Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vilka här sitter kvar på sina skärmar än idag? Och om ni gör, vad tycker ni om dem när de gått ett tag av användning?

Har sålt mina två jag hade. Alldeles för låg upplösning på dom när man är van vid 4K-skärmar.
Så nu kör jag (fortfarande) Dell 43" (60Hz)-skärm samt en Acer 32" 4K 144Hz som jag tycker är bättre.
Absolut inget fel på Xiaomi, men som sagt, för låg upplösning för min smak.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Kör min fortfarande och kommer nog behålla den länge. Black smearing är mitt största problem men märks bara i rymdspel tycker jag.

Permalänk

Använder min dagligen, mestadels till jobb och allmänt bruk, då och då för spel. Förutom strul med input select (ibland hittar den inte rätt ingång bland mina två datorer och visar "no signal detected", och input select-menyn kommer man inte åt i det läget) så är jag nöjd med den. Storleken och bildförhållandet känns helt rätt för mig. QD-OLED-skärmarna i samma storlek känns som ett logiskt nästa steg för mig, men jag lär nog köra vidare med Xiaomi-skärmen ett bra tag till innan det är dags.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vilka här sitter kvar på sina skärmar än idag? Och om ni gör, vad tycker ni om dem när de gått ett tag av användning?

Jag har kvar min och använder som min huvudskärm. Så den används dagligen till allt jag göra på datorn främst då spel (mestadels wow classic), film/serier och generell surfning.

Är väldigt nöjd med skärmen, bildegenskaperna/kvalitén är tillräckligt bra för att jag inte ska klaga på eller direkt märka något felaktigt. Nu är väl jag generellt inte så petig när det gäller det men är i alla fall väldigt nöjd.

Så jag kommer ha kvar den så länge den fungerar eller tills jag blir sugen på en större skärm. Har väl någon gång önskat lite mer yta på höjden, men det är ju inte denna specifika skärmens fel utan mitt val av format och upplösning.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vilka här sitter kvar på sina skärmar än idag? Och om ni gör, vad tycker ni om dem när de gått ett tag av användning?

... är också supernöjd med min. Använder den främst för plugget och jobbet samt spelande då och då. Har en PS5, Xbox Series X + en Switch, så det är oftast framför dem jag spelar - inte skärmens fel 😉

Jag är faktiskt otroligt nöjd.
"Black smearing" etc. vet jag inte ens vad det är och det finns egentligen ingenting jag är missnöjd med (priset var ju super) och är skitsnygg på mitt höj- och sänkbara skrivbord (istället för de två gamla skärmar jag hade tidigare).

Supernöjd!

Permalänk
Medlem

Har kvar min, använder den både till jobb och gaming. När jag jobbar hemifrån så delar jag den på mitten med Powertoys + laptopskärmen bredvid. Funkar klockrent för mina behov iaf. Är supernöjd med bilden.

Enda minus är ju att den kräver en ordentlig GPU om man ska köra spelen 3440x1440 med bra kvalitet. Ska man maxa nya spel så behöver man ju minst ett 3080 egentligen, men det funkar bra om man drar ner kvaliteten lite, eller kör äldre spel.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Om någon ska sälja sin skärm så får ni gärna skicka ett PM (bör kunna skickas eller finnas i norrbotten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

Om någon ska sälja sin skärm så får ni gärna skicka ett PM (bör kunna skickas eller finnas i norrbotten)

Sitter tyvärr i Lund 😅

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Är AOC CU34G2X och Xiaomi samma skärm typ? Kan inte se några direkta skillnader när man jämför dem på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Har kvar min, använder den både till jobb och gaming. När jag jobbar hemifrån så delar jag den på mitten med Powertoys + laptopskärmen bredvid. Funkar klockrent för mina behov iaf. Är supernöjd med bilden.

Enda minus är ju att den kräver en ordentlig GPU om man ska köra spelen 3440x1440 med bra kvalitet. Ska man maxa nya spel så behöver man ju minst ett 3080 egentligen, men det funkar bra om man drar ner kvaliteten lite, eller kör äldre spel.

Jag märkte idag, när jag köpte Sons of the Forest att det laggar något oerhört - även på lägsta settings - när jag kör just 3440x1440.

Jag antar att det har med skärmen att göra och inte grafikkortet (GTX 1080 Ti)?
Finns det någon inställning jag kan göra för att ens kunna spela i 60 fps?
Tips mottages tacksamt! ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag märkte idag, när jag köpte Sons of the Forest att det laggar något oerhört - även på lägsta settings - när jag kör just 3440x1440.

Jag antar att det har med skärmen att göra och inte grafikkortet (GTX 1080 Ti)?
Finns det någon inställning jag kan göra för att ens kunna spela i 60 fps?
Tips mottages tacksamt! ❤

Njae, det är ju inte skärmens fel att du inte kommer upp i 60fps i 3440x1440. Givetvis är det ditt grafikkort som flaskar här eller någon konstig inställning nånstans.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Njae, det är ju inte skärmens fel att du inte kommer upp i 60fps i 3440x1440. Givetvis är det ditt grafikkort som flaskar här eller någon konstig inställning nånstans.

Eller spelet

Skrivet av Swe.Stars:

Jag märkte idag, när jag köpte Sons of the Forest att det laggar något oerhört - även på lägsta settings - när jag kör just 3440x1440.

Jag antar att det har med skärmen att göra och inte grafikkortet (GTX 1080 Ti)?
Finns det någon inställning jag kan göra för att ens kunna spela i 60 fps?
Tips mottages tacksamt! ❤

testa att ställa spelet till 2560x1440p om du tror att det är UW som spökar

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Njae, det är ju inte skärmens fel att du inte kommer upp i 60fps i 3440x1440. Givetvis är det ditt grafikkort som flaskar här eller någon konstig inställning nånstans.

Skrivet av sweisdapro:

Eller spelet

testa att ställa spelet till 2560x1440p om du tror att det är UW som spökar

Tack för tipsen!
Jag har fått det till mig att min CPU förmodligen agerar flaskhals.
Jag har tydligen ett AMD Rysen 5 3600 x 6-core processor 3800 mhz
https://i.imgur.com/Z466M6s.png

Har blivit rekommenderad att köpa en ny processor, helst den här: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB.
https://www.inet.se/produkt/5304666/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...

Jag hade inte Ti modellen btw 😅, utan "vanliga" GTX 1080.

Jag har testat köra 2560x1440p, men det är fortfarande låg FPS.
Tack för att att ni delar er kunskap! ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack för tipsen!
Jag har fått det till mig att min CPU förmodligen agerar flaskhals.
Jag har tydligen ett AMD Rysen 5 3600 x 6-core processor 3800 mhz
https://i.imgur.com/Z466M6s.png

Har blivit rekommenderad att köpa en ny processor, helst den här: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB.
https://www.inet.se/produkt/5304666/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...

Jag hade inte Ti modellen btw 😅, utan "vanliga" GTX 1080.

Jag har testat köra 2560x1440p, men det är fortfarande låg FPS.
Tack för att att ni delar er kunskap! ❤

Har du kollat reviews på spelet vad ett 1080 får i 1440p i SoF?
Det är ett rätt nytt spel som jag förstår det, och risken är att 1080 helt enkelt inte orkar med (snarare än CPUn)
Verkar som att det är problemet
https://www.reddit.com/r/gamegpu_com/comments/11ceve5/sons_of...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack för tipsen!
Jag har fått det till mig att min CPU förmodligen agerar flaskhals.
Jag har tydligen ett AMD Rysen 5 3600 x 6-core processor 3800 mhz
https://i.imgur.com/Z466M6s.png

Har blivit rekommenderad att köpa en ny processor, helst den här: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB.
https://www.inet.se/produkt/5304666/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...

Jag hade inte Ti modellen btw 😅, utan "vanliga" GTX 1080.

Jag har testat köra 2560x1440p, men det är fortfarande låg FPS.
Tack för att att ni delar er kunskap! ❤

Jag hade en 3700x sen bytte jag till 5800x3d.
Då märkte jag plötsligt att min 3700x har flaskat mig rätt så bra då ja ökade drygt 20 fps på att byta processor.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag hade en 3700x sen bytte jag till 5800x3d.
Då märkte jag plötsligt att min 3700x har flaskat mig rätt så bra då ja ökade drygt 20 fps på att byta processor.

Ja jäklar! Det låter som att det är CPU:n som är problemet. En kompis "räknade ut" med någon kalkylator och fick fram att det är CPU:n som flaskhalsar.

Ska nog ta och köpa en och fråga honom om hjälp att sätta dit den. Tycker det är så läskigt när man bara inte kan klicka i komponenten 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ja jäklar! Det låter som att det är CPU:n som är problemet. En kompis "räknade ut" med någon kalkylator och fick fram att det är CPU:n som flaskhalsar.

Ska nog ta och köpa en och fråga honom om hjälp att sätta dit den. Tycker det är så läskigt när man bara inte kan klicka i komponenten 😅

han har dock inte sagt vad han har för grafikkort, enligt hans sign så har han ett rtx 3080 och då är ett rtx 3060 märkbart bättre än ditt gtx 1080 =p Så går inte direkt att jämföra på det viset.

ett 1080 ti i 1440p kommer inte klara 60 fps oavsätt så en ny cpu kommer nog inte göra någon större skillnad för dig när stora boven är ditt grafikkort kombinerat med den höga upplösningen

https://www.youtube.com/watch?v=u-Scy2y24AI

Så ny cpu och speciellt 5800x3d är en bra och vettig uppgradering, men i många fall därav sons of the forest kommer du nog inte se någon större skillnad.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

han har dock inte sagt vad han har för grafikkort, enligt hans sign så har han ett rtx 3080 och då är ett rtx 3060 märkbart bättre än ditt gtx 1080 =p Så går inte direkt att jämföra på det viset.

ett 1080 ti i 1440p kommer inte klara 60 fps oavsätt så en ny cpu kommer nog inte göra någon större skillnad för dig när stora boven är ditt grafikkort kombinerat med den höga upplösningen

https://www.youtube.com/watch?v=u-Scy2y24AI

Så ny cpu och speciellt 5800x3d är en bra och vettig uppgradering, men i många fall därav sons of the forest kommer du nog inte se någon större skillnad.

Jag såg gameplay härifrån (https://youtu.be/u-Scy2y24AI?t=492) där killen har ett GTX 1080 Ti (jag har kortet utan "Ti) och har väldigt fin och trevlig upplösning (+60 fps) i 1920x1080 där det mesta var på high och såg ut så här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag såg gameplay härifrån (https://youtu.be/u-Scy2y24AI?t=492) där killen har ett GTX 1080 Ti (jag har kortet utan "Ti) och har väldigt fin och trevlig upplösning (+60 fps) i 1920x1080 där det mesta var på high och såg ut så här: https://i.imgur.com/TH05cdv.png

Precis, kolla hans resultat på 1440p istället, är precis att han i snitt ligger några enstaka fps under 60 och har då ett 1080 ti och kör lägre upplösning än vad du gör.

Det jag menar är att ny cpu eller inte så kommer du inte få några stabila 60 fps i varken 3440x1440 eller 2560x1440.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Bildexpert 📺

Det är inte skärmen som skapar "lagg". Den visar den bildsignal den får och inte så mycket mer än så. Men det syns på skärmen och då är det lätt att tror det är skärmen. Finns undantag, tar upp det längst ned.

Man kan räkna med lite överslag och få ett hum om vilka nivåer man bör få.

1920x1080 är ≈2 megapixel
3440x1440 är ≈5 megapixel

Som en person med snarlik hårdvara får 60 FPS i spelet vid 1920x1080 kan du som enkelt överslag räkna med att få 2/5-delar av 60 FPS eller ≈24 FPS vilket lär hacka oavsett.

De flesta spel ska gå att få mer flyt på genom att sänka inställningar. Så ett av sätten att testa är att se hur många FPS man får med exempelvis 1280x720 (≈0,9 megapixel) som inte bör vara några problem även för en 1080Ti. Ifall det fortfarande är låga FPS runt är det ett tecken på att spelet flaskas av CPU:n snarare än GPU:n. För mer detaljerade svar behöver man någon form av programvara som listar utnyttjandegraden hos hårdvaran.

Glöm heller inte att Sons of the forest är Early Access. Inte optimerat och just prestandavariationer är vanligt.

Undantaget där skärmen kan göra det värre är med adaptiv synk som inte alltid är hundra procent fungerande, typiskt när man går in och ut ur synkspannet. Den processen kan få en del skärmar att hoppa till eller frameskippa och liknande. Typiskt är det när ligger i låga FPS och man i ena stunden prickar i Hertz inom synkspannet och i nästa kliver under. Då blir det med en del skärmar extra hackande.

Sådant kan ha enkla förklaringar som att man missat att spelet kör igång fullskärm med 3440x1440/60 Hz och därmed har man kanske ett synkspann på 48–60 Hz snarare än 48–144 Hz (eller vad Xiaomin nu har).

Det är också så enkelt att vissa spel, helt enkelt inte trivs med adaptiv synk och att det varierar med olika skärmar vilket resulterar i märkliga effekter. Testa och se ifall adaptiv synk och förändrar de FPS du får i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Precis, kolla hans resultat på 1440p istället, är precis att han i snitt ligger några enstaka fps under 60 och har då ett 1080 ti och kör lägre upplösning än vad du gör.

Det jag menar är att ny cpu eller inte så kommer du inte få några stabila 60 fps i varken 3440x1440 eller 2560x1440.

Skrivet av Laxpudding:

Det är inte skärmen som skapar "lagg". Den visar den bildsignal den får och inte så mycket mer än så. Men det syns på skärmen och då är det lätt att tror det är skärmen. Finns undantag, tar upp det längst ned.

Man kan räkna med lite överslag och få ett hum om vilka nivåer man bör få.

1920x1080 är ≈2 megapixel
3440x1440 är ≈5 megapixel

Som en person med snarlik hårdvara får 60 FPS i spelet vid 1920x1080 kan du som enkelt överslag räkna med att få 2/5-delar av 60 FPS eller ≈24 FPS vilket lär hacka oavsett.

De flesta spel ska gå att få mer flyt på genom att sänka inställningar. Så ett av sätten att testa är att se hur många FPS man får med exempelvis 1280x720 (≈0,9 megapixel) som inte bör vara några problem även för en 1080Ti. Ifall det fortfarande är låga FPS runt är det ett tecken på att spelet flaskas av CPU:n snarare än GPU:n. För mer detaljerade svar behöver man någon form av programvara som listar utnyttjandegraden hos hårdvaran.

Glöm heller inte att Sons of the forest är Early Access. Inte optimerat och just prestandavariationer är vanligt.

Undantaget där skärmen kan göra det värre är med adaptiv synk som inte alltid är hundra procent fungerande, typiskt när man går in och ut ur synkspannet. Den processen kan få en del skärmar att hoppa till eller frameskippa och liknande. Typiskt är det när ligger i låga FPS och man i ena stunden prickar i Hertz inom synkspannet och i nästa kliver under. Då blir det med en del skärmar extra hackande.

Sådant kan ha enkla förklaringar som att man missat att spelet kör igång fullskärm med 3440x1440/60 Hz och därmed har man kanske ett synkspann på 48–60 Hz snarare än 48–144 Hz (eller vad Xiaomin nu har).

Det är också så enkelt att vissa spel, helt enkelt inte trivs med adaptiv synk och att det varierar med olika skärmar vilket resulterar i märkliga effekter. Testa och se ifall adaptiv synk och förändrar de FPS du får i spelet.

Det märkliga är att spelet flyter på fruktansvärt dåligt även vid allting på LOW.
Alltså inte ens 60 fps då.

Men via en "kalkylator" och andra här på Sweclockers så verkar det som att CPU:n ändå är flaskhals. Någon skrev att de hade nästan exakt samma setup och fick upp FP:sn med 20-30 FPS med byte till just den CPU:n som flera rekommenderat.

Någonting måste ju ligga i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det märkliga är att spelet flyter på fruktansvärt dåligt även vid allting på LOW.
Alltså inte ens 60 fps då.

Men via en "kalkylator" och andra här på Sweclockers så verkar det som att CPU:n ändå är flaskhals. Någon skrev att de hade nästan exakt samma setup och fick upp FP:sn med 20-30 FPS med byte till just den CPU:n som flera rekommenderat.

Någonting måste ju ligga i det?

Asså hade nog oavsätt börjat med att blåsa om Windows helt för att utesluta något knas i mjukvaran (löser mer fel än vad man kan tro)

Sen hittar jag inte riktigt vart du menar någon annan med liknande rigg som gick upp så pass mycket i sons of the forest?ända jag hitta va en med ett 3080 och där är de självklart att cpun flaskar då han har en mycket bättre gpu. Liksom självklart i till exempel escape from tarkov skulle en 5800x3d bli ett extremt stort lyft. Men just sons of the forest verkar va mer gpu än just cpu.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Swe.Stars:

Någonting måste ju ligga i det?

Ett enda spel som är märkligt = något med det spelet

Flera spel samma symptom = tecken på något större problem, undermålig prestanda eller felinställning

Tror det har nämnts det vanliga, likt att se hur du använder V-sync och adaptiv synk och deduktivt testa vilka kombinationer som tar effekt. Det är ganska vanligt med kombinationer vilket kräver att man ger sig in på djupet och undersöker med någon titel. Vissa spel kräver att man ändrar en eller flera inställningar för att fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Asså hade nog oavsätt börjat med att blåsa om Windows helt för att utesluta något knas i mjukvaran (löser mer fel än vad man kan tro)

Sen hittar jag inte riktigt vart du menar någon annan med liknande rigg som gick upp så pass mycket i sons of the forest?ända jag hitta va en med ett 3080 och där är de självklart att cpun flaskar då han har en mycket bättre gpu. Liksom självklart i till exempel escape from tarkov skulle en 5800x3d bli ett extremt stort lyft. Men just sons of the forest verkar va mer gpu än just cpu.

Jag blåser ogärna ut Windows i nuläget.
Iom att kalkylatorn och andra, och även det du skriver, tyder på att GPU med största sannolikhet är en flaskhals - så tyder väl det på just det, tänker jag.

Skrivet av Laxpudding:

Ett enda spel som är märkligt = något med det spelet

Flera spel samma symptom = tecken på något större problem, undermålig prestanda eller felinställning

Tror det har nämnts det vanliga, likt att se hur du använder V-sync och adaptiv synk och deduktivt testa vilka kombinationer som tar effekt. Det är ganska vanligt med kombinationer vilket kräver att man ger sig in på djupet och undersöker med någon titel. Vissa spel kräver att man ändrar en eller flera inställningar för att fungera bra.

Jag har haft andra spel med liknande symptom. Framförallt nyare. Jag köpte grafikkortet för att fungera väl med Cyberpunk. Men sen klarade jag inte av att spela det när det var så sönderbuggigt.

Men kontentan av vad de flesta säger och kalkyleringen - så är det CPU:n som flaskar.
Har den på prisbevakning nu 😀

Permalänk
Medlem

Någon som testat om om denna klarar 120 Hz via HDMI på PS5?

Om ja, i vilken upplösning (FHD eller QHD) och sträcker den bilden eller blir det black bars?

Permalänk
Medlem

Kan rapportera att mitt ex från 2020 nu officiellt har dött. Lämnade in på reklamation hos elgiganten nyss, sådär 2 månader innan 3-års strecket. Bra timing! Får se om dem reparerar eller fixar ersättning, alt skyller på något annat.

Detaljer om felet finns här: https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/13vzrkv...
Ev. ersättningsagregat kan gå att hitta men troligtvis inte värt pga kostnad.

TLDR: Misstänker nätagregatet. Problem började några månader sedan med att den slocknar, ingen power-led eller display alls. Startar upp efter några minuter. Kanske 1 gång i veckan. Igår slocknade den och vaknade aldrig, inte heller i butiken.

Who knows, kanske måndagsex. Men har överlag varit nöjd och använt för både spel och jobb sedan 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahu:

Kan rapportera att mitt ex från 2020 nu officiellt har dött. Lämnade in på reklamation hos elgiganten nyss, sådär 2 månader innan 3-års strecket. Bra timing! Får se om dem reparerar eller fixar ersättning, alt skyller på något annat.

Detaljer om felet finns här: https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/13vzrkv...
Ev. ersättningsagregat kan gå att hitta men troligtvis inte värt pga kostnad.

TLDR: Misstänker nätagregatet. Problem började några månader sedan med att den slocknar, ingen power-led eller display alls. Startar upp efter några minuter. Kanske 1 gång i veckan. Igår slocknade den och vaknade aldrig, inte heller i butiken.

Who knows, kanske måndagsex. Men har överlag varit nöjd och använt för både spel och jobb sedan 2020.

Spännande, min har fungerat felfritt än så länge iallafall. Kommer dock inte ihåg när jag köpte den, men jag tror att det var 2020 också.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahu:

Kan rapportera att mitt ex från 2020 nu officiellt har dött. Lämnade in på reklamation hos elgiganten nyss, sådär 2 månader innan 3-års strecket. Bra timing! Får se om dem reparerar eller fixar ersättning, alt skyller på något annat.

Detaljer om felet finns här: https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/13vzrkv...
Ev. ersättningsagregat kan gå att hitta men troligtvis inte värt pga kostnad.

TLDR: Misstänker nätagregatet. Problem började några månader sedan med att den slocknar, ingen power-led eller display alls. Startar upp efter några minuter. Kanske 1 gång i veckan. Igår slocknade den och vaknade aldrig, inte heller i butiken.

Who knows, kanske måndagsex. Men har överlag varit nöjd och använt för både spel och jobb sedan 2020.

Tråkigt, uppdatera gärna hur det går med returen sedan. Min har funkat bra i säkert 2-3 år nu. Enda jag märkt är att Power LED ibland är avstängd även om skärmen är på men gissar att det är buggigt firmware eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahu:

Kan rapportera att mitt ex från 2020 nu officiellt har dött. Lämnade in på reklamation hos elgiganten nyss, sådär 2 månader innan 3-års strecket. Bra timing! Får se om dem reparerar eller fixar ersättning, alt skyller på något annat.

Detaljer om felet finns här: https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/13vzrkv...
Ev. ersättningsagregat kan gå att hitta men troligtvis inte värt pga kostnad.

TLDR: Misstänker nätagregatet. Problem började några månader sedan med att den slocknar, ingen power-led eller display alls. Startar upp efter några minuter. Kanske 1 gång i veckan. Igår slocknade den och vaknade aldrig, inte heller i butiken.

Who knows, kanske måndagsex. Men har överlag varit nöjd och använt för både spel och jobb sedan 2020.

Hade en Samsungskärm som började göra så nästan exakt efter tre år men fick det reparerad genom reklamation, agget byttes och fungerade utmärkt i 7-8 år till efteråt. Slängdes för någon månad sedan då barnen råkade välta den när den stod på golvet och något skadade skärmen.
Dock så hade jag inte använt den på säkert sex år mer än sporadiskt någon timme här och där.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Tråkigt, uppdatera gärna hur det går med returen sedan. Min har funkat bra i säkert 2-3 år nu. Enda jag märkt är att Power LED ibland är avstängd även om skärmen är på men gissar att det är buggigt firmware eller nåt.

Uppdate.
Fick sms i slutet av förra veckan ang. ärendet och att jag skulle komma in till butiken, strax över en månad efter. Fick en kredit på inköpspriset dvs. 4490kr, på ett presentkort, eftersom produkten utgått.
Inget mer utvecklat än så, vet ej om dem slarvat bort den(eftersom den stod som "Hämtad av transportören" under större delen av ärendet), om det faktiskt var något fel på den eller om dem bara var på bra humör.
Hann under tiden redan köpa en ny skärm, behöver för jobb osv. så får se om det blir en skärm till sonen istället eller peng mot annat ny hårdvara.