Tele2 bredband - Mobilt bredband ingår i abonnemanget

Permalänk
Medlem

Tele2 bredband - Mobilt bredband ingår i abonnemanget

Någon som använder det kostnadsfria mobila bredbandet som kan dela med sig hur det fungerar?
Själv har jag Tele2 Coax 1200/100 och kan välja att få mobilt bredband ,med 100GB surf per månad utan extra kostnad.

Vet ni vilket nät som används 4G/5G och om roaming ingår så man kan använda abonnemanget utomlands också?

Permalänk
Medlem

Jag kollade med deras support nu och det är bara 4G som funkar och bara inom Sverige.
Jag beställde iallafall ett SIM-kort, och jag måste ju säga att det känns väldigt prisvärd när jag betalar 299kr/mån iom. gruppavtal i vår BRF. för 1200/100Mbit/s och dessutom nu får 100GB mobilt bredband på köpet.

Permalänk
Medlem

Tele2:s 5G nät är ett skämt. Det är oerhört dålig täckning.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Du kan se nät och täcknings på bredbandskartan.se

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av No_Jah:

Jag kollade med deras support nu och det är bara 4G som funkar och bara inom Sverige.
Jag beställde iallafall ett SIM-kort, och jag måste ju säga att det känns väldigt prisvärd när jag betalar 299kr/mån iom. gruppavtal i vår BRF. för 1200/100Mbit/s och dessutom nu får 100GB mobilt bredband på köpet.

Skulle säga att det är ett sjukt bra pris för bara 1200/100 !
Att få ett mobiltdata abb på 100gb/mån utan kostnad är väl som guldflan uppe på grädden, som redan ligger på moset ? win-win-win.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Skulle säga att det är ett sjukt bra pris för bara 1200/100 !
Att få ett mobiltdata abb på 100gb/mån utan kostnad är väl som guldflan uppe på grädden, som redan ligger på moset ? win-win-win.

Dessutom har man ju också obegränsad molnlagring i abonnemanget, men för tillfället använder jag bara ca. 3TB.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av No_Jah:

Dessutom har man ju också obegränsad molnlagring i abonnemanget, men för tillfället använder jag bara ca. 3TB.

”Bara” 😁

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •