Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Nu vet jag inte om det jag skriver är helt applicerbart i ditt fall, men rent generellt kan man faktiskt utkräva beslut från myndigheter som Migrationsverket när det har gått minst 6 månader i ett ärende.

I många fall spelar det ingen roll vad de säger att väntetiden är - utan vad ytterst få känner till är att man kan skicka in en begäran om beslut efter 6 månader. Det innebär att myndigheten har 4 veckor på sig att återkomma till dig med ett beslut i frågan. De räknar med att ytterst få känner till den regeln. Googla på blankett 270011 så har du snabbfilen genom byråkrati-Sverige. Om nu 6 månader + 4 veckor får anses vara snabbt. Lycka till!

Hej, tack för tipset.

Vi hade ursprungligen tänkt att använda oss av denna blankett på dagen när 6 månader gått nu men inser att vi kommer få ett automatiskt avslag om vi skickar in den innan intervjun är utförd då det är så krasst att det blir ett automatiskt avslag om inte all information finns för att göra ett avgörande när den väl är inskickad.
Alltså sitter vi och väntar på vad som kan vara en vecka till mer ett år till utan att veta när intervjun kommer vara. Dock dagen efter att intervjun är utförd kommer vi skicka in denna blankett. Så är i alla fall planen nu om ingen annan information kommer fram eller något annat händer.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i förebyggande syfte*

Diskussioner om icke it-politik, metoo, woke osv. osv. hör ej hemma här. Detta då sådant snack _alltid_ leder till urspårning och otrevligheter, gubbgnällstråd eller ej.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag är less på dessa livsmedelsbutiker/varuhus där man bör ha löpardojorna på för att ta sig igenom. Förr fanns det små livsmedelsbutiker. Där var det lätt att hitta det man skulle ha och nära till allt. I stora butiker får man leta länge innan man är klar. Sedan är ju varorna så smart placerade att man måste passera varenda hylla för att få tag i det käk man behöver. Jag tror det är bilens fel att småbutikerna försvunnit. Nu tar folk bilen vart dom än ska och då kan dom åka några km till. Jag kan ju förstå de som är intresserade av mat. Dom uppskattar ju att ha mycket att välja på. Sedan kan ju strövande i butiken inspirera och ge tips om vad dom ska laga för mat. Men jag vet vad jag ska ha när jag kommer till butiken och är ingen gourmé som måste ha det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Jag är less på dessa livsmedelsbutiker/varuhus där man bör ha löpardojorna på för att ta sig igenom. Förr fanns det små livsmedelsbutiker. Där var det lätt att hitta det man skulle ha och nära till allt. I stora butiker får man leta länge innan man är klar. Sedan är ju varorna så smart placerade att man måste passera varenda hylla för att få tag i det käk man behöver. Jag tror det är bilens fel att småbutikerna försvunnit. Nu tar folk bilen vart dom än ska och då kan dom åka några km till. Jag kan ju förstå de som är intresserade av mat. Dom uppskattar ju att ha mycket att välja på. Sedan kan ju strövande i butiken inspirera och ge tips om vad dom ska laga för mat. Men jag vet vad jag ska ha när jag kommer till butiken och är ingen gourmé som måste ha det bästa.

Sedan när man väl börjar lära sig litegrann var man hittar varorna då ser de till att ändra vilken hylla som har vad så att man inte ska kunna hitta så lätt igen. Syftet är att man ska irra runt så mycket som möjligt och se annat onödigt man inte har på inköpslistan. Jag brukar ändå endast köpa det som är på listan. Alternativt beställer vi hemleverans för att slippa springet i stormarknaden.

Förutom bilen spelar nog priserna roll också. Om allt kostar 25% mera i närbutiken då blir det inga storköp där. När jag bodde själv brydde jag mig inte och handlade i närbutiken ändå. Men med familj blir ekonomin lätt ansträngd så man måste tänka även på vad maten kostar. Gillar väl de mellanstora butikerna bättre där det är lite dyrare men inte superstort. Men så saknas det någon vara på inköpslistan i den mindre butiken så att man ändå måste åka till storköpet. Det är samma kedja som driver båda så kanske är detta också en medveten taktik för att få oss spendera så mycket tid som möjligt i deras butiker. Ta bort några vanliga varor som folk behöver...

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Sedan när man väl börjar lära sig litegrann var man hittar varorna då ser de till att ändra vilken hylla som har vad så att man inte ska kunna hitta så lätt igen. Syftet är att man ska irra runt så mycket som möjligt och se annat onödigt man inte har på inköpslistan. Jag brukar ändå endast köpa det som är på listan. Alternativt beställer vi hemleverans för att slippa springet i stormarknaden.

Det får mig att tänka på butiken: Clas Olsson.
Min åsikt kring butiken är att de inte är de billigaste, men de har ett stort utbud och tar ofta inte in absolut sämsta prylarna. Så är produkten en "NoName" så är det ändå inte helt kass.

Jag handlade mycket från dem innan och fortfarande. Men stör mig väldigt mycket på att de har tagit bort datorn i de butiker jag brukar handla i. Jag har redan innan jag besöker butiken en nota med artikelnummer etc på det som jag ska. Innan så gick jag till datorn fick placeringen på allt och sedan köpte det jag skulle vilja ha och kanske lite mer.
Nu har de tagit bort datorn och orsaken jag har fått av de anställda är typ bara att den ej var bra. Och det betyder att jag får irra runt där i butiken och leta efter mina prylar.

Jag misstänker att de har tagit bort datorn av förenklat 2 orsaker. Såklart att datorn kostar pengar i underhåll, säkerhetsrisker m.m.
Men jag tror att de vill att man ska virra runt i butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det får mig att tänka på butiken: Clas Olsson.
Min åsikt kring butiken är att de inte är de billigaste, men de har ett stort utbud och tar ofta inte in absolut sämsta prylarna. Så är produkten en "NoName" så är det ändå inte helt kass.

Jag handlade mycket från dem innan och fortfarande. Men stör mig väldigt mycket på att de har tagit bort datorn i de butiker jag brukar handla i. Jag har redan innan jag besöker butiken en nota med artikelnummer etc på det som jag ska. Innan så gick jag till datorn fick placeringen på allt och sedan köpte det jag skulle vilja ha och kanske lite mer.
Nu har de tagit bort datorn och orsaken jag har fått av de anställda är typ bara att den ej var bra. Och det betyder att jag får irra runt där i butiken och leta efter mina prylar.

Jag misstänker att de har tagit bort datorn av förenklat 2 orsaker. Såklart att datorn kostar pengar i underhåll, säkerhetsrisker m.m.
Men jag tror att de vill att man ska virra runt i butiken.

Kanske också att de tjänar mer på näthandeln och gör det jobbigt att handla i butiken? Men du är nog något på spåren. När man väl kommer in i butiken så ska man vara kvar där så länge som möjligt. Jag gillar att kunna se varor i verkligheten så det vore synd om butikerna försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det får mig att tänka på butiken: Clas Olsson.
Min åsikt kring butiken är att de inte är de billigaste, men de har ett stort utbud och tar ofta inte in absolut sämsta prylarna. Så är produkten en "NoName" så är det ändå inte helt kass.

Jag handlade mycket från dem innan och fortfarande. Men stör mig väldigt mycket på att de har tagit bort datorn i de butiker jag brukar handla i. Jag har redan innan jag besöker butiken en nota med artikelnummer etc på det som jag ska. Innan så gick jag till datorn fick placeringen på allt och sedan köpte det jag skulle vilja ha och kanske lite mer.
Nu har de tagit bort datorn och orsaken jag har fått av de anställda är typ bara att den ej var bra. Och det betyder att jag får irra runt där i butiken och leta efter mina prylar.

Jag misstänker att de har tagit bort datorn av förenklat 2 orsaker. Såklart att datorn kostar pengar i underhåll, säkerhetsrisker m.m.
Men jag tror att de vill att man ska virra runt i butiken.

Du kan se på webben vilken hylla det är om du väljer rätt butik, men man måste nog gå in under respektive vara.

autocorrect bytte till fel ord...
Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Du kan se på webben vilken hylla där är om du väljer rätt butik, men man måste nog gå in under respektive vara.

Tackar för tipset. Detta kommer jag använda mycket! Kanske de anser folk idag är moderna och kan se på deras egen telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

När man ändå håller på, så kan man väl släppa ockupationen av Skåne så vi blir Danskar igen🙂❤️🇩🇰❤️

Och då ska vi såklart fortsätta med att släppa Halland till Danmark och Bohuslän till Norge.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på att Bregotts ask är lättare att återvinna än Garants motsvarighet.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på att jag återvinner, och sen körs alla sopkärl till samma förbränningsugn för att bli fjärrvärme.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag retar mig på att jag återvinner, och sen körs alla sopkärl till samma förbränningsugn för att bli fjärrvärme.

Folk säger så...men är det så? Var kommer återvunnen plast ifrån?

Permalänk
Medlem

Avgasröret går av för typ 3e gången på skitbilen, allt krånglar med den, inte råd att äga bil alltså...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Folk säger så...men är det så? Var kommer återvunnen plast ifrån?

De plastsorter som kan återvinnas är bara petflaskor och en del förpackningsplast, såna där hårda förpackningar man blir vansinnig på när man ska försöka öppna dem. Resten går till "energiåtervinning", vad det nu betyder, troligen förbränns de och värmenenergin används i industrin. Läste någonstans (referens saknas) att vissa värmekraftverk utrustats för att kunna använda plastskräp som bränsle.

Permalänk
Medlem

Blir förbannad när jag ser staffeten i skidskytte.
Kan inte någon få väck fepplige Femling.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Blir förbannad när jag ser staffeten i skidskytte.
Kan inte någon få väck fepplige Femling.

Jag tittar aldrig på skidskytte. När jag gjorde lumpen var det ett evigt tragglande på skjutbanan och det regnade jämt. Så skjutning aktar jag mej för. Skidåkning är inget vidare det heller för jag får ingen ordning på vallan. Nu får gumman Tö komma snart så jag kan motionsspringa i skogen.

Permalänk
Medlem

Var riktigt trött efter jobbet idag, så i sann gubbanda lade jag mig på soffan för att vila ögonen.

Vaknade 6 timmar senare, desorienterad, vilsen, törstig, besviken och osäker på vilken planet jag befann mig på.

Kul att försöka vakna klockan 5 och gå till jobbet igen efter den fadäsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Jag retar mig på att jag återvinner, och sen körs alla sopkärl till samma förbränningsugn för att bli fjärrvärme.

Så är det inte. Just när det gäller plaster så finns det väldigt många varianter där möjligheterna att återvinna varierar, och en del "energiåtervinns" som alltså betyder att man eldar det för att producera vanligtvis fjärrvärme, och en del hamnar där för att plasterna är svarta och maskinerna inte kan avgöra vad det är för plasttyp. Det är förstås inte det bästa, det hade varit bra om man lyckades "materialåtervinna" alla plaster där det är möjligt, men energiåtervinning innebär ju ändå att man tar till vara på materialet i någon mån.

Men bortsett från plasterna så eldas inte några materialslag som kan återvinnas, och inga hamnar på samma plats efter insamling. Jag trodde den myten dog på nittiotalet, men tydligen inte.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Jag retar mig på att jag återvinner, och sen körs alla sopkärl till samma förbränningsugn för att bli fjärrvärme.

Jag stör mig mer på mina grannar och deras kompetens. De går ner till soprummet med bildäck, gamla tv-apparater, dammsugare och allt möjligt.

I mitt soprummet finns det sopkärl för

  • Vanliga sopor

  • Glas färgat och ofärgat

  • Papperskartonger.

Grannarna står där och klirrar sig på huvudet och funderar, bildäcket med fälg som de har med sig är det glas? De försöker få bildäcket i sopkärlet för glas men den får ej plats. De testar då sopkärlet för papperskartonger och blir superlyckliga, bildäcket fick plats och då ska den ju såklart ligga där.

[Varning ironi]
Jag funderar på om det är brist på utbildning? Vissa av mina grannar läser på Chalmers, kanske ska jag höra med denna skola om de kunde ha en 7,5hp obligatorisk kurs i C nivå på vad som räknas som vanliga sopor, glas eller papperskartonger?
[/Varning ironi]

Permalänk
Medlem

Vi har nyligen fått soptunnor med massa fack för olika skräp. Irriterar mig på ett jättestort fack för tidningar som jag knappt slänger alls sp det är alltid tomt. Det inkräktar på utrymme för andra fack som blir proppfulla direkt. Konstig fördrelning av utrymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Vi har nyligen fått soptunnor med massa fack för olika skräp. Irriterar mig på ett jättestort fack för tidningar som jag knappt slänger alls sp det är alltid tomt. Det inkräktar på utrymme för andra fack som blir proppfulla direkt. Konstig fördrelning av utrymmet.

Ta bort "Ej reklam" skylten på brevlådan, så kan du fylla tidningar också 😉

Vi har färgade påsar istället för olika fack/tunnor. Använder nästan bara hushållssopor (svart) och plast (orange). Matrester går i våran kompost annars grön påse. Resten slänger jag på återvinningen. Kartong, glas, metall, tidningar osv. Vi har påsar för det också förutom glas, men har redan bra kärl för det och tar med mig när man ändå ska åka och handla.

Typo
Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så är det inte. Just när det gäller plaster så finns det väldigt många varianter där möjligheterna att återvinna varierar, och en del "energiåtervinns" som alltså betyder att man eldar det för att producera vanligtvis fjärrvärme, och en del hamnar där för att plasterna är svarta och maskinerna inte kan avgöra vad det är för plasttyp. Det är förstås inte det bästa, det hade varit bra om man lyckades "materialåtervinna" alla plaster där det är möjligt, men energiåtervinning innebär ju ändå att man tar till vara på materialet i någon mån.

Men bortsett från plasterna så eldas inte några materialslag som kan återvinnas, och inga hamnar på samma plats efter insamling. Jag trodde den myten dog på nittiotalet, men tydligen inte.

Minsta lilla orenhet så körs det till förbränning istället för t.ex pappersbruk (bara erfarenhet från RGS Nordics). Billigare än att sortera. Plast så bränns mer än hälften.

Men jag är här för att gnälla, inte debattera

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Skulle lite snabbt och lätt byta till större SSD i min huvuddator; måste ha MacOS och Windows (11 i detta fall) på samma fysiska disk då Parallels (VM-lösning för Mac) inte längre klarar att boota en "bootcamp"-partition från annan fysisk disk än MacOS bootdisk.

(och att fortsätta använda gamla Parallels 12 var ogörligt, till slut tog Mavericks knäcken på den (att använda det under Mojave gick dock ok) och när en USB-enhet i Parallels 12 (och endast där) fick RW-error var det bara att uppgradera till Parallels 18)

Efter backup och installation av MacOS och Windows 11 på samma SSD, och provkört en månad, var det dags att få över allt till en större SSD; 500GB räcker inte till MacOS _och_ Windows; Windows-partitionen var på bara ca 50GB under testet. Nu skulle allt in på en 1.6TB SSD för lite mer svängrum.

Ok, så var är gnället då?

Jo, då jag kör MacOS på PC, med custom Opencore EFI-loader, Windows 11 på samma SSD, går det ju inte att bara göra en kopia med TimeMachine, eller annat, jag måste klona disken för att få med bootpartition (EFI), Apples helskumma APFS-container med datapartition osv, och Windows. Inte byta UUID etc i onödan.
Macrium sades kanske kunna klara detta. Brände skiva, bootade, nej, det gick inte alls. Kanske måste jag ha någon dyr proffsversion, eller så var det bara strul.
Provade AOMEI backuper, sektor för sektor. Nej, av något skäl var EFI-partitionen olika stora efter kloningen...suck...ska jag ta Clonezilla...nej, det är ändå 2023 och jag är lat, jag vill ha bättre GUI.
Acronis har någon 30 dagars provversion. Hur många ologiska inställningar som helst, kommer inte ihåg dem, men klona byte för byte var inte lätt att få till. Tror jag fick till inställningarna, men, nä, kopian blev inte identisk.
Rescuezilla då. Det ska väl ändå vara bra. Bränna ut, jaha, det här verkar förtroendeingivnade. *klona, klona*.
Och så ser man följande:

"Successfully updated EFI NVRAM"

Va?

Varför ska ett kloningsprogram ändra det?

Nåja. Försökte boota från klonen (originalet urkopplat givetvis), no go.

Ok, får bli linux och dd. Det är ju en större destinationsdisk så det bör funka.

Men, jag har ingen riktigt ny linux i datorn, alla diskar är ju urkopplade, jag bränner ut en Linux på USB och installerar på SD-kort, det är kul och smidigt. Sagt och gjort, tog en sabla stund. Krångligt att boota från micro-sd-kortet. UEFIbooten i datorn verkar helt härjad.

Nåja, fick igång dd och gjorde en klon, arg som jag var hade jag monterat båda SSD internt och inte den ena via USB som först. Snabbt gick det åtminstone. Hade varit enklast om jag gjort det här direkt, men jag skulle vara modern eller nåt och köra GUI, där fick man för det.

Nu var jag övertygad om att klonen var riktig och rätt. Bort med originalet, i med windows-diskar, lagringsdiskar, etc, allt som det var förut, på samma SATA-kablar och allt.

Bootar. Inget funkar. Dyker bara upp massa windows boot manager, grub, fan och hans moster när jag väljer manuell boot. Var är min Opencore? Var är min Refind-boot?

Har Rescuezilla borkat mina UEFI-inställningar? Eller är det installationen av Linux Mint på extern USB? Nu var det iaf krångligt. Efter mycket härjande med efibootmgr i linux, easyuefi i Windows, etc, entries som kom och gick beroende på vilken fas månen var i när jag bootade, och ett refind som ville installera sig på linux-booten istället för MacOS-ssd som jag uttryckligen bad om, erase av NVRAM, etc, lyckades jag turligt nog på något sätt korrumpera hela NVRAM så jag kunde göra om allt från scratch. Lade till Opencore och Refind. Nu funkar det. Peppar peppar.

Jag är okunnig om nymodigheter som UEFI. Och mitt moderkort har väl inte de bästa inställningsmöjligheterna.

Men.

1) Varför finns det så få kloningsprogram som faktiskt KLONAR? Inte byter UUID. Inte ändrar i NVRAM. Inte "fixar windows boot loader" på kopian etc. Går nog att få till clonezilla att klona rakt av precis som dd, men såg inga inställningar i rescuezilla om att INTE fucka med mitt NVRAM. Varför ska ett kloningsprogram röra NVRAM? (om man inte ber om det)
2) Varför är det så krångligt att redigera UEFI-boot? Ok, jag har säkert kasst och gammalt "bios", men från Windows och Linux verkar det finnas få bra program. efibootmgr i linux funkade till synes bra, fast tungjobbat, men det verkar som att något (grub?) sedan ställde till det igen. Tittar jag nu när jag bootar datorn har jag typ 5 entries "boot ubuntu", 5 entries "boot windows", en Opencore och en rEFInd-entry. Och det varierar från boot till boot, förmodligen beroende på hur många USB-enheter som hunnit ge sig tillkänna.

Ok, nu har jag skrivit av mig. Då jag tycker sådana här problem är kul så känns det kanske lite fel att gnälla, men att det ska vara så svårt att klona diskar är jag gnällig över.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Så lägligt att det råkar vara "leverantörsproblem" av paprika när de har dubblat i pris på en vecka. Varför inte bara säga som det är att man vill maximera vinsten och därför byter ut mot en billigare ingrediens som inte passar lika bra till måltiden?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Så lägligt att det råkar vara "leverantörsproblem" av paprika när de har dubblat i pris på en vecka. Varför inte bara säga som det är att man vill maximera vinsten och därför byter ut mot en billigare ingrediens som inte passar lika bra till måltiden?

https://i.imgur.com/4FExjmj.png

Vilka rövarfasoner!! Vänta bara till den dagen kyparen byter ut nubben mot iskallt vatten "för att du ändå ska kunna njuta av en god middag".

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Och då ska vi såklart fortsätta med att släppa Halland till Danmark och Bohuslän till Norge.

Nix, vi ska invadera Norge. Vi mesade och släppte ifrån oss Norge helt utan motprestation. När vi hade chansen att byta delar av Volvo mot andelar i oljefälten sumpade vi det också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Så lägligt att det råkar vara "leverantörsproblem" av paprika när de har dubblat i pris på en vecka. Varför inte bara säga som det är att man vill maximera vinsten och därför byter ut mot en billigare ingrediens som inte passar lika bra till måltiden?

https://i.imgur.com/4FExjmj.png

Så även grön paprika och röd paprika tog slut på samma gång, alltså?

Ytterst suspekt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Gnäll1: UPS...Får ett meddelande att min försändelse ska levereras med frågan om jag vill ha det hem eller till utlämningsställe. Jag väljer utlämningsställe för jag tycker hemleveranser är krångligt. Missar du de får du typ hämta paketet på någon sorteringscentral i en annan stad. Jag får ett meddelande att paketet lämnats och masar mig till utlämningsstället som ligger en bra bit utanför min vanliga rutt. De letar och letar men kan inte hitta paketet. frustration infinner sig och stämningen blir tråkig när jag visar personalen min telefon där det står att UPS faktiskt har levererat det dit. De ber mig ringa UPS. Skulle precis ringa när jag får en känsla att jag ska höra av mig till frugan som råkade vara hemma då..och mycket riktigt hade de levererat paketet hem.
Att ge någon ett val och sen göra precis tvärtom är värre än att inte ge valet från början. Har väldigt lågt förtroende för UPS just nu.

Jag kollade om UPS kunde få fram till ett bra utlämningsställe, men det närmaste var någonstans på fastlandet. Inte så ball om man nu bor på Gotland.

Det löste sig ändå - de hade lämnat över det till en annan firma som snällt ringde och frågade hur jag ville ha det.

Permalänk
Snusfri

När man sitter på bussen till jobbet och den går sönder mitt i skogen så man måste vänta på ersättningsbuss..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Så här års tycker jag vi kan lägga allt övrigt käbbel åt sidan och ha en diskussion om vårt lands verkliga problem:

SLASK

  • Den är blöt

  • Den är kall

  • Den rinner inte undan i befintliga smältvattenkanaler

  • Du kommer ingenstans

  • Din fot blir obehaglig

Varför accepterar vi det här? Varför har inte regeringen presskonferens där man bugar djupt, gråter och ber om ursäkt för denna skamliga situation de åter försatt oss i?

Någon måste avgå. Minst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion