Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ashava World Boss tider:

  • 19.00 Lördag 25 Mars

  • 21.00 Lördag 25 Mars

  • 07.00 Söndag 26 Mars

  • 09.00 Söndag 26 Mars

(Obs: Dom hade problem med tiderna på första betan så kan ändra sig)

Problemet med att det blev försenat var för att man glömde räkna med Daylight Savings Time Tweet

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ne håller mig borta. Vill spela igenom allt för första gången på release. Ser ej poängen att spela på progress som försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ne håller mig borta. Vill spela igenom allt för första gången på release. Ser ej poängen att spela på progress som försvinner

Jag tänkte lite samma sak men vill testa Druid!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ne håller mig borta. Vill spela igenom allt för första gången på release. Ser ej poängen att spela på progress som försvinner

Tänkte samma sak .. men visp så var man lvl 25
Men tänker inte fortsätta mer än så. Att få bättre gear när allt blir reseta känns väldigt onödigt..

Men kommer definitivt testa Druid och Necromancer nästa vecka. Troligen kommer jag inte köra till max lvl då.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Helsike! Det är nästa helg som det är öppen beta? Så klart ska jag jobba hela jäkla helgen på annan ort!
Dålig tajming :⁠-⁠\

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Helsike! Det är nästa helg som det är öppen beta? Så klart ska jag jobba hela jäkla helgen på annan ort!
Dålig tajming :⁠-⁠\

du har nästan hela måndagen också Fram till kl 20:00 (som idag)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av andbri:

Kommer in rapporter om primärt RTX 3080 ti från Gigabyte som bränts i ett liknande scenario som drabbade New World och kort från EVGA för några år sedan.

Fick själv samma crash som andra beskriver 2 ggr. under helgen Har ett Aorus RTX 4090 Master. Plötsligt blir skärmen svart och fläktarna går upp en hastighet jag inte trodde var möjlig. Efter andra crashen stiger min iddle temp på kortet till 50 grader från 32. Först idag efter pillandes i inställningar, Bios uppdatering på GPU osv går iddle temperaturer ner igen till som det var innan.

Länk till poster om detta.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/11tzj1w/diablo_4_jus...

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=100302730&f=369

skönt att kortet lever i alla fall

vad kör du för nätagg?

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Jag är såld iaf. Gillade betan starkt, körde ”bara” till Lvl 23 då jag inte vill spoila mer. Men kommer nog testa druid lite till helgen som kommer.
Spelade alfan i somras(family & friends) så det har varit en sjukt lång väntan men det närmar sig med stormsteg!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Tror D4 blir för likt D3 med lite bättre grafik.
Mycket av assetsen känns igen från D3, som katedralen etc.
Sen att alla "dungeons" är nästan exakt likadana gör inte saken bättre.
I D2 fanns det enorma dungeons med labyrinter som man kändes mer som man utforskade.
I D3 och D4 så är det bara rälls till slutet av en "tunnel", man vet alltid var bossen är.

Karaktärerna är väldigt intetsägande, tror knappt någon kommer ihåg namnen på dem man mötte.
Deckard Cain var en sån ikonisk karaktär så det är svårt att ersätta.
Storyn i sig är ganska meh och känns nästan som en repeat på D3.
En del var en mamma som blev ond och en dotter...känns inte alls igen från D3.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Inte testat än men blir väl nu i helgen på lördag eller nått
Inte förköpt så är väl då betan är för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ne håller mig borta. Vill spela igenom allt för första gången på release. Ser ej poängen att spela på progress som försvinner

Nu är det visserligen en beta där poängen är att man ska vara försökskanin, leta buggar, komma med feedback osv

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Nä. Fuck Blizzard.

Permalänk
Medlem

Nope, kommer bara ha tid att spela "lite" och då blir storyn en stor del av upplevelsen. Så jag har inte spelat eller kollat streams av den anledningen.

Minns den gamla goda tiden när man körde Mephisto-runs och tyckte att det var välinvesterad tid och meningsfullt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Nu är det visserligen en beta där poängen är att man ska vara försökskanin, leta buggar, komma med feedback osv

Överlåter det ansvaret till er som tycker om sånt haha

Permalänk
Medlem

Diablo-serien är helt klart den serie jag ägnat mest tid åt o jag hade hoppats att jag var sugen vid detta laget, men det känns bara så oimponerande. Har verkligen inget sug att spela detta. Hoppades det skulle hända nåt nu när det var beta ute men jag har noll...

Det var snart 11 år sedan d3 släpptes men när jag kollar videor från diverse streamers känns det som att det är för likt d3 eller kanske ännu värre, likt PoE. Det känns inte som det är något nyskapande i detta spelet men jag vill gärna höra vad det är isåfall?

Försöker rationalisera det med att jag kommer spara mycket tid på att inte spela detta, men jag känner samtidigt att jag är lite ledsen.

Är det någon som tänker likadant?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

plocka orber på marken är typ den sämsta speldesignen som någonsin gjorts....

Permalänk
Medlem

Jag älskade betan super mycket.
Tyckte nog nästan allt var otroligt bra, storyn var grym so far, grafiken och stämningen allt var toppen. HDR var också riktigt nice att spela med.

Mindre bra saker var att det var för mycket rare och legendary i looten. Hade varit mer spännande om dem var lite mer ovanliga att få kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Jag har tyckt att varje nytt Diablo-spel hittills har varit en bra uppgradering från det tidigare, framförallt i Quality of Life-avdelningen. Det känns än så länge som att de lyckats även denna gång. Man har samma känsla som hängt med sen ettan med lite mörka bakgrunder och plötsliga saker som dyker upp och en lite halvrå story. Alltsammans till underbar musik och väldigt snygg grafik

Får se hur mycket tid det blir över till att faktiskt spela bara, då vi väntar vårt andra barn runt nationaldagen =D

Skrivet av Fueleh:

plocka orber på marken är typ den sämsta speldesignen som någonsin gjorts....

Det fixar de säkert med pets sen som i D3, tänker jag. Särskilt senaste säsongen, där man även kan få dem att plocka upp DBs

Skrivet av Afra:

Jag älskade betan super mycket.
Tyckte nog nästan allt var otroligt bra, storyn var grym so far, grafiken och stämningen allt var toppen. HDR var också riktigt nice att spela med.

Mindre bra saker var att det var för mycket rare och legendary i looten. Hade varit mer spännande om dem var lite mer ovanliga att få kan jag tycka.

Poängen med mycket legendaries i betan är väl att kunna testa alla olika effekter de har, så att det hinns fixas till skarp version ifall något visar sig krångla, gissar jag på=)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Diablo-serien är helt klart den serie jag ägnat mest tid åt o jag hade hoppats att jag var sugen vid detta laget, men det känns bara så oimponerande. Har verkligen inget sug att spela detta. Hoppades det skulle hända nåt nu när det var beta ute men jag har noll...

Det var snart 11 år sedan d3 släpptes men när jag kollar videor från diverse streamers känns det som att det är för likt d3 eller kanske ännu värre, likt PoE. Det känns inte som det är något nyskapande i detta spelet men jag vill gärna höra vad det är isåfall?

Försöker rationalisera det med att jag kommer spara mycket tid på att inte spela detta, men jag känner samtidigt att jag är lite ledsen.

Är det någon som tänker likadant?

PoE tog det bästa från Diablo 2 (som alla älskar) och la till lite nytänk på det hela.

Nu kommer Diablo 4 och tar det bästa från PoE (dvs. Diablo 2) och det bästa från Lost Ark och kallar det Diablo 4.

Värt att tänka på så är det inte för något helt nytt som du betalar för, utan du betalar för att spela Diablo och dess storyline med änglar och demoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

PoE tog det bästa från Diablo 2 (som alla älskar) och la till lite nytänk på det hela.

Nu kommer Diablo 4 och tar det bästa från PoE (dvs. Diablo 2) och det bästa från Lost Ark och kallar det Diablo 4.

Värt att tänka på så är det inte för något helt nytt som du betalar för, utan du betalar för att spela Diablo och dess storyline med änglar och demoner.

Om nån hade rest bakåt i tiden o visat mig 2012, efter d3 launch, screenshots från d4 så hade jag aldrig trott att det var sant.
Tycker du det känns som 11 år nyare? I vilket avseende isåfall?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Om nån hade rest bakåt i tiden o visat mig 2012, efter d3 launch, screenshots från d4 så hade jag aldrig trott att det var sant.
Tycker du det känns som 11 år nyare? I vilket avseende isåfall?

Jag menar inte att det är 11 år nyare. Jag menar det är självklart att ett hack n slash spel inte blir något nytt och revolutionerande bara för att det passerat några år. Det är enda som kan skilja är till största del grafiken, men spelstilen är detsamma. Det är fortfarande samma tänk med att du ska döda döda döda och loota.
Själva genren är så tyvärr och därför tror jag (observera tror) att du faktiskt tröttnat på genren.
För tyvärr så måste jag säga att Diablo 4 är inget nytt. Det enda som är nytt är att det är lite mer MMO i det även fast Blizzard inte marknadsför det eller vill säga det som så.

Permalänk
Medlem

Någon sa det ganska bra i en tråd på reddit, PoE är komplext för komplexitetens skull. D4 försöker balansera någonstans mellan D2-Grim Dawn-PoE

Kan man ta itemization från D2, combaten och "flytet" från D3 och innovationer i ARPG-genren från PoE som maps tror jag det kan vara ett vinnande koncept. Jag tycker personligen D3 var en snoozefest efter man nerfade sönder svårigheten totalt i samband med RoS, men samtidigt vill jag inte ha ett PoE. Jag har 10 - 20 000h i D2/D3, men jag har aldrig kunnat njuta av PoE, det är långt ifrån ett perfekt spel där dess spelmotor kanske är dess största nackdel. Content är deras största drivkraft, men kom samtidigt ihåg att man inte behöver älska D4 vid release, det kan bli det spel vi vill ha med tiden. Man kan hata battlepass och monetization, men D4 kommer vara ett levande spel under många år framöver.

Hur mycket jag än ogillar Blizzard på senare år, var faktiskt senaste säsongen av D3 ganska skoj!

Det jag är helt övertygad om, är att det kommer ta tid att få en optimal character i D4 med sacreds, uniques, rares, paragon board, etc. Det känns direkt orättvist att jämföra det med D3 där man är fullsmetad i gear på en kväll.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Gillar PoE och älskade D2. D3 var verkligen inget vidare när det kom ut och D4 gör mig inte särskilt exalterad. Men vi får väl se.

För mig handlar det om djupet. D3 har det inte. Går det att experimentera och göra egna builds? Finns det några synergier som sträcker sig längre än 100000% mer damage och 5000% damage reduction? Det är så förenklat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

du har nästan hela måndagen också Fram till kl 20:00 (som idag)

Inte som småbarnsförälder 😭

Fast hinner testa 3-4 timmar söndagkväll! Om då inte något barn bestämmer sig för att sova som en kratta...
Men det kan jag i a.f. sikta på.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag menar inte att det är 11 år nyare. Jag menar det är självklart att ett hack n slash spel inte blir något nytt och revolutionerande bara för att det passerat några år. Det är enda som kan skilja är till största del grafiken, men spelstilen är detsamma. Det är fortfarande samma tänk med att du ska döda döda döda och loota.
Själva genren är så tyvärr och därför tror jag (observera tror) att du faktiskt tröttnat på genren.
För tyvärr så måste jag säga att Diablo 4 är inget nytt. Det enda som är nytt är att det är lite mer MMO i det även fast Blizzard inte marknadsför det eller vill säga det som så.

Haha ja jag vet inte vad mer jag kan säga. Blir helt fnissig när jag ser den där o tänker att det är 11 års utveckling vi ser.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Tycker folk verkar väldigt negativa, går liksom inte att uppfinna hjulet igen det är ett hack and slash spel.

Samma sak med alla spel det blir samma sak om igen, kan ta vilket skjutspel eller annat spel går fortfarande inte att uppfinna hjulet igen.
Diablo spelen är storyn som lockar allefall för mig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet är grymt snyggt (på PC ivf) med bra atmosfär och går i lite långsammare takt vilket passar mig utmärkt.

Däremot är gränssnittet det värsta jag har sett på många år. Det ser ut som de har tagit ett gränssnitt från 15 år sedan och lagt ovanpå vilket skär sig enormt mot resten av spelet. En väldigt surrealistisk känsla. Antar att det kommer från Diablo Immortal.
Hoppas verkligen att de rättar till det till release.

Annars är det ett solklart köp med vad jag har sett och upplevt hittills.

Jag är inte överdrivet förtjust i fyrverkerier som PoE. Det är kul ett tag, men till slut ser skärmen ut som ett enda utdraget grafikfel.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Tycker folk verkar väldigt negativa, går liksom inte att uppfinna hjulet igen det är ett hack and slash spel.

Samma sak med alla spel det blir samma sak om igen, kan ta vilket skjutspel eller annat spel går fortfarande inte att uppfinna hjulet igen.
Diablo spelen är storyn som lockar allefall för mig.

Exakt vad jag försöker förmedla till thom.g 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

<Uppladdad bildlänk>

Haha ja jag vet inte vad mer jag kan säga. Blir helt fnissig när jag ser den där o tänker att det är 11 års utveckling vi ser.

Det stämmer dock för alla spel, så inget unikt för diablo-spelen. Nedan bild jämför bf3 mot bf 2042, 10år mellan dom spelen.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Det stämmer dock för alla spel, så inget unikt för diablo-spelen. Nedan bild jämför bf3 mot bf 2042, 10år mellan dom spelen.
<Uppladdad bildlänk>

Hahaha ja fyfan den va minst lika dålig!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.