Permalänk
Medlem

Visa produkt åt kund på skärm

Hej
På jobbet har vi en stationär arbetsstation bakom disk med två skärmar som vi letar produkter, räknar fram priser och framställer arbetsordrar på.
Vi skulle vilja ha en tredje skärm som kunden ser, där vi kan visa upp produkter åt kunden.
Det bör vara enkelt och relativt säkert.
Vi vill inte av misstag råka visa tex våra inköpspriser åt kunden men samtidigt är det inte katastrof om det skulle råka hända då det inte är personuppgifter eller sekretess.

Har ni några tips på hur detta görs enklast och vad för produkter/program vi kan tänkas behöva?

Tack på förhand!

Edit: Majoriteten av våra produkter behöver inte visas upp men ibland så är estetik av vikt och till de kunderna vill vi ha möjligheten att visa utan att behöva ta dem bakom disk eller fota skärmen och visa.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Borde väl funka att sätta en av skärmarna på en arm som ni kan snurra runt och visa kunden när ni sammanställt priser osv?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Borde väl funka att sätta en av skärmarna på en arm som ni kan snurra runt och visa kunden när ni sammanställt priser osv?

Kanske skulle ha nämnt det att de är höjd skillnad så våra skärmar är dolda bakom disken så har svårt att se att en sån lösning skulle fungera.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Borde väl funka att sätta en av skärmarna på en arm som ni kan snurra runt och visa kunden när ni sammanställt priser osv?

Detta är ju varianten de kör på Kjell, och det tycker jag nog fungerar hyfsat ändå. Det finns säkert någon mer påkostad lösning riktad mot butiker, men det har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Kanske skulle ha nämnt det att de är höjd skillnad så våra skärmar är dolda bakom disken så har svårt att se att en sån lösning skulle fungera.

Okej, En tredje skärm på den höjda delen som ni kan vrida på kanske? Så vida datorn klarar av 3 skärmar.
Eller kanske tredje skärm på någon form av snurrplatta om ni inte vill ha en extra arm för skärmen

Skrivet av fiskebulle:

Detta är ju varianten de kör på Kjell, och det tycker jag nog fungerar hyfsat ändå. Det finns säkert någon mer påkostad lösning riktad mot butiker, men det har jag ingen aning om.

Ja det går ju att göra som t.ex vissa matbutiker har där de har en skärm riktad emot kund där allt som skannas kommer upp men nu ska det ju inte skannas något utan de ska letas delar i internt system/hemsida där inköpspriser osv finns med och de kanske inte är något man vill visa till kunden

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Detta är ju varianten de kör på Kjell, och det tycker jag nog fungerar hyfsat ändå. Det finns säkert någon mer påkostad lösning riktad mot butiker, men det har jag ingen aning om.

Jag vet inte varför men i vår bransch är det vanligt att kunden står upp vid disk som är i brösthöjd medan vi säljare sitter bakom disk och har datorn i den höjden.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/peksk%C3%A4rm-Raspberry-IPS-sk%C3%A4rm-...

Något sådant kanske blir mer praktiskt, då det kan läggas undan enkelt, tas fram vid behov, inkluderar stativ, touch, går på HDMI och drar lite ström

Permalänk
Medlem

Finns inte allt för många sätt att göra detta på. Antingen använder ni någon form av arm så ni kan vrida er egen skärm till kunden, eller så sätter ni upp en skärm specifikt för kunden, med någon form av screen capture/kloning för att bara visa det ni vill visa.

Permalänk
Medlem

Att sätta upp en tredje skärm är inte ett problem rent fysiskt men problemet uppstår i antalet kontakter på datorn.
Vi kör HP Prodesk 400 G4 med intel uhd grafics 630. Den ska klara 3 skärmar men har bara 2 displayportuttag.
Funkar detta:
https://www.teknikdelar.se/produkt/deltaco-displayport-mst-hu...
Vi är mer inne på en tredje skärm än att försöka snurra på våra.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Jag har använt en USB-dongel med HDMI-interface i andra ändan med stor framgång. Startech displaylink USB32HD4K står det på den. Det borde vara ett alternativ.

Permalänk
Hedersmedlem

Det allra enklaste ni kan göra är att ha två skärmar där nere på ert skrivbord, låt oss kalla dem skärm 1 och skärm 2. Sedan har du en skärm 3 uppe som kunden kan se, som speglar vad som visas på skärm 2.

Skärm 1 har du då uppsatt som "primär bildskärm". Skärm 2 speglar du sedan med skärm 3. Jag är nästan säker på att detta går att sätta upp "out of the box" i Windows, det är bara att rätt alternativ för detta inte dyker upp om man bara har 2 skärmar.

Vill du visa något för kunden lägger du det på skärm 2 till höger, som då sedan är speglad till skärm 3.

För lite extra säkerhet så kan du trycka upp en liten Dymo-etikett på skärmen som speglas mot kunden så att man inte glömmer det.

Om du inte har nog med HDMI-portar för att göra det på din dator och göra allt "i grafikkortet", eller om det av någon annan anledning inte funkar att göra så, så kan du alltid använda en extern HDMI-splitter som splittar signalen till sekundär skärm och kundskärm. Kostar bara några hundringar, och du får en supersimpel lösning.

Permalänk
Medlem

Lite uppdatering.
Vi köpte en displayportsplitter https://www.dustin.se/product/5011142283/displayport-splitter...
Den kan låta den 3e skärmen vara som 3e skärm eller spegla någon av de två första.
Nu kommer vi manuellt slå på och av kundskärmen som är en spegling av skärm 2.
Just nu står skärmen med originalfot på disken men efter provperiod kommer vi fastmontera den för att minska risken att den kan ramla ner från disken.
Drömmen hade varit att kunna ha någon form av programvara som kan ha reklambilder rullande på skärmen när vi inte visar något på skärmen och sen när vi vill visa något för kunden så högerklickar man på webbläsarfönstret och klickar "visa på skärm 3" eller liknande. I praktiken all vår programvara webbläsarbaserad och i undantagsfall någon pdf.
Finns det någon programvara som kan göra något liknande?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.