Samsungs röstassistent kan svara på samtal med din röst

Permalänk
Melding Plague

Samsungs röstassistent kan svara på samtal med din röst

Röstassistenten Bixby ska från nästa månad kunna svara på samtal på engelska med textfraser som läses upp av AI-variant av din röst.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har man copyright på sin röst och sitt utseende? Ser med genuin spänning fram emot första rättegångarna

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Om den i framtiden får stöd för svenska och inte klarar min skånska, då är det en stor dealbreaker.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Jag bad Bixby säga åt alla telefonförsäljare att dra åt h-lvete, Bixby missuppfattade kommando och valde att tacka ja till alla telefonförsäljare erbjudande.

Annars jag tror de flesta som mig inte använder Bixby, det är en säkerhetsrisk. Dessutom lite dumt att det är olika kommandon för Siri, Google och Bixby.

Permalänk
Medlem

Aldrig använt Bixby, inga planer på att göra det, blir ledsen när man råkar starta skiten!

Permalänk
Medlem

En av anledningarna att jag undviker telefoner från Samsung är den där jäkla Bixby man aldrig helt blir av med.

Permalänk
Medlem

svarar inte på okända nummer och ai version av ens egen röst låter bara som startskottet på en massa bedrägerier.

Permalänk
Sötast

Tänk om 66 år.

Du skall ta ut 50:- ur en bankomat.

När du loggar in så startar ett hologram där du måste lösa en captcha IRL för att verifiera att du inte är AI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0ld:

Aldrig använt Bixby, inga planer på att göra det, blir ledsen när man råkar starta skiten!

Exakt. Enbart störande när man kollar på Netflix på plattan eller något så kommer fuckin' Bixby mitt uppe i allt när man bara tänkte höja ljudet.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Tänk om 66 år.

Du skall ta ut 50:- ur en bankomat.

När du loggar in så startar ett hologram där du måste lösa en captcha IRL för att verifiera att du inte är AI

Jag har haft funderingar på liknande säkerhet.
Där man som kund skulle kunna välja att man endast från bankomater kan ta ut pengar om man visar ens ansikte, Ai kontrollerar och man kan ha väldigt hög acceptans på snarlikt ansikte. Det leder till att de som försöker ta ut pengar från andra får det svårare och inte helt kan dölja ansiktet och endast visa ögonen som de ofta gör idag som man ser på Tv3 Efterlyst.
Och de som inte vill ha funktionen behöver såklart inte ha den utan kan tillåta vad som helst som det är idag.

Fast ännu enklare vore om man som kund kan välja att man inte kan ta ut pengar från sitt bankkort i bankomaten.

*edit*
Säkert går att implementera på olika sätt. Man kan införa en generell som är lite krånglig att gå förbi, men inte på något sätt svår.
Det blir ofta ändå betydligt högre säkerhet än att i princip inte ha något alls. Dagens bankomater accepterar att en ko stå framför kameran vid bankomaten.

Permalänk
Medlem

Tänk om man kunde använda Bixby på liknande sätt som när man startar Edge en gång för att ladda ner Firefox. Dvs man startar Bixby och ger order om att den avinstallerar all bloatware och sedan sig själv 😄

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

”Men du sa ju att du var kär i mig?!”

”Det var inte jag, det var min AI som svarade. ”

Jag tänker även på ifall AIn tackar ja till en telefonförsäljare hur skulle det bli?

Jag är väldigt skeptisk till det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Alltså detta kan bli riktigt roligt första tiden..

"Min AI accepterade avtal från telefonförsäljare"
"Min AI beställde klipptid utan min vetskap"
"Min AI bad mormor dra åt skogen och hon tror att det var jag"

etc...
Hur copyrightarman sin egen röst? Känns om att det är dags...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hej Siri. Ring Karen och avsluta relationen. Gör det snällt!

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Är det någon alls som vill ha den hör funktionen eller är det någon ingenjör som kom på någon sjukt konstig tillämpning på ett neuralt nätverk de lekte med lite för mycket på en hack day?

Potentialen för allvarliga problem är ju enorm, förfalskningar, vittnesmål, avtal hos telefonförsäljare, …

Denna typ av sak skulle göra att jag inte ens skulle vilja ta i en Samsung om de aktiveras enkelt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Är det någon alls som vill ha den hör funktionen eller är det någon ingenjör som kom på någon sjukt konstig tillämpning på ett neuralt nätverk de lekte med lite för mycket på en hack day?

Potentialen för allvarliga problem är ju enorm, förfalskningar, vittnesmål, avtal hos telefonförsäljare, …

Denna typ av sak skulle göra att jag inte ens skulle vilja ta i en Samsung om de aktiveras enkelt

Håller helt och hållet med.

"Your scientists were so preoccupied by whether or not they could, they didn't stop to think if they should."

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Snusfri

Nej! Där blir det nej! Bestämt nej! Skräddaren säger nej!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

”Men du sa ju att du var kär i mig?!”

”Det var inte jag, det var min AI som svarade. ”

Jag tänker även på ifall AIn tackar ja till en telefonförsäljare hur skulle det bli?

Jag är väldigt skeptisk till det.

Om du är så klantig att du skriver till AIn att du vill tacka ja till erbjudanden känns det ju inte som AIns fel? 😁

Permalänk
Medlem

Säger samma som jag säger till Google Assistant.

Dra åt helvete ditt jävla skitsystem. Kan du inte bara radera dig själv från min mobil så jag slipper höra din jävla röst. Världen vore en bättre värld utan er!!
Gäller allt av denna typ.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Vad hindrar telefonförsäljare att använda Bixby?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Förresten, Apple höll redan på att patentera något liknande för iMessage.
Ens röstprofil skulle redan ha skapats automatiskt från all ens konversationer med Siri ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Det här ju riktigt läskigt. Bara för att de ska få juridisk tillåtelse att spela in allt du säger alltid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vad hindrar telefonförsäljare att använda Bixby?

Liknande verktyg används väl redan av dem? Jag har fått reklamsamtal som bara läser upp förinspelad text.

Permalänk
Medlem

Bixby är sämsta skiten Samsung kunde kommit ut med

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Jag hade något liknande en gång i tiden, telefonsvarare kallades det men det var utan AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Om den i framtiden får stöd för svenska och inte klarar min skånska, då är det en stor dealbreaker.

Du kan ju prova danska då kanske. Finns ju en liten chans att det skulle fungera då.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Samsung har nog kört upp huvudet så hårt i egen ändtarm att det aldrig lär lossna mer.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3