Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Trött på Prisjakt som skickar ut bevakningar och pushnotiser på fel (men snarlika) produkter.
Senaste exemplet från idag: Apple AirPods Pro (2nd generation) 2022 som i själva verket var APPLE AirPods Trådlösa Hörlurar (andra generationen).

Är detta ett Prisjakt-fel eller i ovan exempel och butik, fel från Mediamarkt?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=7054034

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Trött på Prisjakt som skickar ut bevakningar och pushnotiser på fel (men snarlika) produkter.
Senaste exemplet från idag: Apple AirPods Pro (2nd generation) 2022 som i själva verket var APPLE AirPods Trådlösa Hörlurar (andra generationen).

Är detta ett Prisjakt-fel eller i ovan exempel och butik, fel från Mediamarkt?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=7054034

Ingen aning vems felet är, men jag har också råkat ut för det flera gånger, med bl.a. datorchassin. D.v.s. att jag fått notis om att den modell på ett chassi som jag bevakat är nersatt ganska mycket, men sen när man klickar sig dit så är det en helt annan modell från samma tillverkare. Riktigt störande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att pricerunner har blivit bättre medan prisjakt idag är en katastrof.
När jag skulle köpa en skrivare så var de 10-15 lägsta priserna för den billigaste skrivaren (som klarade mina krav) inte priser för skrivaren utan för tillbehör eller reservdelar. Samma sak med den näst billigaste skrivaren osv.

Sen var ju förstås egenskaperna fel. Eftersom prisjakt dessutom har plockat bort produkt och leverantörslänkarna så får man själv leta rätt på dem för att inse att man har blivit lurad av prisjakt (igen)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Har hört rykten att Schibsted planerar att lägga ned Prisjakt och satsa helt på Pricerunner. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

Men Schibsted äger väl inte Pricerunner? Dock verkar de sedan ett år tillbaka vara intresserade av att sälja av Prisjakt. Kanske något för Sweclockers att gå ihop och köpa.

https://www.breakit.se/artikel/31877/schibsted-utvarderar-pri...

Permalänk
Skrivet av Naki:

Men Schibsted äger väl inte Pricerunner? Dock verkar de sedan ett år tillbaka vara intresserade av att sälja av Prisjakt. Kanske något för Sweclockers att gå ihop och köpa.

https://www.breakit.se/artikel/31877/schibsted-utvarderar-pri...

Okey då hade jag fel men Prisjakt är fortfarande överlägset Pricerunner till att hitta datorkomponenter och är generellt bättre än Pricerunner men det är några saker med Pricerunner som är bättre än Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har hört rykten att Schibsted planerar att lägga ned Prisjakt och satsa helt på Pricerunner. Stämmer det?

Pricerunner ägs av Klarna.

https://www.breakit.se/artikel/30748/klarna-koper-pricerunner

Prisjakt utvecklas väl mer för mobil och att generera sälj numera, inte att ge fullständig info som när det drevs av teknikintresserade (ingen är väl förvånad)

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Pricerunner ägs av Klarna.

https://www.breakit.se/artikel/30748/klarna-koper-pricerunner

Prisjakt utvecklas väl mer för mobil och att generera sälj numera, inte att ge fullständig info som när det drevs av teknikintresserade (ingen är väl förvånad)

Okej!

Nu har Prisjakt tagit bort butikernas prishistorik på nya Prisjakt så nu kan man inte se om El-Giganten fifflar med priserna. Ett väldigt klokt beslut av dem..

Inte!

Prisjakt blir bara sämre och sämre medan Pricerunner bara blir bättre och bättre.

Permalänk
Avstängd

Det som stör mig mest på prisjakt nuförtiden är att sidan inte låter mig börja skriva efter att jag klickat i sökrutan, nej den ska byta fokus några gånger först. Har de ingen UX:are? Hur kan det vara acceptabelt beteende?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det som stör mig mest på prisjakt nuförtiden är att sidan inte låter mig börja skriva efter att jag klickat i sökrutan, nej den ska byta fokus några gånger först. Har de ingen UX:are? Hur kan det vara acceptabelt beteende?

Händer inte hos mig. Testade precis att gå till prisjakt och trycka på sökrutan och började skriva. Är dock på gamla prisjakt. Sker detta på gamla eller nya för dig?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Händer inte hos mig. Testade precis att gå till prisjakt och trycka på sökrutan och började skriva. Är dock på gamla prisjakt. Sker detta på gamla eller nya för dig?

Nya, jag kör inga specialadresser eller liknande utan bara prisjakt.nu. Det är inte alltid detta problem uppstår av någon anledning, men oftast. Klickar i sökrutan och börjar skriva, men inget skrivs ut, klickar i sökrutan igen och börjar skriva, fortfarande inget, klickar i den igen och ser verkligen till att markören stannar där, då funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nya, jag kör inga specialadresser eller liknande utan bara prisjakt.nu. Det är inte alltid detta problem uppstår av någon anledning, men oftast. Klickar i sökrutan och börjar skriva, men inget skrivs ut, klickar i sökrutan igen och börjar skriva, fortfarande inget, klickar i den igen och ser verkligen till att markören stannar där, då funkar det.

Testade 3 gånger nu med nya och inget problem någon av gångerna för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Testade 3 gånger nu med nya och inget problem någon av gångerna för mig.

Nej, jag får det inte heller nu. Kan vara att jag sitter på jobbdatorn och inte har samma adblock installerat kanske, eller så har de precis fixat det. För jag hade problemet igår på min privata dator i alla fall.

Permalänk
Medlem

Felet finns i Chrome oavsett om jag kör med eller utan adblock.

Det är möjligtvis kopplat till vänstermenyn som innehåller inloggning för bevakningar. Har jag den menyn minimerad så läggs fokus på sökrutan automatiskt vilket känns som rimligt beteende. Öppnar jag menyn och laddar om sidan minst 2 (!) gånger så flyttas fokus automatiskt från sökrutan och jag måste manuellt klicka på den när sidan laddat färdigt. Krävs att jag minimerar menyn och laddar om sidan för att den ska börja fungera korrekt igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ducedo:

Felet finns i Chrome oavsett om jag kör med eller utan adblock.

Det är möjligtvis kopplat till vänstermenyn som innehåller inloggning för bevakningar. Har jag den menyn minimerad så läggs fokus på sökrutan automatiskt vilket känns som rimligt beteende. Öppnar jag menyn och laddar om sidan minst 2 (!) gånger så flyttas fokus automatiskt från sökrutan och jag måste manuellt klicka på den när sidan laddat färdigt. Krävs att jag minimerar menyn och laddar om sidan för att den ska börja fungera korrekt igen.

Skönt, då har jag inte börjat hallucinera.

Permalänk
Medlem

Både öppen och stängd, med eller utan uBlock (och flera siduppdateringar), så lägger den sig i sökrutan för mig. Så det låter som det är något annat som spökar 😅

Därmed inte sagt att jag gillar nya, jag undviker den så länge classic finns kvar

Edit: Kör med Chrome (version 113.0.5672.127)

Förtydligade webbläsare
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Kanske är något med Chrome i så fall. Jag använder Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Okej!

Nu har Prisjakt tagit bort butikernas prishistorik på nya Prisjakt så nu kan man inte se om El-Giganten fifflar med priserna. Ett väldigt klokt beslut av dem..

Inte!

Prisjakt blir bara sämre och sämre medan Pricerunner bara blir bättre och bättre.

Prisjakt Classic visar dock fortfarande den historiska pristrenden för en butik.

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Prisjakt Classic visar dock fortfarande den historiska pristrenden för en butik.

Japp men jag var lite förhastad när jag skrev. De kommer göra om butikernas prishistorik så det är inte borttaget. Är rädd att de kommer lägga ned gamla Prisjakt. Har varit rädd i flera år för nya Prisjakt går inte att använda på en dator.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte bara rapportera nya Prisjakt.nu som ren scam? Det senaste året känns det som att nära nog alla produkter i "Dagens Deal" är fel produkter. Försöker rapportera in alla fel jag hittar, men det känns som att Schibsted inte bryr sig alls.

