Två små märken (skador) från fabrik.

Permalänk
Medlem

Två små märken (skador) från fabrik.

Efter att varsamt packat upp min Marantz Cinema 60 och satt den på plats så upptäckte jag efter några dagar det som bilder visar. Vet inte hur petig man ska vara men får lite OCD kring det hela

Hade ni brytt er eller kan man räkna med att ibland få lite skavanker från fabrik? Kartongen såg hel ut.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Tråkigt, men så små defekter släpper de nog igenom. Jag hade liknande på ett dyrare (3k) nätagg jag köpte, där hade de fyllt i med färg i repor/gropar. På min förstärkare (Hegel Röst) hittade jag dock ett felstansat ventilationshål som var större än resten. Då kontaktade jag återförsäljaren och Hegel som då skickade mig en ny plåt gratis

Permalänk

Väntar på leverans av en Cinema 40 och jag hade inte accepterat defekterna, framför allt inte den vänstra där hörnet på plåten är lite uppvikt och ser vasst ut. Marantz är inget lågpris märke och de ska ha bättre kvalitetskontroll på det som lämnar fabriken.

Cinema 40 och uppåt tillverkas i Japan och 50 och nedåt i Thailand om jag inte minns fel men allt ska hålla samma Marantz standard.

Tycker du ska reklamera och Cinema 60 verkar finns i lager så du borde inte behöva vänta så länge på ett nytt ex.

Visa signatur

i7-13700K, ASUS ROG Z790 Hero, 64 GB Corsair Dominator CL36, Gigabyte Gaming OC GeForce RTX 4090, Samsung 990 Pro SSD 2TB M.2, Samsung 870 QVO 8 TB SSD, Corsair iCUE 7000T chassi, ASUS ROG Thor II 1200W, Corsair iCUE H150i Elite, Asus 32" Mini LED 4K PG32UQX

Permalänk
Medlem

Den ena skadan hade jag nog kunnat svälja, men det uppfläkta hörnet känns mindre roligt.
Hade jag betalat fullt pris hade jag nog velat ha en utan den skadan iaf.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Kan det vara något ex de haft inne för lagning och råkat göra märkena och sen säljer som ny?

Jag skulle returnerat.

Permalänk
Medlem

Man skall absolut INTE behöva räkna med skavanker av något slag när det gäller nya varor från fabrik. Huruvida du tycker det är värt att skicka tillbaka eller inte kan bara du svara på

Själv hade jag definitivt gjort det då det även kan påverka begagnatpriset när/om det blir aktuellt.

Fyndvara eller dylikt kan man få räkna med "skavanker och tecken på användning", inte en helt ny vara.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Får väl göra ett byte (suck). Som tur är har jag köpt den på Ljudfokus och de byter ut den om jag inte hellre vill ha prisavdrag.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Tack för svaren! Får väl göra ett byte (suck). Som tur är har jag köpt den på Ljudfokus och de byter ut den om jag inte hellre vill ha prisavdrag.

Om det inte påverkar just dig kanske prisavdrag är lättare för alla. Då slipper du även skicka och ta emot och hålla på. Så hade jag valt. Lycka till!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det känns knappast som att det höga priset på mojängen, fogar för sådana där stora missar i produktionen.