Fredagspanelen 285: Smarta nätagg och artificiell intelligens

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 285: Smarta nätagg och artificiell intelligens

André och Noelia slår sig ner i studions fåtöljer för att prata om strömförsörjning, telefoner och AI-satsningar på bred front.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nätagg ala corsairs påhitt

Så otroligt fånigt med corsairs nya aggregat kablarna kommer bara synas mer det man vill är att stuffa undan dom där de ej syns sen lycka till med att hitta chassie som har tillräckligt med utrymme på baksidan (vart är du chassie jonas) funkar nog i corsairs specialchassie för nätagget men bara en skrivbordsprodukt som jag hoppas ej får genomslag mvh Arne

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Så otroligt fånigt med corsairs nya aggregat kablarna kommer bara synas mer det man vill är att stuffa undan dom där de ej syns sen lycka till med att hitta chassie som har tillräckligt med utrymme på baksidan (vart är du chassie jonas) funkar nog i corsairs specialchassie för nätagget men bara en skrivbordsprodukt som jag hoppas ej får genomslag mvh Arne

Varför skulle kablarna synas mer, poängen är väl att de syns mindre om de läggs åt sidan? Förutsatt att man har ytrymmet på den sidan lådan förstås, och inte ett glasfönster där, vilket ju inte är så vanligt. Hur som helst är det nog ingen risk att detta blir branchstandard som slår ut nuvarande standardplacering av kontakter, så det är väl bara bra med fler valmöjligheter. Du lär nog kunna välja ett nätagg som passar dig även i fortsättningen, oavsett om detta finns eller ej.

Permalänk
Medlem

Någon borde testa vinklat Corsair mot Seasonic Connect.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Mkt bra fredagspanel! Gillas starkt!

Runt ca 40 min ✔
Mer personliga takes ✔
Bra inklipp på vad ni pratar om ✔
Mys stämning ✔

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Var inte helt ovanligt att HP i sina SSF och även på Liggande desktop hade kablarna gående ut ifrån sidan av agget men om de hade kontakter där har jag inget minne av. Någon Copyright som gått ut så de kan göra en med kontakt???

Edit:
En av fördelarna med att ha den på kortsidan är att grafikkort är så breda idag att man kan utnyttja det utrymmet som grafikkortet behöver för kabeldragning på bredden snarare än på längden.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.