Huawei p30 pro vs Samsung galaxy s23?

Permalänk
Medlem

Huawei p30 pro vs Samsung galaxy s23?

Jag har tillfälle att få en ny p30 pro på garanti eller pengar. Den kostar idag lika mycket som en galaxy S 23, 10900kr. Vilken hade ni valt? Kameran i huawein är erkänt grym med sin superzoom men Samsung har nyare android och kommer att få flera. Jag kan givetvis välja vilken mobil som helst men jag vill ha bra kamera.

Permalänk
Medlem

Kan Huaweien ha Google Store idag? En dealbreaker gör mig själv annars.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag har tillfälle att få en ny p30 pro på garanti eller pengar. Den kostar idag lika mycket som en galaxy S 23, 10900kr. Vilken hade ni valt? Kameran i huawein är erkänt grym med sin superzoom men Samsung har nyare android och kommer att få flera. Jag kan givetvis välja vilken mobil som helst men jag vill ha bra kamera.

P30 Pro är väl ganska gammal och går att köpa för ~4k ny,
Samsung s23 har bättre kamera men även Google pixel 7 Pro

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Kan Huaweien ha Google Store idag? En dealbreaker gör mig själv annars.

Ja. P30 och P30 Pro var de sista telefonerna som har Google Play tjänsterna från start.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Skiljer det inget i pris du ska betala hade jag helt klart gått på s23an. Även om p30n hade grym kamera när den kom så är s23 4 år nyare och det man missar är 5x optisk zoom mot 3x för s23.

Edit: till den andra frågeställningen i tråden. Testade min gamla P30 pro förra veckan och alla google tjänster fungerar fortfarande.

Permalänk
Medlem

P30 Pro är bara värd runt 4k idag, har en själv och gillar den men den börjar som sagt bli gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

P30 Pro är bara värd runt 4k idag, har en själv och gillar den men den börjar som sagt bli gammal

P30 pro har 50X zoom och det är endast galaxy ultra som slår detta. (För många tusen kr mer) P30 har trådlös laddning och superladdning på 40w och fantastisk batteritid men Samsung s 23 har bara 25 w och kass batteritid. Svårt val :/

Permalänk
Medlem

Jag gick från P30 Pro till Pixel 7 (ej Pro) och det är absolut bättre prestanda, men den är klumpigare och tyngre. Batteritiden är inte så avsevärt bättre som jag hoppats. Kameran är snäppet vassare.

Åk till en butik och känn på telefonerna så det inte bli en chock när du väl får den i handen. Jag har visserligen vant mig, men ibland saknar jag P30n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

P30 pro har 50X zoom och det är endast galaxy ultra som slår detta. (För många tusen kr mer) P30 har trådlös laddning och superladdning på 40w och fantastisk batteritid men Samsung s 23 har bara 25 w och kass batteritid. Svårt val :/

Jag såg det här men du kanske vill ha en helt ny https://phonehero.se/begagnade-mobiler/Huawei/p30-pro
edit: Nä verkar inget vidare å köpa från den länken när man läste att den kunde ha en hel del repor osv..

Permalänk

S22 ultra

Jag har själv bytt från P30 pro till en S22 ultra och är nöjd. För 11k får man en "billigare" telefon jämfört med S23 ultra. Grym bra skärm och kameran funkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Jag såg det här men du kanske vill ha en helt ny https://phonehero.se/begagnade-mobiler/Huawei/p30-pro
edit: Nä verkar inget vidare å köpa från den länken när man läste att den kunde ha en hel del repor osv..

Jag har en helt ny som jag kan skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag har en helt ny som jag kan skicka tillbaka.

Åh! Läste fel på första inlägget nu förstår jag! Även fast jag älskar min P30 Pro hade jag nog valt S23 i det här läget då den är nyare och får nog fler uppdateringar å saker. Nyare Android osv.

Permalänk
Medlem

Med tanke på åldern hade jag nog valt att gå på en nyare Samsung, och det är väl bara Amazon som säljer P30 Pro fortfarande? Samt att en Samsung S23 borde tinga ett högre begagnatpris om du tänkt sälja vidare.

Gick inte P30 Pro för runt 6.5k som ny när den fortfarande såldes i var och varannan butik?

Som "ny" (begagnad) för 4889:-
https://www.refurbed.se/p/huawei-p30-pro/4176/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal