Vilken operatör ska man välja?

Permalänk
Medlem

Vilken operatör ska man välja?

Vad har ni för rekommendationer när det gäller välja mobiloperatör.

Jag har idag Vimla som jag tycker har sjunkit mer och mer för varje år. dem höjer priser 2 gånger under samma år och ingen utveckling alls.

Har funderat på fello men tar gärna emot tips om det finns bättre alternativ än Vimla

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Telias nät är överlägset och betalar därför hellre lite mer för det. Däremot kör jag Fello då de är billigare. Det funkar fint. Aldrig haft några problem och det är smidigt att ändra på abonnemanget vid behov.

Permalänk
Medlem

Är tele 2 något att ha?

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaharax:

Jag tycker Telias nät är överlägset och betalar därför hellre lite mer för det. Däremot kör jag Fello då de är billigare. Det funkar fint. Aldrig haft några problem och det är smidigt att ändra på abonnemanget vid behov.

problemet med fello är att dem har väldigt litet mängdsurf att välja på, 22gb är inte mycket att hänga på sig under en månad om man använder mycket surf.

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumis:

Är tele 2 något att ha?

Om du inte haft problem med själva täckningen hos Vimla, så borde Tele2 (eller Comviq) inte vara något problem då Telenor (Vimla ägs av Telenor) bygger 2G, 4G och 5G tillsammans, så själva täckningen ska vara lika, däremot kapaicitet i nätet är individuella. Tele2 delen är dyrare än Comviq. Comviq ägs och marknadsförs av Tele2 Sverige AB och båda använder Tele2s nät. Jag har kört med Tele2s nät i alla år och har haft väldigt få problem med täckningen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumis:

Vad har ni för rekommendationer när det gäller välja mobiloperatör.

Jag har idag Vimla som jag tycker har sjunkit mer och mer för varje år. dem höjer priser 2 gånger under samma år och ingen utveckling alls.

Har funderat på fello men tar gärna emot tips om det finns bättre alternativ än Vimla

Skaffa så kallade "Kontantkort" hos dom olika operatörerna och testa för det finns ingen som kan svara på hur det fungerar för dig.

Permalänk
Medlem

Håller med Vimla har sjunkit ordentligt, tyvärr fortfarande billigt men de har blivit mobiltelefonins Ryanair, väntar fortfarande 2 år senare på volte och 5g som jag såg tele2 aktiverat tom här ute på landet i dagarna på jobbtelefonen kan man nog kika i stjärnor efter, synd, var tom med i kundpanel fram till för några år sen när de la ner det och sen all utveckling ,

Jag tittar lite på Halebop, hyffsatt prismässigt, bra kundtjänst när jag åkte på laddproblem och går i Telias nät, fungerar till skillnad från Vimla bra utomlands också, har det som sekundärsim så kan egentligen bara köpa ett paket o jag är över, de är den här sparade datan och låga priset som håller kvar, lite you get what you pay får kanske

Permalänk
Medlem

Fick nu av kundchatt att man kan välja upp till 70gb hos fello när man är aktiv kund 22gb är inte maxsurf. då kanske jag väljer Fello trots

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

Jag hoppar mellan olika aktörer för prisernas skull. Hade comviq men vart lite sura på hur de agerade så bytte till hallon men är på väg till Fello just nu.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Har kört de flesta leverantörer genom åren och inget slår Telias nät, kör därför Fello idag.

Permalänk
Medlem

Är de någon som vill dela med sig en tipslänk så tar jag gärna emot det

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Skrivet av Skumis:

Är de någon som vill dela med sig en tipslänk så tar jag gärna emot det

Om det är till Fello du menar kan du få av mig. https://www.fello.se/?a2lkMTp2U0tudWI4NGdvM0NKTGU5LzdqSjJLME4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Ja precis då tar jag din tips! tack

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

Körde 3 i många år när de hade 69kr i månaden med gratis mobil och gratis samtal inom 3 och alla jag ringde hade 3. Det var billigt.

Sen när smartphones kom och man ville ha det plus surf så blev det dyrt med 3. Skaffade Comviq till slut. De har blivit dyrare med. Förut kunde man för 350kr få en flaggskepp mobil och 24mån. Numera är det 36mån och 399kr och det är om det är rea.

Jag har kollat några andra men de känns ännu dyrare.

Vimla har mamma och är nöjd men hon surfar knappt och behåller sin mobil i många år så är inte beroende av att få med en sådan.

Har kikat lite på andra men ska man ha en bra mobil med så är alla jag sett ändå dyrare än Comviq. Telia ska ju ha närmare 1000kr för en iPhone PRO och mycket data.

Kör man Android så kan man köpa mobil för 2500kr som är rätt bra och billigt abonnemang. Svårare med iPhone då SE är billigaste och den har kasst batteri så man får räkna med 7-8k som minst och de sjunker knappt i pris.

Andra märken kan man ofta hitta på rea men med iPhone verkar enda sättet att få lite rabatt att köra med abonnemang med mobil på Comviq.

Gällande täckning är jag väldigt nöjd med Comviq/ tele2. Både 3 och vimla har haft dålig täckning. Hos mamma fanns bara ett hörn på tomten med täckning hos 3. Inne i huset var det noll. Men bor du i storstad är det nog inga problem. Hon bor på landet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.