Stor skillnad på en modern spelmus jämfört med en gammal?

Permalänk
Medlem

Stor skillnad på en modern spelmus jämfört med en gammal?

Hej

Har idag en Logitech G400 som är minst 10 år gammal.

Kommer jag märka stor skillnad om jag tex. köper en Logitech G PRO X SUPERLIGHT?
Tänker då främst om den kommer förbättra precision i fps-spel

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

Den största skillnaden är nog att du slipper sladden. Men om sladden inte är ett problem så skulle jag anse att skillnaden knappt är nämnvärd

Jag bytte nyligen från mx518 till någon g superlight bla bla etc som var nedsatt från 1200 till 500. Så är väl främst det som jag märkte. Samt lite mer plastig känsla. Men men

Bytet var för min mx518 hade blivit gammal och äcklig och rengörning knappt gjorde skillnad.

Permalänk

vad spelar du för något? ifall du spelar fps så kommer du märka en enorm skillnad. värt varenda öre i min mening

Permalänk
Medlem

Ok. Intressant. Två väldigt olika svar.
Jag spelar i princip endast fps. Just nu warzone och mw2.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk

Ja du kommer märka skillnad. Men räkna inte med att det kommer bli bättre från första stund. Du kommer antagligen behöva göra lite justeringar. Skulle även rekommendera en ny matta i samma veva.