Permalänk
Medlem

Sms symbol ?

Jag undrar om någon vet vad symbolerna under smset betyder. Det är två ringar med varsin bock i sig, ringarna är nära varandra.

Permalänk
Medlem

Om jag förstått vad du menar så borde ena ringen betyda "levererat" och andra borde betyda "läst".

Permalänk
Medlem

inte så begripligt att veta exakt vad du menar ?

Är det denna symbol?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

inte så begripligt att veta exakt vad du menar ?

Är det denna symbol? <Uppladdad bildlänk>

Nej tyvärr och jag hittar ingen bild på symbolen, med Bock menar jag ✓

Permalänk
Medlem

kan du ta en printscreen och ladda upp?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Jag har en bild men det kan jag inte ladda upp, har ingen.adress till den på min mobil. Jag är urkass på sånt här.

Permalänk
Medlem

Är det dessa du menar?

Ihåliga = skickat och levererat
Ifyllda = Läst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sue_B:

Jag undrar om någon vet vad symbolerna under smset betyder. Det är två ringar med varsin bock i sig, ringarna är nära varandra.

Vilken sms-app gäller det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Är det dessa du menar?

Ihåliga = skickat och levererat
Ifyllda = Läst

Precis. Det är en del av RCS, eller Chattmeddelande som det benämns på svenskt Android. Det finns många fördelar med det, nackdelen är väl att Apple inte stöder det så om man kommunicerar med sådana defaultar det till vanliga sms/mms. Lite som iMessage för Android med en (mer eller mindre) öppen standard. Förutom funktionaliteten med läskvitton och liknande, och förstås mycket bättre kvalitet på mediainnehåll man skickar, så är ju den stora fördelen att operatörerna inte är inblandade som de är på sms utan alla meddelanden skickas krypterade som data.