Prishistoriken blir löjligt fel om det dyker upp helt fel produkter i flödet för en 10-del av det rekommenderade priset.

Exempel:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5189486

Översta resultatet är inte produkten i sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Skillnaden är att pricerunner har blivit bättre medan prisjakt idag är en katastrof.

Deras "Pris i lager" är ännu en sådan där sak som inte längre fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kan vi inte bara rapportera nya Prisjakt.nu som ren scam? Det senaste året känns det som att nära nog alla produkter i "Dagens Deal" är fel produkter. Försöker rapportera in alla fel jag hittar, men det känns som att Schibsted inte bryr sig alls.

Prishistoriken blir löjligt fel om det dyker upp helt fel produkter i flödet för en 10-del av det rekommenderade priset.

Exempel:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5189486

https://i.imgur.com/Yoa7MfK.png

Översta resultatet är inte produkten i sig...

Ja eller när jag sökte på en diskmaskin och de 8 översta priserna var delar eller tillbehör.
Den nionde var rätt men då var det ju det här med den milt sagt missvisande lagerindikatorn.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på att hierarkiska kategorier verkar ha försvunnit från filter? Dagens deals är nästintill obrukbart för mig nu, finns det någon dold knapp jag missat?

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Är det bara jag som stör mig på att hierarkiska kategorier verkar ha försvunnit från filter? Dagens deals är nästintill obrukbart för mig nu, finns det någon dold knapp jag missat?

Jag störde mig också på det, men nu verkar de gamla kategorierna vara tillbaka, fast det ser lite anorlunda ut. Men butiksfiltret är tyvärr borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plektrumtrollet:

Jag störde mig också på det, men nu verkar de gamla kategorierna vara tillbaka, fast det ser lite anorlunda ut. Men butiksfiltret är tyvärr borta

Tack för informationen! Ja, nu ser kategorierna ut att funka vettigt igen. Det var nog bara en rätt tillfällig bugg medan de gjorde om designen då. Hoppas att butiksfiltret kommer tillbaka också, även om jag själv inte brukar använda det.

Permalänk
Medlem

Prisjakt byter login-system FAQ

Vi byter inloggningssystem och går över till Schibsted-konto. Innehållet på ditt Prisjakt-konto påverkas inte och du kommer att ha fortsatt tillgång till dina listor, prisbevakningar och omdömen.

Ditt konto-inlogg kommer att flyttas automatiskt med start i mitten av oktober.

Det här behöver du göra:
Se till att ha tillgång till mejladressen som är registrerad på ditt konto, gärna innan den 12 oktober men senast den 31 oktober. Logga in här för att uppdatera din mejladress under "inställningar" i din profil.

https://www.prisjakt.nu/prisjakt-byter-login-system--ecZQsQTB...

Permalänk
Medlem

Dags att ta bort kontot nu, är inte intresserad av att ha något Schibstedkonto.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Prisjakt byter login-system FAQ

Vi byter inloggningssystem och går över till Schibsted-konto. Innehållet på ditt Prisjakt-konto påverkas inte och du kommer att ha fortsatt tillgång till dina listor, prisbevakningar och omdömen.

Ditt konto-inlogg kommer att flyttas automatiskt med start i mitten av oktober.

Det här behöver du göra:
Se till att ha tillgång till mejladressen som är registrerad på ditt konto, gärna innan den 12 oktober men senast den 31 oktober. Logga in här för att uppdatera din mejladress under "inställningar" i din profil.

https://www.prisjakt.nu/prisjakt-byter-login-system--ecZQsQTB...

Fick också det mailet så jag antar att det är legit? Får se hur jag gör. Känns onödigt kan jag tycka, för jag använder inte några av dom andra tjänsterna (inte inloggad iallafall), men det är vad det är.

Permalänk
Medlem

Inte för att försvara det eller så, men har ni ett Blocket-konto så har ni redan ett Schibsted-konto.