EA App gör BF3 endast tillgängligt på ryska???

Permalänk
Medlem

EA App gör BF3 endast tillgängligt på ryska???

Tjo!

Uppdaterade Origin till nya EA Appen. Påbörjar BF3 installation, ser att Engelska flashar förbi i språkvalet men slår automatiskt om till Ryska. Hmm... ryska troll som hackat min dator tro? Skämt åsido.

Klickar på change language och får endast upp Ryska. Okej då, testar att installera. Installation färdig men spelet går ej att starta.

Går igenom resten av mina spel i biblioteket, alla går det att välja Engelska på.

Installerar Origin. Väljer BF3 och kan välja Engelska. Hmms... WTF??

Varit i kontakt med EA-supporten, men den är bedrövlig. Hur man än förklarar med text och bilder så förstår man inte problemet.

Problem solved med Origin, men så småningom kommer man antagligen fasa ut Origin helt. Man blir tvingad till nya EA Appen.

Suck!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Tjo!

Uppdaterade Origin till nya EA Appen. Påbörjar BF3 installation, ser att Engelska flashar förbi i språkvalet men slår automatiskt om till Ryska. Hmm... ryska troll som hackat min dator tro? Skämt åsido.

Klickar på change language och får endast upp Ryska. Okej då, testar att installera. Installation färdig men spelet går ej att starta.

Går igenom resten av mina spel i biblioteket, alla går det att välja Engelska på.

Installerar Origin. Väljer BF3 och kan välja Engelska. Hmms... WTF??

Varit i kontakt med EA-supporten, men den är bedrövlig. Hur man än förklarar med text och bilder så förstår man inte problemet.<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Problem solved med Origin, men så småningom kommer man antagligen fasa ut Origin helt. Man blir tvingad till nya EA Appen.

Suck!!!

Har inga problem med EA appen som jag nyligen gick över till faktiskt, hållt mig till Origin så länge det gått
Hittar inte ens ryska i min klient för den delen heller, det är inte så att du använder någon usel VPN-lösning?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Nej ingen VPN. IP o DNSer är från Telia Skanova Väldigt udda att det funkar i Origin men inte EA App.

Permalänk
Medlem

Mailkonversation med EA Supporten. Helt absurd dålig. Vet inte om det är AI genererade svar, eller om personalen är bara så dum.
Med bilder bifogade i varje e-post. Som visar App Language Settings i EA App, och att endast Russian är tillgängligt för BF3 install. Bild på att BF3 går att installera på Engelska i gamla Origin. Har t o m skickat med mina kvitton från 2011 då jag köpte BF3 i Origin.

Mail 3:
Thank you for contacting EA Help.
My name is Abhishek and I would assist you with your case.

I will surely try my best to help you in getting the possible resolutions. Request you to please share since when you are facing this issue.

Glad to see gamers like you with good gaming values ​​and enthusiasm for the game. We greatly appreciate your patience and understanding. And I hope you are doing well. Believe me I have never assisted such a calm and patient person. Really, it was great exchanging emails with you.

Should you have any further questions regarding this or any other issues, please do not hesitate to let us know.

You can also find answers to common questions on our Help web site at http://help.ea.com , or ask our community experts by visiting Answer HQ at http://answers.ea.com.

Thank you again for contacting EA Help.

Mail 2:
Thank you for contacting EA . My name is Takatiba and I will be assisting you today.

After reviewing your case, I've gathered that you're unable to install Battlefield 3 in English and I'll do my best to provide you with the relevant information.

I would like to inform you that the language is subject to the region you bought the game.

Please feel free to contact us back when you need any other assistance.

Thank you once again for contacting EA help .
Stay safe, stay healthy and have a good day.

Mail 1:
Thank you for contacting EA Help. This is Huidrom, hope you are doing good. I would be assisting you and I will definitely help you to solve the issue for you.

As I've reviewed your email, I can understand that you are not able to install Battlefield 3 in Russian language. Please rest assured and don't worry we'll see what can be done to fix the issue for you.

I would suggest you to please reinstall the game and while reinstalling it you will be getting the options for choosing the language.

You can also try this troubleshooting: https://help.ea.com/in/help/ea/ea-app/game-download-install-l....

Here is how to change the language in EA app: https://help.ea.com/en-gb/help/ea/ea-app/change-app-language-...

I'll leave this case open so that you can reply it.

I appreciate for your patience and understanding in this matter.

I'm looking forward to your reply.

Kinds regards,
Huidrom S