Permalänk
Medlem

Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Hej!

Säljer mitt 3080 då jag uppgraderat till 40-serien. Kortet fungerar helt felfritt och har inte märken eller liknande på sig.

Jag har lagt till thermal pads mellan kortet och backplaten samt bytt ut alla original till Gelid Ultimate (typ de bästa som finns) samt kylpastan till thermal grizzly kryonaut (också den med högst värmeöverföring som jag kunnat hitta). Så ett mer välkylt 3080 går inte att få tag på utan rejält med vattenkylning.

Kvitto saknas tyvärr då det köptes på tradera under den stora GPU-bristen under maj 2021 och jag då helt glömde bort att be om det (kan också fått det på papper men i såna fall har det kommit bort)

Tänkte mig 6500 kr för det

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Inte köpintresserad, men nyfiken på vilka temp förbättringar du fick från padsen och pastan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derazee:

Inte köpintresserad, men nyfiken på vilka temp förbättringar du fick från padsen och pastan.

I snitt 25 grader kallare under load

Permalänk

Kan du skicka så kan jag ta kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

I snitt 25 grader kallare under load

oh wow, det är ganska rejält. vara båda moden gjorda samtidigt? gav en mer kylning än den andra?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk

Bjuder 6000 med upphämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derazee:

oh wow, det är ganska rejält. vara båda moden gjorda samtidigt? gav en mer kylning än den andra?

Gjorde bägge samtidigt, men om man avläser forum för vad andra har gjort så är det thermal padsen mellan backplaten och pcb:en som ger störst effekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Gunnarsson:

Kan du skicka så kan jag ta kortet.

Kan absolut skicka, frakten går dock på 200kr inklusive kartong och spårbart etc

Permalänk

Jag höjer mitt bud till 6500 kr med upphämtning.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad