The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Breath of the Wild 2)

Permalänk
Medlem

Älskade Botw, men detta ser ärligt talat ganska tradigt ut, nu har jag hoppat igenom videon lite snabbt så kanske missat något, men jag ser ingenting om nya tempel eller faktiska utmaningar, varför vill jag upp till dessa flytande öar? jag ser ingenting där som verkar locka mig till att utforska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wento:

Älskade Botw, men detta ser ärligt talat ganska tradigt ut, nu har jag hoppat igenom videon lite snabbt så kanske missat något, men jag ser ingenting om nya tempel eller faktiska utmaningar, varför vill jag upp till dessa flytande öar? jag ser ingenting där som verkar locka mig till att utforska.

De har knappt visat nåt än. Det kommer antagligen Dungeons, det var den största kritiken mot botw så det lär garanterat ha åtgärdats.

Jag ser verkligen fram emot att spela detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Oj vad pessimistiska folk var här, inte bara till Tears of the Kingdom utom även till Breath of the Wild. BotW brukar hyllas rätt ordentligt så förväntade mig inte riktigt detta.

Själv är jag lite skeptisk främst till Ascend, men även Fuse om det blir en konstant grejj att man måste pyssla ihop nya vapen och fordon. Hur som, bokat från någon månad tillbaka, än har de inte lyckats besvika med ett Zelda-spel så håller mig optimistisk trots skepticismen.

The Adventure of Link? Hur så?

Hade tänkt skippa videon men råkade klicka in på MinnMax video om videon så sket sig. Den kritik jag hittills sett har varit riktigt positiv, men då räknar jag inte med tråden.

Ser riktigt intressant ut. Definitivt dag ett för mig.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Mitt mest efterlängtade spel sedan RDR2. Kommer bli ett riktigt äventyr!!

Permalänk
Medlem

Givet köp, körde BOTW på Wii U och det är förmodligen det bästa spel jag spelat. Har aldrig riktigt gillat dungeons i Zelda så BOTW passade mig bra.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Botw var och är fantastiskt!
Fuse och Rewind kommer verkligen öppna upp för otroligt många fantastiska lösningar i olika situationer.
Nintendo förnyade verkligen open world genren 2017 och nu har de byggt ett nytt spel på samma motor, lila lång tid som det första tog att utveckla. Det bådar gott!

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte förvänta sig någon grafikförbättring om det fort är på Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Man kan väl inte förvänta sig någon grafikförbättring om det fort är på Switch.

Med tanke på att BotW portades från WiiU till Switch, och att det dessutom gått sex år sedan dess, så kan man nog räkna med att grafiken är ”bättre”.
Men det ursprungliga spelet har hyllats enormt, och av goda skäl. Om man inte kan lägga sitt tech-nörderi åt sidan och spela spelet, så skall man nog hålla sig till sitt RTX4090, och ha det så kul med att blåsa upp skuggrendreringar 4x och plira på stillbildsjämförelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Med tanke på att BotW portades från WiiU till Switch, och att det dessutom gått sex år sedan dess, så kan man nog räkna med att grafiken är ”bättre”.
Men det ursprungliga spelet har hyllats enormt, och av goda skäl. Om man inte kan lägga sitt tech-nörderi åt sidan och spela spelet, så skall man nog hålla sig till sitt RTX4090, och ha det så kul med att blåsa upp skuggrendreringar 4x och plira på stillbildsjämförelser.

Om inget annat så har dom nog lyckats optimera motorn något sedan BotW.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Med tanke på att BotW portades från WiiU till Switch, och att det dessutom gått sex år sedan dess, så kan man nog räkna med att grafiken är ”bättre”.
Men det ursprungliga spelet har hyllats enormt, och av goda skäl. Om man inte kan lägga sitt tech-nörderi åt sidan och spela spelet, så skall man nog hålla sig till sitt RTX4090, och ha det så kul med att blåsa upp skuggrendreringar 4x och plira på stillbildsjämförelser.

Oj oj, ta det lugnt!
Jag tycker fortfarande det ser helt okej ut.

Permalänk
Medlem

Nice dags att damma av min Gamecube

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga. Spelat Nintendo sedan barnsben och finner det bara tragiskt att Nintendo inte längre (efter GameCube) bryr sig om prestanda utan tillåter att spelen dipper ner mot 7 fps, som det bl.a. gjorde i föregångaren Breath of the Wild, speciellt i Korok Forest, Rito Village och Rito Stable.

Efterföljaren lär nog inte prestera bättre och när man tittar på videoklippen så ser det väldigt smörigt ut, som om det ligger ett filter över allt.

Har inte ägt en Nintendokonsol sedan GameCube, utan hoppas och väntar på att man åter släpper en riktig stationär konsol igen, något som nog aldrig kommer att hända. Tur dock att det finns alternativa vägar att spela spelen på.

Permalänk
Medlem

Undrar hur bra detta kommer lira på Yuzu - Det förtjänar högre upplösning och 60fps

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Vet inte varför men hela deras fordons koncept ser ut att vara rakt från Nuts & Bolts - Banjo & Kazooie
Och faktumet att man såklart kan flyga gör ju det rätt trivialt att vara på plattformarna i luften om man inte kan dö om man flyger av plattformen av tex en fiende

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Vet inte varför men hela deras fordons koncept ser ut att vara rakt från Nuts & Bolts - Banjo & Kazooie
Och faktumet att man såklart kan flyga gör ju det rätt trivialt att vara på plattformarna i luften om man inte kan dö om man flyger av plattformen av tex en fiende

Tänker att det är straff nog om det tar minuter att falla ner, och sen säkert bra med tid att ta sig tillbaka!

Permalänk
Medlem

Sitter alla och lirar?

Jag vill verkligen gilla detta men har lite svårt:
1) Väldigt tunn story direkt i starten? Kanske bara mig det är fel på men jag gillar när man direkt förstår vad "main storyline" går ut på. Jag läste lite spoilers nu och ser ju att det tar sig längre fram, men då har jag ju redan tappat intresset.
2) Väldigt långsamt tempo. Har säkert spelat nån timme och man har ju kommit 0 i storyn.
3) Mycket "timesinks". Fast folk som gillar det kanske kallar det RPG? Dvs: ingen autoheal efter fighter, man måste springa runt och plocka äpplen att äta. Jättekul. Verkligen.
Samma sak med vapen, efter bara några slag går dom sönder så man ska konstant hålla på och modifiera vapen under fighter.
Pilar har jag inte ens fattat hur man får flera så bågen är värdelös.

Fan. Värsta jävla whine-inlägget. Men jag vill ju älska detta spel som en 10/10 men förstår inte. Just nu är det 2/10. Tar det sig om man bara ger det några timmar?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av BasseBaba:

Sitter alla och lirar?

Jag vill verkligen gilla detta men har lite svårt:
1) Väldigt tunn story direkt i starten? Kanske bara mig det är fel på men jag gillar när man direkt förstår vad "main storyline" går ut på. Jag läste lite spoilers nu och ser ju att det tar sig längre fram, men då har jag ju redan tappat intresset.
2) Väldigt långsamt tempo. Har säkert spelat nån timme och man har ju kommit 0 i storyn.
3) Mycket "timesinks". Fast folk som gillar det kanske kallar det RPG? Dvs: ingen autoheal efter fighter, man måste springa runt och plocka äpplen att äta. Jättekul. Verkligen.
Samma sak med vapen, efter bara några slag går dom sönder så man ska konstant hålla på och modifiera vapen under fighter.
Pilar har jag inte ens fattat hur man får flera så bågen är värdelös.

Fan. Värsta jävla whine-inlägget. Men jag vill ju älska detta spel som en 10/10 men förstår inte. Just nu är det 2/10. Tar det sig om man bara ger det några timmar?

Det där var väl lite problemet i första också? Första området kräver en hel del tid och engagemang och spelet börjar inte riktigt förrän flera timmar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sitter alla och lirar?

Jag vill verkligen gilla detta men har lite svårt:
1) Väldigt tunn story direkt i starten? Kanske bara mig det är fel på men jag gillar när man direkt förstår vad "main storyline" går ut på. Jag läste lite spoilers nu och ser ju att det tar sig längre fram, men då har jag ju redan tappat intresset.
2) Väldigt långsamt tempo. Har säkert spelat nån timme och man har ju kommit 0 i storyn.
3) Mycket "timesinks". Fast folk som gillar det kanske kallar det RPG? Dvs: ingen autoheal efter fighter, man måste springa runt och plocka äpplen att äta. Jättekul. Verkligen.
Samma sak med vapen, efter bara några slag går dom sönder så man ska konstant hålla på och modifiera vapen under fighter.
Pilar har jag inte ens fattat hur man får flera så bågen är värdelös.

Fan. Värsta jävla whine-inlägget. Men jag vill ju älska detta spel som en 10/10 men förstår inte. Just nu är det 2/10. Tar det sig om man bara ger det några timmar?

Nej, tycker du har sammanfattat det rätt bra. Tyckte det var samma problem med BotW.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt ex på lunchen, blir lite lir ikväll, sen lite mer lir imorgon!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det där var väl lite problemet i första också? Första området kräver en hel del tid och engagemang och spelet börjar inte riktigt förrän flera timmar in.

Just därför är Yuzu med mods, ett måste!
Hatar allt detta plockande och värdelösa vapen som gick sönder. Livet är för kort att slösa tid på skit, som inget tillför
Sen 60 fps och 4K, är ju lika det ett måste!

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen plocka upp det tids nog men nu är det sommar, Diablo 4 är på igång och andra projekt så detta får vänta. Tråkigt nog så har ju spel från Nintendo en tendens att aldrig gå ner i pris, men hoppas på årets Black Friday, alternativt tradera/blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det där var väl lite problemet i första också? Första området kräver en hel del tid och engagemang och spelet börjar inte riktigt förrän flera timmar in.

Skulle kalla botws inledning bra speldesign men alla är olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det där var väl lite problemet i första också? Första området kräver en hel del tid och engagemang och spelet börjar inte riktigt förrän flera timmar in.

Skrivet av Boredbynoobs:

Nej, tycker du har sammanfattat det rätt bra. Tyckte det var samma problem med BotW.

Jag hade också samma problem med BotW. Försökte komma gång med det två gånger och tröttnade bägge gånger, och förstod inte alls varför det höjdes till skyarna. Men 3:e gången gillt då jag ville spela klart det innan Tears of the Kingdom. Om BotW har en svaghet så är det just dess avsaknad på att introducera spelare på ett bra sätt i den (galet) öppna spelvärlden. Där man i princip kan göra vad som helst i vilken ordning som helst. (vilket inte är mindre än en revolution i speldesign)
Att se lite YouTube och "läsa på" vid sidan av är i princip ett måste för att komma in i det ordentligt. När man väl gjort det så är spelet verkligen (enl mig) så fantastiskt som man hört. Men man behöver tänka på ett lite annat sätt än de flesta open-world spel.

Permalänk
Medlem

Här skall det spelas. Måste ladda konsolen först 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Här skall det spelas. Måste ladda konsolen först 😀

haha EXAKT samma sak här prepar kvällsmaten så länge så det blir mindre avbrott sedan.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag önskar att jag satt o spelade. Beställde ifrån Inet, men eftersom posten bara levererar varannan dag så får jag inget verkar det som? Trodde Varubrev 1:a-klass levererades ändå. Live and learn

Permalänk
Medlem

Vi får se om BudBee lyckas leverera till kvällen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Avstängd

Hat spelat igenom hela tutorial delen och kan säga att det är exakt samma spel som innan fast med nuts n bolts från banjo inklistrat. 6 år för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Hat spelat igenom hela tutorial delen och kan säga att det är exakt samma spel som innan fast med nuts n bolts från banjo inklistrat. 6 år för detta.

Haha det stämmer. Men det är kul

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hämtade på Webhallens midnattssläpp, vi kom hem och körde dryga timmen och tog två av de tre intro-templen. Än så länge kul, tillräckligt med story och hjälp utan att bli överväldigad. Bygga känns lite klumpigt och jag hatar input för att separera objekt. Det fram emot att plöja ner hela helgen i detta!