Komplett SweC-Bonanza 5 - Power up edition - Diskussion

Permalänk
Komplett.se

Bonanzan är över för denna gång

Stort tack till alla som önskat, tjatat, tyckt till, tipsat och hängt med här i tråden
Vi hoppas kunna komma tillbaka med en ny bonanza, vi får se vad framtiden har att erbjuda.

För arkivet kommer här dagens alla deals. Var det något som var extra bra i dina ögon?
AOC 27" gamingskärm 27G2SU  - 2679kr  /  1699kr
ASUS TUF Gaming 1000W Gold PSU  - 2690kr  /  1499kr
ASUS PRIME X670E-PRO WIFI  - 3999kr  /  2999kr
ASUS GeForce RTX 3070 TUF OC V2  - 7790kr  /  5799kr
Corsair Force MP600 NVMe M.2 SSD 2TB  - 2290kr  /  1699kr
Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX  - 1690kr  /  999kr
Corsair Vengeance RGB DDR5 5600MHz 32GB  - 1849kr  /  999kr
AMD Ryzen 9 7950X CPU  - 7390kr  /  5990kr
Elgato Key Light Mini  - 1048kr  /  699kr
Razer Kraken Ultimate Gamingheadset (svart)  - 1588kr  /  666kr
Razer Seirēn Elite Mikrofon  - 1469kr  /  666kr
Corsair 5000D AIRFLOW Midi-Tower (vit)  - 2329kr  /  1329kr
TUF GAMING B550-PRO Moderkort  - 1679kr  /  990kr
iiglo handhållen dammblåsare  - 1290kr  /  599kr
Roborock S7 MaxV Ultra  - 14990kr  /  12999kr
WD Ultrastar DC HC550 3,5'' HDD 18TB  - 4099kr  /  3399kr
AMD AM4 Ryzen 7 5800X3D CPU  - 4190kr  /  2999kr
Cooler Master ML360 SUB-ZERO Cryo  - 4379kr  /  1599kr
Cryo Shard TKL Gamingtangentbord RGB (svart)  - 559kr  /  199kr
AOC 34" gamingskärm U34G3XM  - 4990kr  /  3990kr
AOC 32" Curved gamingskärm CQ32G2SE/BK  - 3990kr  /  2990kr
Svive Hydra Pro Studioarm  - 349kr  /  299kr
AOC 34" Curved gamingskärm CU34G2X/BK  - 4995kr  /  3990kr
Elgato Stream Deck XL  - 1990kr  /  1499kr

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Tack för bonanzan! Har drömt om att få tag i en 5800X3D till ett fint pris sedan inets drop, nu lyckades jag få tag på en

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrazyDriver:

Förstår fortfarande inte vad som är meningen med den här Bonanzan. För det första så känns det ju aningen dumt att inte på förhand visa hur många enheter som finns till det aktuella priset, allt för att folk jag känna sig stressade och dra iväg en beställning utan kanske helt ha tänkt igenom köpet. För det andra så är det väl bara skolkande fjortisar som kan sitta och refesha Kompletts hemsida på dagtid när vi andra har ett jobb att sköta. Så vad är menigen, är det för att Komplett är snälla och säljer några få saker till ett reducerat pris mot exponering på Sweclockers. Nu är jag tack o lov inte i behov av några komponenter just nu, men jag gillar ändå inte sättet man försöker trigga folks köpbegär. Vore ärligare att ha en mer sansad rea och sälja till lagret är slut. Om det nu går, för "i lager" kan ju betyda precis vad som helst.

Skrivet av CrazyDriver:

Jag förstår att jag kanske låter bitter, men jag byggde en ny maxad dator precis innan inflations och dollar helvetet bröt ut, så jag suktar inte efter något på denna Bonanza. Däremot vet jag hur sjukt stressad man kan bli när man sitter i valet och kvalet. Tycker bara att det är ett osunt och utstuderat sätt att kränga grejer på och inte något som ökar mitt förtroende för Komplett som företag.

Gillade Dustin Homes weekend rush bättre, när det begav sig. Där kunde man också bli aningen stressad, men lagersaldot gick att lita på. Men som sagt, det var innan Dustin gick ner sig helt.

Måhända att du har en poäng med att vissa som känner sig stressade låter villhöver-begäret ta över, men det är väl lite av ett icke-problem när man har returrätt/öppet köp? Är ju ganska enkelt att sova på saken och sedan avbeställa alt. returnera om paketet hunnit gå iväg.

Dessutom är det ju inte random grejer som är med i kampanjen, utan det är främst önskemål från medlemmarna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Inget mer som hände 22.00?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Inget mer som hände 22.00?

En tävling lades upp, 1000Wnätaggregatet som var ett av erbjudanden under Bonanzan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Tycker det var ett fint och väl anordnat event, bra deals dessutom. Stort tack @Komplett

För mig var kl 10:00 perfekt, dags för kafferast med bonanza i mellan Jira taskarna :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

En tävling lades upp, 1000Wnätaggregatet som var ett av erbjudanden under Bonanzan.

Stängdes den snabbt eller missar jag den bara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishliquid:

Stängdes den snabbt eller missar jag den bara?

Töm cache, hade samma problem. F5 laddar inte om sidan helt och hållet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Köörmit:

Halloj @Komplett!
Är ni överösta med beställningar idag? Ena prylen jag köpte jag verkade skickas från lagret på på 15 minuter medan moderkortet jag köpte minuter senare ännu står som "Behandlas". Ingen stress att få hem det direkt, men blir lite fundersam över om något strulat? Pengar har dragits iaf.

Tack för en fin bonanza!

Skrivet av Pzors:

Samma här. Vi får hoppas att det går igenom utan besvär!

Samma här sedan igår. Status: Behandlas. Är det fortfarande så för er?

Permalänk
Skrivet av dvcorleone:

Samma här sedan igår. Status: Behandlas. Är det fortfarande så för er?

Jag fick just ett mail om att beställningen är skickad, så du får nog också ett sådant snart. Nu huvudbry över vilken propp jag ska inhandla. Var fint pris på en passande igår, men mer än jag behöver och fortfarande för mycket pengar för mig.

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk

Fick mail om att min beställning är skickad, blev en dammblås. Hade plånboken tillåtit hade det blivit en robotdammsugare också.

Kul att Komplett arrangerar Bonanza, förstår inte klagomålen i denna tråd. Hade själv hoppats på en Nintendo Switch Oled, men man får inte alltid som man önskar :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Töm cache, hade samma problem. F5 laddar inte om sidan helt och hållet.

Ctrl + F5 tömmer cache och laddar om sidan i samma svep. Ska funka för både Chrome och Firefox i Windows.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Slog till på ramminne-kittet, bazinga!

Permalänk
Medlem

Jadå, köpte ett moderkort
TUF GAMING B550-PRO Moderkort

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Tack för bonanzan! Har drömt om att få tag i en 5800X3D till ett fint pris sedan inets drop, nu lyckades jag få tag på en

Grattis! Du lär vara så nöjd! Jag gick från 3600x till 5800x3D och har inte ett enda problem längre med stutter eller liknande! Det är en CPU som lär hålla din rigg fräsch i många år framöver!

I WoW gick jag från 90-100 fps till 200+ fps. I de mest intensiva 40v40 slagen på ultra ligger jag nu på 90+ fps och hade tidigare 10-25 i 1% low. 5800x3D är ett riktigt muskelpacket!

Damn u 2999kr jag gav 4190kr! JK! Den är värd 4k också! xD

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

De skrev att det bara fanns några få till det priset, så troligen gäller den inte längre. Vi får hoppas @berra200 fick en

Lite sen svar kanske men för mig fungerade koden runt 18 tiden så jag lyckades norpa en av dom.

Och supertack @Komplett för ett fantastiskt pris! Förhoppningsvis så kommer det här att hjälpa en hel del nu när jag pluggar frontend och behöver ha 2 eller fler fönster brevid varandra hela tiden😄

Permalänk
Komplett.se

Vi har utsett vinnaren i vår sista Bonanza-quiz! Det var många som hade alla rätt men det är ingen mindre än @two4player som står som vinnare!

Prispaketet består av
- ASUS TUF Gaming 1000W Gold PSU
- Komplett T-Shirt
- Komplett stressboll
- Exklusiv förtur till nästa Bonanza.

Var frågorna kluriga? Här kan du se om du hade rätt svar
Q: Vilket djur har FireFox tagit inspartion från när de designade sin nuvarande logo?
A: Räv

Q: Hur många tweets tvittras per minut?
A: ca 350 000

Q: Grafikkortet ASUS V8420 Deluxe kom med lite olika mjukvaror när det begav sig runt 2002. Vilket av dessa spel var (ofta) bundlat med kortet?
A: Aquanox

Q: Hur lång garanti ger ASUS på sitt nätagg ASUS TUF Gaming 1000W Gold?
A: 10år

Stort tack till alla som deltog i quizen

// Erik & resten av gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vi har utsett vinnaren i vår sista Bonanza-quiz! Det var många som hade alla rätt men det är ingen mindre än @two4player som står som vinnare!

Prispaketet består av
- ASUS TUF Gaming 1000W Gold PSU
- Komplett T-Shirt
- Komplett stressboll
- Exklusiv förtur till nästa Bonanza.

