Flytande huvudmenyn borttagen?

Permalänk
Medlem

Flytande huvudmenyn borttagen?

Hej,

Har en iphone 13 pro med ios 16.2. Saknar den flytande huvudmenyn som fanns hlgst upp när man scrollade ner tidigare, försvann för någon vecka sen. Tyckte om den, ett enkelt sätt att ta sig tillbaka på. Är den borta på heltid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den försvinner för mig ibland också faktiskt.

Jag har inställt så att om man scrollar ner försvinner den men scroll man upp en cm så kommer den tillbaka (tror det är inställning du kan göra här på sweclockers).

Men för mig dyker den inte upp lite nu och då när jag scrollar upp den där centimetern.

Telefon: iPhone 14 Pro (16.1.2)
Webbläsare: Safari

Permalänk
Medlem

Du har inte bara råkat låsa den? Om man trycker på hänglåset i menyn så kan man ändra om den ska vara flytande eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du har inte bara råkat låsa den? Om man trycker på hänglåset i menyn så kan man ändra om den ska vara flytande eller ej.

Lycka! Aldrig sett det där hänglåset 😂 Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Lycka! Aldrig sett det där hänglåset 😂 Tack

Inte jag heller men jag har inte brytt mig om att fråga så tack från mig med

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Expertgissare

Har hänt mig många gånger att man råkar komma åt det lilla låset när man ska trycka på följda trådar eller citat.

Skulle varit bra om de kunde flytta hänglåset längst till vänster i fältet

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Har hänt mig många gånger att man råkar komma åt det lilla låset när man ska trycka på följda trådar eller citat.

Skulle varit bra om de kunde flytta hänglåset längst till vänster i fältet

För då trycker man inte på det när man ska ta ut menyn för att välja aktiva trådar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Har hänt mig många gånger att man råkar komma åt det lilla låset när man ska trycka på följda trådar eller citat.

Skulle varit bra om de kunde flytta hänglåset längst till vänster i fältet

Jag hade nog föredragit höger! Sökrutan använder jag i princip aldrig men att gå till forumet eller trycka på loggan för startsidan desto oftare

Visa signatur
Permalänk
Expertgissare
Skrivet av ztenlund:

För då trycker man inte på det när man ska ta ut menyn för att välja aktiva trådar?

Skrivet av Chippen2188:

Jag hade nog föredragit höger! Sökrutan använder jag i princip aldrig men att gå till forumet eller trycka på loggan för startsidan desto oftare

Sant, ja till höger är kanske bättre och så kunde de flytya söken till under "mer" menyn.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Har den upplåst men också mårkt att den inte dyker upp förrän man är längst upp ändå på mobilwebläsarna.

Samma fenomen på både chrome och firefox mobilvarianten.

Ibland får man rulla upp och ner ett par gånger för att den ska komma fram öht.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows