Permalänk
Medlem

Fujitsu S920 GX-222GC

Blev det ingen Raspberry Pi? Då har jag 5 st tunna klienter till salu, där strömadapter, chassi och SSD ingår. Dessutom har dessa maskiner en PCIe-slot x4 om du exempelvis vill sätta upp en rätt kompetent brandvägg med ett extra nätverkskort! (obs du behöver en riser)

Maskinerna vinner inga prestandatävlingar, men är relativt strömsnåla, billiga som attans och gör jobbet ändå. Jag har en som brandvägg, en för DNS/DHCP och en tredje för övervakning (snmp, prometheus et c). Du får även två serial ports på varje, praktiskt i brist på IPMI/motsvarande.

Uppgraderade till 8 GB RAM. Lagringen är 8 GB mSATA, nog för exempelvis Debian, FreeBSD, VyOS, OpnSense…annars monterar du isär en 2.5” SSD och tar ut mSATA-modulen ur den.

Terminalerna är specifikt Fujitsu Futro S920 ThinClient GX-222GC 2.20GHz 8GB RAM 8GB mSATA SSD för den som vill googla. Dator plus strömadapter väger ca 1450 gram.

Styckpris 300 kr plus frakt, men alla kan fås i klump för 1000 kr plus frakt. Eller bud.

Vid intresse/ork har jag ett Intel I340-T4 samt en eller två Mellanox ConnectX-3 CX311A till övers också. 300 kr för i340-t4 och 400 kr för Mellanox. Säljer helst inte separat innan terminalerna är sålda.

Stänger annonsen 48 h efter att den lagts upp.

Kikade lite snabbt på frakten, PostNord ger följande:

Kartong XL tar 4 st terminaler, 169 kr
Blå box M tar 1 st terminal precis, 105 kr
Blå box L tar 1 st terminal med marginal, 120 kr

Läs hela annonsen här

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Tar gärna en! Skickar ett PM

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är du till Luleå något? (:

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett bud på hela paketet, ska sägas.

Skrivet av alundstroem:

Är du till Luleå något? (:

Nej

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Tar gärna en, om det finns någon kvar.

Permalänk
Medlem

Tar också gärna för 300 + frakt

Permalänk
Medlem

Jag har fått bud på hela paketet. Ska preppa frakten till köparen innan jag stänger annonsen.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Finns några kvar? Om det gör det hur många tar några gärna 300+frakt?

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdLord:

Finns några kvar? Om det gör det hur många tar några gärna 300+frakt?

Nej, jag hade glömt att stänga annonsen.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode