klarar den windows 11 ?

Permalänk

klarar den windows 11 ?

jag har en granne som ville ha hjälp med att uppdatera till windows 11 men jag är tveksam om den klarar det
det är en laptop med Intel celeron cpu 1000M och 4GB ram , ifall det funkar utan att den blir seg som sirap ?
den har windows 8.1 installerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

jag har en granne som ville ha hjälp med att uppdatera till windows 11 men jag är tveksam om den klarar det
det är en laptop med Intel celeron cpu 1000M och 4GB ram , ifall det funkar utan att den blir seg som sirap ?
den har windows 8.1 installerad

Ej officiellt iallafall för att den har inte en supportad CPU samt med största sannolikhet inte TPM. Skulle dock rekommendera 8GB RAM om ni tänker installera Windows 11 ändå

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig