Samsung HW-MS660/XE soundbar - nån idé att reparera?

Permalänk
Medlem

Samsung HW-MS660/XE soundbar - nån idé att reparera?

Hej,

Jag har en Samsung HW-MS660/XE soundbar som klarar volymnivå 6/30 eller lägre. Sekunden man går upp på nivå 7 så börjar det knastra och göra "krackelerande ljud". Prövar med olika ljudkällor så det är 99% ett hårdvaruproblem.

Nu min fråga, denna kostade 2300 kr för 3 år sen.

Kan man laga den med reparatör? Är det värt det? Jag har varit nöjd med den som ljudkälla för TV:n. Så kan man laga för 700 kr eller så skulle jag nog gärna göra det.

Tack på förhand.

Permalänk
Rekordmedlem

Om det inte är ett känt seriefel kostar det nog för mycket att laga om du inte gör det själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om det inte är ett känt seriefel kostar det nog för mycket att laga om du inte gör det själv.

Tack för svaret, då blir det nog tyvärr bara att kasta den

Permalänk
Medlem

Låter som att någon kontakt i soundbaren är lös - typ en lödning som ger sig eller så. Om du är bekväm med det så kan du ju öppna den och titta om du ser något.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Låter som att någon kontakt i soundbaren är lös - typ en lödning som ger sig eller så. Om du är bekväm med det så kan du ju öppna den och titta om du ser något.

Jag kan inte löda.

Tror du man kan sälja den defekt? Det är ju ändå en Soundbar för 1500 kr eller så (begagnad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jauger:

Jag kan inte löda.

Tror du man kan sälja den defekt? Det är ju ändå en Soundbar för 1500 kr eller så (begagnad)

Inte i den prisklassen. Du kan få en hyfsad soundbar ny för under tusenlappen på mellandagsrean, och du kommer att ha svårt att förklara för någon varför de skall betala mer eller mindre samma pengar för en trasig som de sedan skall laga. Det är ju en risk för köparen också, att det som är trasigt är något som de inte kan fixa själva.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jauger:

Jag kan inte löda.

Tror du man kan sälja den defekt? Det är ju ändå en Soundbar för 1500 kr eller så (begagnad)

Kan ju alltid försöka och se till att det står defekt, kan säkert få 300-500:-

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25