Raspberry Pi 4 - Byta SD-slot, böjt

Permalänk
Mattecoach

Raspberry Pi 4 - Byta SD-slot, böjt

Hej,

Klantade mig med min Raspberry Pi 4 när jag skulle byta case. Glömde att plocka ur SD-kortet... Visste att det var svårt att få ut datorn ur caset så jag tog helt enkelt i och SD-slotten böjdes.
Datorn funkar fortfarande men känns inte toppen att använda slotten, känns som risk för glapp.

Någon som vet var man kan få tag i reservdel? Eller om det går att fixa?

Mvh
Daniel

Permalänk
Rekordmedlem

Går säkert att hitta en på Ebay men har aldrig letat men använd en ssd i stället, det finn lådor med plats för ssd men det funkar också via en usb-satakabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Hej,

Klantade mig med min Raspberry Pi 4 när jag skulle byta case. Glömde att plocka ur SD-kortet... Visste att det var svårt att få ut datorn ur caset så jag tog helt enkelt i och SD-slotten böjdes.
Datorn funkar fortfarande men känns inte toppen att använda slotten, känns som risk för glapp.

Någon som vet var man kan få tag i reservdel? Eller om det går att fixa?

Mvh
Daniel

Electrokit har i lager. Föreslår att du ringer och frågar huruvida den har rätt footprint osv innan du beställer. Iom att de säljer RPi borde de ha någon dylik att jämföra mot.

Annars kanske du har nån gammal avlagd telefon, kortläsare, adapter, etc, du kan sno hållare från om du inte hittar något lämpligt nytt?

Om det går att reparera... ett foto skulle underlätta den bedömningen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Funkar bra att boota från en vanlig SSD i tex ett sånt här.
https://noerdic.se/collections/2-5-hdd-sdd/products/maiwo-usb...
Dessutom blir det snabbare läs och skrivhastigheter.
Jag kör ett par st med 120 och 240GB i https://noerdic.se/collections/m-2-sata-ssd/products/maiwo-us...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.