Söker äldre laptop för Windows XP

Permalänk

Söker äldre laptop för Windows XP

Halloj!

Jag söker en laptop av äldre snitt som jag tänkt köra Win XP på. Den skall användas till diagnosprogram för bilar som inte leker så bra med nyare Windows (främst så är det 64-bit som ställer till det).

Kört ett tag med virtuell maskin, funkar för det mesta, men gillar charmen i att hålla igång gamla laptops. Kommer såklart bara användas offline!

Behöver inte vara antik, sålänge det finns drivrutiner att få tag på till XP. Minst en Core 2 och 1GB ram.
Gärna någon lite industriell välbyggd/smidig modell.
Dell Latitude, Lenovo Thinkpad eller HP Elitebook?
En liten Asus EeePc funkar nog det med!

Hojta om ni har nåt liggandes, och vad ni vill ha för skönheten! Hämtar gärna.

Mvh

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASRrock X570M Pro4 | HyperX Fury 3200 2x8GB | ASUS RTX 3070 | Samsung 970 PRO EVO 500GB | WD Caviar Green | Seasonic GX 650 | Fractal Design Define Mini C | Huawei Matebook D 14 | OP7T | AudioPro T14

Permalänk
Medlem

Tror jag har, ska kolla imorgon

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en liten Fujitsu Siemens Bärbar dator som jag först köpte när jag flyttade till Sverige för att vänja mig vid det svenska tangentbordet för studier.

Fungerar bra , Kommer ursprungligen med Windows XP har licensnyckeln på botten. Core2Duo och 4gb.Batteriet fungerar också bra, det är i princip helt nytt.

Intressant? låt mig veta så kan jag skicka några bilder via PM

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk

Kanske har nån AsusEEE kollar imorgon

Permalänk
Medlem

Jag har en Asus eee om det är intressant. Jag använde den själv till samma syfte men bytte bil så behöver den inte längre. PMa om det är intressant.

Visa signatur

.

Permalänk

Har en vit Samsung NC10 med 2GB ram i bra skick om det kan vara av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillenboije:

Hojta om ni har nåt liggandes, och vad ni vill ha för skönheten! Hämtar gärna.

Kolla om du inte kan hitta en gammal Dell Latitude E4200. Den modellen stödjer officiellt Windows XP, och med låg vikt (~1,2 kg), litet format (12") och ett chassi i magnesium kan den nog fungera fint för dina behov.

Annars hittade jag den här på Tradera: https://www.tradera.com/item/302393/579834393/fungerande-lapt...

Jag skulle nog undvika gamla netbooks, tidiga modeller tenderar att vara i långsammaste laget.

Permalänk
Medlem

Har en Fujisu Siemens S7220 med nån C2D P8600. 2GB RAM och 60GB SSD.
Startad i dag bootar till bios. Laddare ingår.

300+ frakt.

Permalänk

Hej!

Föll för den lilla Fujitsu som @Ashley98 erbjöd mig, efter snabb affär sitter jag nu med en liten laptop och nyinstallerad XP!

Jag får tacka för det varma intresset! Om någon behöver koda något i PSA bilar, hojta till!

Mvh

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASRrock X570M Pro4 | HyperX Fury 3200 2x8GB | ASUS RTX 3070 | Samsung 970 PRO EVO 500GB | WD Caviar Green | Seasonic GX 650 | Fractal Design Define Mini C | Huawei Matebook D 14 | OP7T | AudioPro T14

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASRrock X570M Pro4 | HyperX Fury 3200 2x8GB | ASUS RTX 3070 | Samsung 970 PRO EVO 500GB | WD Caviar Green | Seasonic GX 650 | Fractal Design Define Mini C | Huawei Matebook D 14 | OP7T | AudioPro T14