Var frågorna kluriga? Här kan du se om du hade rätt svar
Q: Vilket djur har FireFox tagit inspartion från när de designade sin nuvarande logo?
A: Räv

Q: Hur många tweets tvittras per minut?
A: ca 350 000

Q: Grafikkortet ASUS V8420 Deluxe kom med lite olika mjukvaror när det begav sig runt 2002. Vilket av dessa spel var (ofta) bundlat med kortet?
A: Aquanox

Q: Hur lång garanti ger ASUS på sitt nätagg ASUS TUF Gaming 1000W Gold?
A: 10år

Stort tack till alla som deltog i quizen

// Erik & resten av gänget på Komplett.se

Firefox tog inspiration av Röd Panda, inte av räv?
Dem började ju med Phoenix och sen böt namn till Firefox, vars inspiration kom från Röd Panda.

"The English word for red panda is "Firefox," and that's where the browser gets its name!"

Logon är en räv, men det var ju inte där inspirationen kom från??

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShotInTheHead:

Firefox tog inspiration av Röd Panda, inte av räv?
Dem började ju med Phoenix och sen böt namn till Firefox, vars inspiration kom från Röd Panda.

"The English word for red panda is "Firefox," and that's where the browser gets its name!"

Logon är en räv, men det var ju inte där inspirationen kom från??

Det är lite av en slamkrypare, men för själva logon är det en räv som inspirerat enligt det jag lyckades söka fram - för namnet är det som du skriver en röd panda :). Citat från en tweet från Firefox "The fox hugging the globe in our logo is 100% fox. Firefox IS a nickname for red pandas, though, so they also have our hearts as a mascot." (https://twitter.com/firefox/status/1052674514901848064)

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ShotInTheHead:

Firefox tog inspiration av Röd Panda, inte av räv?
Dem började ju med Phoenix och sen böt namn till Firefox, vars inspiration kom från Röd Panda.

"The English word for red panda is "Firefox," and that's where the browser gets its name!"

Logon är en räv, men det var ju inte där inspirationen kom från??

Skrivet av haijen:

Det är lite av en slamkrypare, men för själva logon är det en räv som inspirerat enligt det jag lyckades söka fram - för namnet är det som du skriver en röd panda :). Citat från en tweet från Firefox "The fox hugging the globe in our logo is 100% fox. Firefox IS a nickname for red pandas, though, so they also have our hearts as a mascot." (https://twitter.com/firefox/status/1052674514901848064)

Den är mycket riktigt en kluring.
De källor vi hittat säger att det är en räv, namnet till trots.

Källa: https://hicks.design/journal/firefox-logo

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Den är mycket riktigt en kluring.
De källor vi hittat säger att det är en räv, namnet till trots.

Källa: https://hicks.design/journal/firefox-logo

//Erik

Lite av en kluring som du säger, beroende på hur man tyder frågan :).

Men men! Sånt är livet.

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett är båda alternativen fel.

Rätt svar borde varit "Rödräv" om rätt skulle vara rätt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Tekniskt sett är båda alternativen fel.

Rätt svar borde varit "Rödräv" om rätt skulle vara rätt.

Är en rödräv inte en räv?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Är en rödräv inte en räv?

Jo, men enbart "Räv" är ett samlingsnamn för en grupp. Kan lika gärna vara en fjällräv eller annan art om man bara skriver räv.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jo, men enbart "Räv" är ett samlingsnamn för en grupp. Kan lika gärna vara en fjällräv eller annan art om man bara skriver räv.

Nu börjar vi ju glida off topic, men svaret räv blir ju inte fel om man inte frågat efter något mer specifikt utan det är ju fortfarande en räv och svaret är korrekt. Man hade kunnat ha en följdfråga på vilken typ av räv och där är det ju förstås fel att svara fjällräv.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Nu börjar vi ju glida off topic, men svaret räv blir ju inte fel om man inte frågat efter något mer specifikt utan det är ju fortfarande en räv och svaret är korrekt. Man hade kunnat ha en följdfråga på vilken typ av räv och där är det ju förstås fel att svara fjällräv.

Min poäng var att det gnälldes över att svaret var räv och inte röd panda. Drog till med detta då för att visa man kan dra det ännu längre, om man vill. För min del spelar det ingen roll.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Tack! Funkade nu. Blev en sån och DDR5.

En fin CPU och RAM till B550 önskas 5600x, 5700x eller 5800X3D kanske?

vilket ddr5 kit o pris?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

vilket ddr5 kit o pris?

Corsair Vengeance RGB DDR5 5600MHz 32GB - ord.1849kr / 999kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Min poäng var att det gnälldes över att svaret var räv och inte röd panda. Drog till med detta då för att visa man kan dra det ännu längre, om man vill. För min del spelar det ingen roll.

On sub-topic

(https://www.byggahus.se/forum/threads/humorhoernan.209511/pag...)

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Fantastisk!

Jag som trodde att Firefoxen egentligen är en häst, som är en kiwi, som inte finns.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8