Skickade tillbaka "fel" grafikkort till Inet, är nu avstängd från att handla hos butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Helt fel, många butiker jobbar absolut så att man kontrollerar eventuella serienummer innan man fullföljer reklamationen.
Rent juridiskt har du som slutkund inte heller något avtal mot dist/tillverkare utan mot ÅF, att inet köpt tillbaka en produkt som inte är köpt från dem är egentligen inte kundens problem.

Du har rätt där. Din kontakt som kund är ju endast mot ÅF. Du kan ju lämna tillbaka en tegelsten istället för en telefon och om ÅF godkänner tegelstenen som reklamation så är det inte kundens problem.

Permalänk
Medlem

När jag tänker efter mer på det så är det inte ens säkert att det är TS som hade varit roten till problemet i liknande fall (baserat på @inets förmodade hantering av serienummer).
Vi kan ju inte vara säkra på att det kort TS köpt faktiskt är med ett serienummer som sålts till @inet om det är så att någon har gjort något liknande men genom att nyttja öppet köp på ett oöppnat kort, och lämnat fel kort till inet (då med fel serienummer). Varför skulle inet kolla serienummer med dist på ett oöppnat kort?
Detta felaktiga kort säljs sedan till TS av inet, TS får problem och lämnar in det.
Inet godkänner och genomför reklamationen med återbetalning.
När Inet sedan reklamerar mot dist/tillverkare så framkommer det att kortet inte alls är sålt till Inet från början.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lindahlj:

Tycker att Inet gjorde rätt, det är lurendrejare som TS som gör att priserna blir högre för mig samt att kundtjänsten är tjorvigare än vad som behövs.

+1 Inet

Har du exempel på höjda priser pga retur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag anklagar inte TS för något, att TS skapar denna tråd och vill dra till sig uppmärksamhet över fallet antydder ju skarpt att TS ej är en bedragare utan det bara var ett misstag som vem som helst skulle kunna ha gjort inklussive jag själv..

Men vi lever i landet det över dörren på våra domstolar står frasen "Alla människor är jämlika, men en del människor är mer jämlik än andra". Det innebär att folk behandlas olika beroende på en mängd faktorer. (det är offtopic alla dessa och politisk laddad fråga)
Men när det gäller företag så kan privatpersoner ljuga i princip hur mycket som helst om dem, det är lagligt. Men om ett företag går ut och säger något som är helt korrekt så kan företaget åka dit för förtal.
Sveriges lagstiftning kring förtal är unikt i världen med att det nästan är irrelevant om det man säger är sant eller inte om det är förtal. Företag är då extremt begränsade i vad de kan säga.

Så jag tycker det inte alls är konstigt att företag väldigt sällan kommenterar enskilda fall då de har lagstiftningen emot dem.

Vart i mitt inlägg citerade jag dig? 🤔

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Otroligt klantigt gjort av dig när du visste att du hade två likadana kort och blandat ihop vart de var köpta. Du skulle ju ha börjat med att snällt fråga Inet om de kunde se om kortet var köpt hos dem. Istället struntar du i det och låter Inet lägga timmar på detta i onödan.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Otroligt klantigt gjort av dig när du visste att du hade två likadana kort och blandat ihop vart de var köpta. Du skulle ju ha börjat med att snällt fråga Inet om de kunde se om kortet var köpt hos dem. Istället struntar du i det och låter Inet lägga timmar på detta i onödan.

Fast, det är inte ens säkert att inet kan se det, eftersom allt tyder på att de internt inte lagrar serienummer baserat på hur denna historien utspelat sig.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Vart i mitt inlägg citerade jag dig? 🤔

Jag flyttade upp min förklaring i inlägget nu om att jag ej anklagar TS för något. Så blev mitt svar på varför Inet inte har kommenterat fallet mer tydligt. Där Inet har lagstiftningen emot sig och får tänka sig för.
Det kan även bli ett drev.

Inet har inte alls lätt i dessa fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har du exempel på höjda priser pga retur?

Tror du att kundtjänsten jobbar gratis?

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av sweisdapro:

Fast, det är inte ens säkert att inet kan se det, eftersom allt tyder på att de internt inte lagrar serienummer baserat på hur denna historien utspelat sig.

Att serienumret inte tycks matcha har bevisligen uppdagats hos distributören och det är ju därmed ett gott skäl till Inet att neka reklamationen i efterhand.

Proceduren att skicka fel produkt för reklamation är ju närmast ett bedrägeriförsök, även om det i det här fallet mycket väl kan handla om ett mänskligt misstag från TS sida förstås.

Permalänk
Medlem

Helt fascinerad av att Inet tog ditt kvitto och skötte reklamationen mot en annan butik. Det måste ju vara typ första gången i världshistorien som det händer.

Men sen undrar jag om det uppstått något mera bakom kulisserna. Ex att Inet fått någon information som ledde till att man portade TS.

Det är ju inte helt omöjligt att varpå den 3e butiken får in kortet (eller info om kortet) upptäcker man att kortet haft flera vändor hos dem eller liknande. Sedan skickar man vidare denna info till Inet som då tar beslut om att porta kunden.

Helt hypotetiskt nu och jag anklagar ingen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Att serienumret inte tycks matcha har bevisligen uppdagats hos distributören och det är ju därmed ett gott skäl till Inet att neka reklamationen i efterhand.

Proceduren att skicka fel produkt för reklamation är ju närmast ett bedrägeriförsök, även om det i det här fallet mycket väl kan handla om ett mänskligt misstag från TS sida förstås.

Nu får du lugna dig. Krävs uppsåt för att begå bedrägeri. Hade jag varit ÅF så ser man självklart till att affärssystemet även registrerar serienumret på varan man säljer. Annars skjuter man bokstavligen sig själv i foten och får lägga en massa tid i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Att serienumret inte tycks matcha har bevisligen uppdagats hos distributören och det är ju därmed ett gott skäl till Inet att neka reklamationen i efterhand.

Proceduren att skicka fel produkt för reklamation är ju närmast ett bedrägeriförsök, även om det i det här fallet mycket väl kan handla om ett mänskligt misstag från TS sida förstås.

Nu lyckas jag inte hitta någonting om det, men har svårt att se att ett företag någonsin har rätt att som du skriver "neka en reklamation i efterhand".
Jag vidhåller att det är upp till Inet (ligger även i deras intresse) att kolla serienumret INNAN de genomför hela reklamationen.
Dessutom vidhåller jag att om Inet inte internt sparar serienummer för sina transaktioner så har de svårt att hävda något efter att de godkänt en reklamation (se mitt tidigare inlägg om att en kan hamna i samma sits utan att ha köpt två grafikkort om inet inte kollar serienummer annat än vid reklamation).

Vi får ju inte glömma att det är tre parter involverade, TS, ÅF och dist.
Varför är det ett annat krav på TS från vissa att kolla att det blir rätt serienummer till inet, än de lägger på inet att kolla att det är rätt serienummer till dist? Tänk på det.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Helt fascinerad av att Inet tog ditt kvitto och skötte reklamationen mot en annan butik. Det måste ju vara typ första gången i världshistorien som det händer.

Men sen undrar jag om det uppstått något mera bakom kulisserna. Ex att Inet fått någon information som ledde till att man portade TS.

Det är ju inte helt omöjligt att varpå den 3e butiken får in kortet (eller info om kortet) upptäcker man att kortet haft flera vändor hos dem eller liknande. Sedan skickar man vidare denna info till Inet som då tar beslut om att porta kunden.

Helt hypotetiskt nu och jag anklagar ingen!

Anledningen att Inet tog mitt kvitto och skötte reklamationen var just att Inet väljer att ta på sig del av skulden här.
Det är heller ingenting jag uttrycker att dem felaktigt gjort, tvärtom har jag gett cred för det i tråden.

Kortet har heller aldrig tidigare reklamerats.

Det är spännande vilka vändningar denna tråd har och det belyser ändå att det finns en problematik i det hela både för konsument och för företag.

Permalänk
Bildexpert

@slipbit: Jag har aldrig hävdat att TS är en bedragare, men jag har full förståelse för om Inet så skulle misstänka det och då väljer att fakturera honom summan som de först betalade tillbaka till honom.

Det vore förstås en sak om man råkar ta fel på en datormus om man så har tre likadana. Där tror jag även att en ÅF har förståelse för den sortens misstag. Nu vet vi inte vilket kort det handlar om men säg att det handlar om ett RTX 3070 så är det väldigt sällan gemene datoranvändare har fler exemplar av just det kortet. Inte minst om det är samma partnertillverkare. Om ÅF då får avslag på reklamationen är nog inte deras första tanke att han råkat skicka fel kort, även om må hända så har varit fallet.

Det enda möjliga vore väl att Inet kunde ha väntat med återbetalning tills det att distributören hade godkänt reklamationen. Då hade det väl blivit gnäll om att det tagit tre månader att behandla ärendet i och för sig så även det har sin baksida. Annars ser jag inget felaktigt i Inets agerande alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Jag vidhåller

Din tolkning av konsumentköplagen är lite snurrig.
Lagen gäller köp av en vara som en näringsidkare säljer till en konsument.
Garantiärenden gäller inte fel på vara som andra näringsidkare sålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Din tolkning av konsumentköplagen är lite snurrig.
Lagen gäller köp av en vara som en näringsidkare säljer till en konsument.
Garantiärenden gäller inte fel på vara som andra näringsidkare sålt.

Absolut, men Inet har ju godkänt reklamationen, där har de åtagit sig att åtgärda felet mot kund.
Alla här verkar ha hängt upp sig på biten att TS skickat in ett kort (hävdat av misstag) från den andra ÅF, och helt glömt att inet tagit emot, hanterat och återbetalat till TS.
Det leder mig till att misstänka att Inet inte kopplar serienummer till eventuella transaktioner i sina system.

Egentligen rör det sig om två separata transaktioner:
1. inet köper GPUX-xyz av dist
2. inet säljer GPUX-xyz till TS, men i deras system endast som GPU
3. TS lämnar in GPUX-xzy till inet, men i deras system endast som GPU
4. Inet godkänner reklamationen, och ersätter TS genom att återköpa GPU-xzy, i deras system GPU
5. Inet reklamerar GPUX-xzy mot dist och får veta att denna inte gick till dem och nekar reklamationen

Men, jag tar gärna emot källor på att ÅF inte har något krav att kontrollera att produkten de tar emot är såld hos dem innan de genom för en reklamation, samt vad som gäller för serienummer om inte ÅF själva bokför dem.
EDIT: Samt givetvis att det skulle ge dem rätt att i efterhand fakturera kunder för produkter

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Men, jag tar gärna emot källor på att ÅF inte har något krav att kontrollera att produkten de tar emot är såld hos dem innan de genom för en reklamation, samt vad som gäller för serienummer om inte ÅF själva bokför dem.

Det är ju det som är det bedrägliga beteendet.
Nu blev det upptäckt i samband med att varan genomgick reklamationsprocessen och kunden blev portad.
Hade det varit bättre om det nekats tidigare? Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är ju det som är det bedrägliga beteendet.
Nu blev det upptäckt i samband med att varan genomgick reklamationsprocessen och kunden blev portad.
Hade det varit bättre om det nekats tidigare? Ja.

Ja, när det genomgick reklamationsprocessen mot Dist, då var det redan färdigt med TS egentligen.
TS har köpt en GPU, lämnat en GPU till Inet, Inet har tagit emot den och återköpt den från TS.
på samma sätt har
Inet köpt en GPU av dist, och reklamerat en GPU mot Dist.
Dessa har egentligen inte med varandra att göra, även om en del ÅF gör reklamation mot dist redan vid reklamation av kund, men det finns egentligen inte något som hindrar att ÅF löser reklamationer av kund direkt själva för att få en smidigare process mot kund (vilket inet verkar göra, men utan att kunna säkerställa att det är den vara de sålt).
Med en del produkter gör det inte något att man skulle godkänna en reklamation på en vara som butiken inte sålt, USB-kablar och liknande då de oftast bara kasseras och inte blir någon vidare process.

Min tolkning av hur detta fungerar är att när inet godkänner reklamationen så är det ett avtal som rör den GPU som TS skickar in, oavsett om det är den som såldes av inet eller inte, och den går i inets ägo när de antingen byter ut den eller återbetalar TS (köper den av TS). Jag tar som sagt gärna emot källor som motsäger detta på något sätt.
För att vara tydlig: Inet har haft all rätt att neka reklamationen i tidigare skeden innan de godkände och återbetalade TS, men inte efter det. Att det i deras reklamation mot dist framkommer att det var fel GPU ändrar inte det då inet har haft möjlighet att kontrollera detta innan.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Ja vilken historia, trist när sådant här händer men troligt vis är det inte bara grafikkortet som är i centrum här, tänk på att du har scammat dem på en pingvinstång också, de e nog där skon klämmer och de stängde av dig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Trodde sådant alltid kollades av just den här anledningen. Serie numret används av många andra firmor. Kolla tex bilmekaniker. Dom söker inte delar på ren nr utan på vin nummret. Riktiga besiktningar(de seriösa) letar alltid upp vin nummret och kontrollerar det. Kan dom borde en vanlig dator butik kunna hantera det.
Vill du som privat person ha rätt delar till din bil, sök på serie numret.
Var enda läkemedelspaket i hela sverige har ett unikd id nummer för just det paketet.

Så det är inte direkt svårt heller.

Verkstaden kan vara separat, de kopplar bara kortet till en ticket.

Ser det därför inte som konstigt att det först är när dist inte betalar butiken som det uppdagas, givetvis kan de kolla med dist om du är ärlig och berättar att du inte vet om det är Inets vara eller inte.

VIN är ingen garanti för bildelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Verkstaden kan vara separat, de kopplar bara kortet till en ticket.

Ser det därför inte som konstigt att det först är när dist inte betalar butiken som det uppdagas, givetvis kan de kolla med dist om du är ärlig och berättar att du inte vet om det är Inets vara eller inte.

VIN är ingen garanti för bildelar.

Enligt de mekaniker är vin just det. Många bildelssidor kan du söka direkt på vin nummet och det är att föredra om du vil ha rätt delar.

Så kan det vara att de har separatadelar som har hand o grejjerna. Lär ju inte vara som i läkemedelsbranchen med ett system allt ska med i enligt lag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Helt fel, många butiker jobbar absolut så att man kontrollerar eventuella serienummer innan man fullföljer reklamationen.
Rent juridiskt har du som slutkund inte heller något avtal mot dist/tillverkare utan mot ÅF, att inet köpt tillbaka en produkt som inte är köpt från dem är egentligen inte kundens problem.

Hur tänker du? Hur har kunden fullföljt sin del?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Det har nog inte framgått då många förutsätter att jag försöker scamma även om jag försökt vara tydlig att det var ett misstag ifrån min sida. Grafikkorten har inte varit fyndvaror hos någon ÅF, båda har köpts utav mig för fullt pris och kostnaden för grafikkorten var snarlik hos båda ÅF. De köptes vid tillfälle när det var svårt att beställa grafikkort hos ÅF och för att vara säker på att man skulle få ett grafikkort behövde man lägga ordrar hos flera ÅF.

Jag nämner även ovan att det är mitt första reklamationsärende hos Inet och jag har varit kund hos dem sedan 2013.

Varför skriver du inte Priserna på korten du har köpt ? Du skriver (Snarlik). Tycker då att blir mer mysko från din sida.
Sen nu skulle du inte skriva att du har lagt två beställningar för du är stressad att få ett grafikkort. Det där är jag totalt i mot att göra. Då börja resan redan här. Om man då får hem två likadana kort. Då är det ditt ansvar att markera dem vilken kort som tillhör ett specifik kvitto. För att du ska i framtida händelse ta rätt kort om det blir problem men kortet. Inte Inets ansvar.

När du satt där och tänkte. Vilket är det. Som då man ska göra tycker jag. Sen är det ju en sak man då gör om man har och vet om man har köpt det från två ställen.
Som jag skrev innan. Man kan leta upp genom serienumret vem som har sålt det. Sen då skulle du ha den infon och sänt rätt kort.

Jag har sätt att många här nu tror att du ar kanske köpt en från Marknaden här på swed.
Kan du lägga in bägge kvitto som en bild här så vi får se. Så du får tyst på visa personer här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Det är precis så, ett ärligt misstag då jag hade två identiska kort och blandat ihop vilket som tillhörde vilken återförsäljare.
Normalt sett hade en reklamationsavdelning kontrollerat serienummer och skickat tillbaka det till mig med en faktura för fraktkostnad och adminstrationsavgift.

Jag hade ingen möjlighet att kontrollera serienumret innan reklamationen eftersom Inet inte skriver ut serienumret.

Jag står för mitt misstag och påpekar bara att detta kunde hanteras på ett bättre sätt.

Kund sedan 2013 hos Inet och handlat för över 100 tusen igenom åren.

Du skulle kunnat ringa Inet och frågat angående serienumret. "Ingen möjlighet" är lite väl hårt. Jag hade troligtvis gjort som du och chansat. Men det fanns nog fler än en möjlighet.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag flyttade upp min förklaring i inlägget nu om att jag ej anklagar TS för något. Så blev mitt svar på varför Inet inte har kommenterat fallet mer tydligt. Där Inet har lagstiftningen emot sig och får tänka sig för.
Det kan även bli ett drev.

Inet har inte alls lätt i dessa fall.

Jaha, blev lite förvirrad och undrar om du tog något personligt :>
kramispotatis

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Jag hade ingen möjlighet att kontrollera serienumret innan reklamationen eftersom Inet inte skriver ut serienumret.

Captain hindsight säger att du hade kunnat skriva "Jag har två likadana kort varav ett är defekt, jag tror att det defekta är köpt hos er men kan ni hjälpa mig att säkerställa det innan jag skickar in?" till Inet. Jag har full förståelse för att du blev portad, det luktar lurendrejeri Jag tror att du bara gjort ett ärligt misstag, men jag tycker inte att den här historien motiverar en varning för Inet och deras kundtjänst.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Hur tänker du? Hur har kunden fullföljt sin del?

Nu är vi ute och rör oss i extrema gråzoner som jag egentligen inte har några konkreta exempel för att underbygga, men mitt resonemang bygger på att inet med den fysiska produkten tillhanda har godkänt reklamationen och därmed intygat att kunden uppfyllt sin del av avtalet/reklamationen. Som sagt, jag tycker att @inet har haft all rätt att neka reklamationen i dess tidigare stadier om de hade kontrollerat serienumret då och kommit fram till att det är fel GPU.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lindahlj:

Tror du att kundtjänsten jobbar gratis?

Tror du de anställer fler för att en person av 10000 ställer till med trubbel? Har du några exempel?

Och du skrev att priserna går uppåt pga TS exempel. Jag ber återigen om exempel på detta. För jag tror inte du har ett enda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nu är vi ute och rör oss i extrema gråzoner som jag egentligen inte har några konkreta exempel för att underbygga, men mitt resonemang bygger på att inet med den fysiska produkten tillhanda har godkänt reklamationen och därmed intygat att kunden uppfyllt sin del av avtalet/reklamationen. Som sagt, jag tycker att @inet har haft all rätt att neka reklamationen i dess tidigare stadier om de hade kontrollerat serienumret då och kommit fram till att det är fel GPU.

Inet ska anställa 10 personer som sitter och verifierar serienummer?

Nää det är bra som det är så får alla scammers och klåpare fakturor för att de skickat in fel grejer. Och de förtjänar att bli portade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Inet ska anställa 10 personer som sitter och verifierar serienummer?

Tycker du att deras process i dagsläget fungerar som den ska?
Jag är helt med på att TS efter att ha fått reklamationen godkänd av inet och pengarna återbetalda inte tänker betala en faktura för att Inet inte verifierat att det är rätt GPU de fått tillbaka.
Inet borde inte ha godkänt och genomfört reklamationen utan att verifiera att GPUn var såld av dem, det ligger ju i deras intresse att få fram denna information eftersom det påverkar deras möjlighet till ersättning i längden.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P