Permalänk
Medlem

GTX 680 x2

Får ev. Ärva två GTX 680. Funkar dessa att parkoppla och sätta in i sonens nya burk i väntan på att han sparat ihop till ett eget nyare?

Han har sparat ihop till en Ryzen 7600x, 16 gig ram, på Tomahawk B650.

Eller är detta rent galenskap för att försöka kicka igång Fortnite och LOL lite tidigare än planerat? Kanske bättre att bida sin tid.

Permalänk

SLI (dubbla grafikkort) har inte fungerat på länge, så är nog ingen ide att börja med den leken.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

SLI (dubbla grafikkort) har inte fungerat på länge, så är nog ingen ide att börja med den leken.

Med det sagt så funkar nog Fortnite och LoL rätt ok eller åtminstone hjälpligt på ETT 680. Sen hur spelen i frågas stöd för SLI är låter jag vara osagt, men kan ju vara kul att expirementera med om inte annat.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Då testar vi ett. Verkar som om Sli inte stöds i Fortnite och LOL. Får hoppas det funkar hjälpligt tills sonen sparat sina tior till ett. 3060

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Disond:

Då testar vi ett. Verkar som om Sli inte stöds i Fortnite och LOL. Får hoppas det funkar hjälpligt tills sonen sparat sina tior till ett. 3060

Tänk på att det även finns AMD Radeon kort som ger mer "bang for the buck" än nVidias RTX3060. Dessutom finns där ett RTX3060 8GB som är en del sämre än det "vanliga" 12GB så gå inte på den minan om det inte är betydligt billigare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Står och väger på ett 5700xt eller om man ska hoppet till 3060ti. Lite magknip där. Skiljer lite i pris men på begagnat marknaden är det lite närmare varandra. Är det värt de där 1500- 2000 för ett ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disond:

Står och väger på ett 5700xt eller om man ska hoppet till 3060ti. Lite magknip där. Skiljer lite i pris men på begagnat marknaden är det lite närmare varandra. Är det värt de där 1500- 2000 för ett ti?

Varför ett rtx 3060 ti när 6700 xt är billigare och överlag bättre? =p sure 3060 ti kortet kommer prestera bättre med RT men RT kommer oavsätt inte va någon direkt trevlig upplevelse med något av korten. Ända fördelen skulle va dlss som är aningen mer moget än fsr men då är båda en extremt blandad upplevelse där upplevelsen kan variera enormt mycket om det är värt att köra med dom eller inte.

Valde själv tillexempel att stänga av både dlss och rt med mitt rtx 3080 när jag körde igenom cyberpunk då det blev snyggast och bättre fps kontra att köra med RT och dlss.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett grafikkort som är prisvärt så rekommenderar jag rx 6650.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

För att just nu väljer jag mellan ett 5700xt för 2000 eller ett 3060ti för 3700.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Disond:

För att just nu väljer jag mellan ett 5700xt för 2000 eller ett 3060ti för 3700.

Här är en liten jämförelse dem emellan

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tack, då puttade du valet åt rätt håll. Testar ett 5700xt så lär det räcka i första speldatorn tills vidare.