Starfield lanseras den 6 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Zoomer Swipes, lite modernare än gamla pergament.

Ingen aning vad du pratar om faktiskt?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vill man ha exakt samma spel i lite annan förpackning kan man ju köra Skyrim med moddar.

Nej, skiljer sig väldigt mycket mellan morrowind och Skyrim till exempel. Går inte att modda morrowind till Skyrim, dock går det att få in morrowinds värld i Skyrim vilket är coolt! Du kan dock inte vara seriös när du säger att inget har hänt imelan alla elder Scrolls spel.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Ingen aning vad du pratar om faktiskt?

Nä, inte jag heller helt ärligt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tell me lies tell me sweet little lies
Oh no, no you can't disguise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Nej, skiljer sig väldigt mycket mellan morrowind och Skyrim till exempel. Går inte att modda morrowind till Skyrim, dock går det att få in morrowinds värld i Skyrim vilket är coolt! Du kan dock inte vara seriös när du säger att inget har hänt imelan alla elder Scrolls spel.

Det är i stort sett samma gameplay. Stor, öppen, värld där det inte finns så mycket mer att göra än att ta olika uppdrag för att sen utforska grottor. Storyn är rätt tunn och karaktärerna glömmer man bort på fem sekunder. Världen är rätt stel och statisk.

Största sakerna som tillförts sedan Daggerfall är att spelvärlden inte genereras och man har lagt till crafting. I grunden är det samma spel man gjort i snart 30 år. Jag kan tycka det är dags att förnya sig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är i stort sett samma gameplay. Stor, öppen, värld där det inte finns så mycket mer att göra än att ta olika uppdrag för att sen utforska grottor. Storyn är rätt tunn och karaktärerna glömmer man bort på fem sekunder. Världen är rätt stel och statisk.

Största sakerna som tillförts sedan Daggerfall är att spelvärlden inte genereras och man har lagt till crafting. I grunden är det samma spel man gjort i snart 30 år. Jag kan tycka det är dags att förnya sig lite.

Ungefär som att säga att alla FPSer är i grunden samma spel som Wolfenstein 3D från 1992.

Vilket RPG har större och mer levande värld än Elder Scrolls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Ungefär som att säga att alla FPSer är i grunden samma spel som Wolfenstein 3D från 1992.

Vilket RPG har större och mer levande värld än Elder Scrolls?

Nej, det är det verkligen inte.

Witcher 3 har en mycket mer levande värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej, det är det verkligen inte.

Witcher 3 har en mycket mer levande värld.

Smaken är olika antar jag. Jag fastnade aldrig för Witcher 3, just för att jag upplevde världen som mindre "levande" än den i Elder Scrolls, eller Fallout för den delen.

Permalänk
Medlem

Kan bli underhållande utfyllnad i väntan på mer Mass Effect. Men risken finns ju att detta blir som det första Mass Effect-spelet. Mycket yta men lite innehåll. Ska bli spännande att få läsa recensioner i alla fall.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kanske det men samtidigt är det en 12 år gammal gris dom har sminkat, ska man behöva vänta lika länge för att kunna säga samma sak om starfield?

För min del är starfield nog ända sp spelet på länge som jag längtar efter, men samtidigt vet jag om det är samma "känsla" som i falout så blir det nog inte många timmar spelande oavsätt hur snyggt någon gör det med hjälp av moddar osv.

Om du kollar hur karaktären rör och beter sej så kan man tydligt se att det inte är i närheten av samma känsla som Fallout. Vilket är hur stelt som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Om du kollar hur karaktären rör och beter sej så kan man tydligt se att det inte är i närheten av samma känsla som Fallout. Vilket är hur stelt som helst.

Om nu känslan när man spelar är det minsta liknande, hur vapen hanteras osv så blir det pass, hur karaktärer rör på sig spelar mindre roll. Men återstår att se videos på gameplay säger bara så mycket om hur det faktiskt är när man väl spelar det.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

kommer bli kul o försöka spela närt det väl släpps, med tanke på hur buggigt deras spel brukar vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är i stort sett samma gameplay. Stor, öppen, värld där det inte finns så mycket mer att göra än att ta olika uppdrag för att sen utforska grottor. Storyn är rätt tunn och karaktärerna glömmer man bort på fem sekunder. Världen är rätt stel och statisk.

Största sakerna som tillförts sedan Daggerfall är att spelvärlden inte genereras och man har lagt till crafting. I grunden är det samma spel man gjort i snart 30 år. Jag kan tycka det är dags att förnya sig lite.

Låter verkligen inte som ett spel för dig helt enkelt! Väldigt många andra människor tycker dock otroligt mycket om just elder Scrolls serien. Kanske ett spel som passar oss bättre än dig? 😊 Skulle aldrig kunna spela om dom äldre spelen då combat system uppbyggnad, grafik, questsen med mera har förbättrats så mycket på dom nyare spelen 😊

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

VA? Har Bethesda kommit på att det går att skapa en ny spelmotor? Jag tror det när jag kan spela det.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730