Razer Book 13 eller Surface Pro 8 med eGPU

Permalänk
Medlem

Razer Book 13 eller Surface Pro 8 med eGPU

Hej,

Jag tänkte skaffa en ultra bärbar och har kollat in två olika modeller och jag undrar vilken som ni tror passar bäst med en eGPU.
Razer Book 13, I7 1165G7
Microsoft Surface Pro 8, I7 1185G7

En Ultrabärbar skulle vara perfekt för mig då jag vill ha en liten smidig dator att bära med mig som jag även kan spela AAA spel på i hemmet. Enligt tester så är nya I7 1165/85G7 riktigt bra att köra med eGPU då Thunderbolt kontrollern är on-die och enligt tester tappas det ca 10% med nya Intel jämfört med tidigare där förlusterna ligger på 20% jämfört med stationär. Jag är mindre intresserad av Razer Blade Stealth 13 som annars är ett alternativ. Är väl medveten om att SP 8 är mycket dyrare och det är lite svårt att jämföra äpplen och päron. Men ur ett rent spelperspektiv med eGPU samt separat skärm vilken dator tror ni är den bästa för spel?

Mvh,
Joakim

Permalänk
Medlem

Blev en Razer Book 13, men det skulle ändå vara roligt att höra vad ni tycker.

Permalänk
Hedersmedlem

Surface pro har inga fläktar som kan skicka ut värmen, så det hade inte blivit mycket spelande med den. Även din razer kommer få det kämpigt med värmen, trots mycket effektivare kylning. Det är storleken som begränsar prestandan mer än något annat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Surface pro har inga fläktar som kan skicka ut värmen, så det hade inte blivit mycket spelande med den. Även din razer kommer få det kämpigt med värmen, trots mycket effektivare kylning. Det är storleken som begränsar prestandan mer än något annat.

Surface Pro 8 I7 har fläkt och Razer har vapor chamber. Hela poängen med denna set-up är just att jag vill ifrån flåsande laptops när jag spelar då GPU sitter externt.

Permalänk
Medlem

Livar upp denna tråden lite då det inte finns så mycket trådar om Razer Book.
Dom har ju kommit ner rätt mycket i pris nu så jag beställde en på jobbet för att ha som "resedator", skulle vara intressant att få lite input hur du tycker den har funkat.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Livar upp denna tråden lite då det inte finns så mycket trådar om Razer Book.
Dom har ju kommit ner rätt mycket i pris nu så jag beställde en på jobbet för att ha som "resedator", skulle vara intressant att få lite input hur du tycker den har funkat.

Hej,

Jag kan rekommendera denna tråd jag skapade https://www.sweclockers.com/forum/trad/1658527-projekt-ultrap...

Där står det mesta vad som är bra och dåligt med Razer Book 13. Hade det inte varit för att att jag får BSOD och konstiga omstarter (dock ganska sällan) hade den lätt varit en av de bästa Ultraportable som jag har ägt. Otrolig byggkvalitet och känsla men tyvärr är även tangentbordsbelysningen lite si och så (lyser inte upp all text på vissa tangenter). Men det kom en uppdatering som tydligen ska åtgärda alla konstigheter som var med första versionen (som jag har).