Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Det är så lustigt att de verkligen vägrar ge lägre betyg än 6/10 till allt som är åtminstone spelbart. Det är verkligen ett trasigt betygsystem.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gamepass
Anime Hogwarts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Allt på Game Pass är ju tyvärr inte jättebra. Det där ser ut som skräp!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nu1mlock:

Allt på Game Pass är ju tyvärr inte jättebra. Det där ser ut som skräp!

Det är klart att allt inte är bra. Samtidigt är det svårt att utifrån en trailer bedöma ett spel tycker jag. Det ser inte riktigt ut som något för mig, men för den som gillar den typen av spel kanske det ändå är riktigt bra, eller inte. Fördelen med gamepass är ju att det inte kostar något att testa, mer än lite bandbredd typ, så man kan ju pröva spel man aldrig hade ägnat en blick tidigare ens om de kostade några tior liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Samtidigt är det svårt att utifrån en trailer bedöma ett spel tycker jag.

Nja, jag tyckte att det var väldigt enkelt att bedöma spelet utifrån trailern. Jag har inget emot att det släpps massa diverse spel på Game Pass, men det där såg verkligen inte bra ut någonstans. Utvecklarna får mer än gärna visa att jag har fel!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För oss som gillar flipper så kom det här till Xbox igår.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att de höjt det rekommenderade priset till 6 195 kr. https://www.xbox.com/sv-SE/consoles/xbox-series-x#purchase

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Försvinner från Gamepass 1 mars
OCTOPATH TRAVELER
LIGHTNING RETURNS FFXIII
Alien: Isolation
FAR: Changing Tides
DRAGON BALL FIGHTERZ
Crown Trick
Madden NFL 21 Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

14 mars

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Gamepass i augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Estetiskt tilltalande, men gameplay ser rätt trött ut. ”Tunga” rörelser snarare än högt, tajt tempo. Aja, vi får se i augusti om det är bra eller inte

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/02/21/game-pass-february-202...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Hade helt missat att Atomic Heart skulle bli tillgängligt brett på Game Pass. Riktigt trevlig överraskning!

Permalänk
Konsolgrävare

Nice med F1 22, blir att ta fram ratten

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nice med F1 22, blir att ta fram ratten

Samma! Lite i längtan efter Forza Motorsport 9!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Bra deal helt klart, men inte lika bra deal som att betala 500kr/år per person. Det blir 2500kr per år istället för 3588kr/år för fem konton, om man nu behöver alla fem.

#19846316

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michael1:

Offer currently only available in Colombia and Ireland. Geographic restrictions may apply.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Offer currently only available in Colombia and Ireland. Geographic restrictions may apply.

https://news.xbox.com/en-us/2023/02/21/xbox-game-pass-ultimat...

Permalänk
Avstängd

Ja ok, inte vad som stod på länken dock.

Jag är lite tveksam till nyttan här, eller det beror förstås på situationen men mitt konto med GP loggas ju in på min XB automatiskt så alla mina spel finns tillgängliga för vem som helst där, och de har ju sina egna achievements på sina konton och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja ok, inte vad som stod på länken dock.

Jag är lite tveksam till nyttan här, eller det beror förstås på situationen men mitt konto med GP loggas ju in på min XB automatiskt så alla mina spel finns tillgängliga för vem som helst där, och de har ju sina egna achievements på sina konton och så.

Fast det är bara du som kan spela GP spel på andra xboxar, PC eller via xcloud. Så det är ju trevligt om man är flera i familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja ok, inte vad som stod på länken dock.

Jag är lite tveksam till nyttan här, eller det beror förstås på situationen men mitt konto med GP loggas ju in på min XB automatiskt så alla mina spel finns tillgängliga för vem som helst där, och de har ju sina egna achievements på sina konton och så.

När jag trycker på första länken får jag välja att uppgradera till familj Fördelen är ju att man kan dela på kostnaden med 4 andra som jag ser det. Om man inte orkar köpa live gold billigt och konvertera. Kanske blir mer populärt när MS stryper den möjligheten.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så är konverteringen
30 days Xbox Live Gold -> 12 days Xbox Game Pass Friends & Family
30 days Xbox Game Pass Ultimate -> 18 days Xbox Game Pass Friends & Family

Så någon kanske kan räkna på vad kostar att uppgradera varje steg för att få Family.
Borde kanske gå att uppgradera Gold->Ultimate->Family då får man 30->18 days.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Forza Horizon 5 Rally Adventure expansion Release 29 Mars!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Försvinner från Gamepass 15:e
Goat Simulator
Zero Escape: The Nonary Games
Paradise Killer
Marvel's Guardians of the Galaxy
Undertale
Young Souls
Kentucky Route Zero: TV Edition
F1 2020