Ta bort sidofältet Edge, hur??

Permalänk
Medlem

Ta bort sidofältet Edge, hur??

Hej

Nu har jag lagt en timme av min dyra tid på att försöka få bort sidofältet som idag introducerades i min webbläsare. Den snabba frågan, hur blir jag av med skiten? Inne i inställningarna för webbläsaren har jag inaktiverat allt som där finns i menyn "Sidofältet". Men fortfarande är skiten kvar och där är ett stort "B" uppe i högra hörnet av webbläsaren.

Det hela gäller Windows 10 och webbläsaren Edge på min stationära dator.

Jag är så evinnerligt irriterad på allt detta ändrande hela tiden bland alla saker. Varför inte sluta ändra något som är bra....? Varför inte låta användaren bestämma om han vill ha det i webbläsaren eller ej. De som sitter och programmerar och bestämmer sådant här borde verkligen röra sig mer bland "vanligt" folk....

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Hej

Nu har jag lagt en timme av min dyra tid på att försöka få bort sidofältet som idag introducerades i min webbläsare. Den snabba frågan, hur blir jag av med skiten? Inne i inställningarna för webbläsaren har jag inaktiverat allt som där finns i menyn "Sidofältet". Men fortfarande är skiten kvar och där är ett stort "B" uppe i högra hörnet av webbläsaren.

Det hela gäller Windows 10 och webbläsaren Edge på min stationära dator.

Jag är så evinnerligt irriterad på allt detta ändrande hela tiden bland alla saker. Varför inte sluta ändra något som är bra....? Varför inte låta användaren bestämma om han vill ha det i webbläsaren eller ej. De som sitter och programmerar och bestämmer sådant här borde verkligen röra sig mer bland "vanligt" folk....

Om du klickar högst upp till höger på den blå "bing" knappen kommer fältet ut.
Nästan längst ned precis ovanför kugghjulet för inställningar har du en annan ikon du kan klicka på, den gömmer eller tar fram sidofältet i Edge.

"dölj sidofönstret automatiskt"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Om du klickar högst upp till höger på den blå "bing" knappen kommer fältet ut.
Nästan längst ned precis ovanför kugghjulet för inställningar har du en annan ikon du kan klicka på, den gömmer eller tar fram sidofältet i Edge.

"dölj sidofönstret automatiskt"

Den tar dock inte bort den stora blåa bing knappen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tack, nu är den borta!

Permalänk
Medlem

Sjukt att man ska behöva mecka i registret för att få bort skiten...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den tar dock inte bort den stora blåa bing knappen

Sant, men tolkade det mer som att det var sidofönstret i sig som var irriterande och det var en mycket lättare lösning att bli av med den än hela knappen Höll på att bli galen själv på det där <censur> sidofönstret, knappen i sig är lite störande, men känns mer "meh" att den är där den är nu.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Kör detta i powershell så försvinner den

New-Item -Path HKCU:\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge -Force
New-ItemProperty -Path HKCU:\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge -Name HubsSidebarEnabled -Value 0 -PropertyType Dword -Force

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tackar, denna var kanon! Gjorde min dag lite lättare:).

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

FF gör samma sak ibland.
Lägger till eller ändrar på nånting man vare sig bett om eller vill ha.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att det ska behövas gå in i här för att få bort det.
Tack,.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Finns inställning för att stänga av i canary build så det kommer snart till release build.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

tack för tråden

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Avstängd

Jag behövde bara toggla av den direkt i webbläsaren. Sedan en bra tid tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kugghjulet längst ned till höger i Edge

Always show sidebar + Discover

Show sidebar

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"