sökt med fritext) de hade hos leverantör stod det med leverans 4-5 dagar men efter jag uppdaterade sidan försvann sidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk

det var ju dåligt att jag re dan betalar för dem, jag kanska ska bara köpa grafikkort först sen cpu. vad dåligt det var.

Permalänk
Medlem

Misstänker att ingen EU-butik fick in några idag. Har inte ens kommit upp på AMD's egna shop i EU, bara i US

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thirawat Boonrin:

nån som hann köpta det 15.00 idag på inet?

Japp

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

du hann köpa 1 på inet?

Permalänk
Medlem

Tror inte jag sett en mer pinsam lansering.
Skulle gärna byggt dator nu när det är långhelg men det får bli senare då.

Man får väl ta det för vad det är. AMD har haft veckor extra på sig och vi får inte ens se produkten i lager i Sverige vid lansering.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

va fin det var, nu vart man ledsen.

Permalänk

Antigen är amd's produktion av 3d processor extremt dålig och många blir kassa eller så har amd något fel i deras tänk, 5800x3d var super populär + att man visste att folk är super hypade för nya x3d processorer men ändå så verkar amd bara producera extremt lite processor av x3d varianten, knappt några 7950x3d/7900x3d på release och inga nya kommer ut på flera veckor, nu kommer 7800x3d ut och inga finns nu i heller...

Hur tänker dom?

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Inet drog i bromsen nu och la den som icke beställningsbar. Vilket antiklimax

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte riktigt varför man väljer denna för nästan en tusenlapp mer än 7900x, känns mer framtidssäker ffa för spel i högre upplösningar i kombination med produktivitet? (Och finns i lager…)

Permalänk

den är Really GOOD denna 7800x3d.