Sladdlös dammsugare - köptips önskas

Permalänk

Sladdlös dammsugare - köptips önskas

Tänkte köpa mig en trådlös dammsugare i mellandagarna till lägenheten då min nuvarande dammsugare gett upp...

Vill gärna ha en smidig dammsugare och slippa dra en klump över trösklar

De krav jag egentligen har är:
*Bra på mattor
*Klarar lite större saker (flingor, godisbitar osv)
*Gärna flera munstycken/borstar för möbler, hyllor m.m.

Bonus är om det är lågt munstycke så man kommer under större delen av möbler, men det är nog lite svårare att hitta misstänker jag.

Batteritiden är väl inte allt för viktigt...men får gärna räcka till en lagenhetsstädning 40min-60min.

Pris: max ~5000:-

Några intessanta dammsugare jag hittat när jag letat runt är:
*Robrock H7
*Dreame T30
*Dyson Cyclone V10

Har dock ingen större koll på dammsugare så alla tips/förslag mottages varmt!

Ha en fortsatt god fortsättning på julen!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en Roborock H6 som jag är rätt nöjd med, gör dock inga städningar av hela lägenheten då jag har en robot också så kan inte riktigt uttala mig om hur lång batteritiden är. Hur som helst verkar det just vara väldigt bra på just mattor och dt följer med en bunt munstycken för olika typer av behov.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Jag har en Roborock H6 som jag är rätt nöjd med, gör dock inga städningar av hela lägenheten då jag har en robot också så kan inte riktigt uttala mig om hur lång batteritiden är. Hur som helst verkar det just vara väldigt bra på just mattor och dt följer med en bunt munstycken för olika typer av behov.

Tack för förslaget!

Slog dock till på en Dyson V11 som överlag fått bra recensioner och som nu i dagarna blev prissänkt 1000:-

Återstår att se om det var ett bra val

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av revolt_III:

Tack för förslaget!

Slog dock till på en Dyson V11 som överlag fått bra recensioner och som nu i dagarna blev prissänkt 1000:-

Återstår att se om det var ett bra val

Tror att du lär bli nöjd, alla andra är väl trots allt kopior på Dyson

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av revolt_III:

Tack för förslaget!

Slog dock till på en Dyson V11 som överlag fått bra recensioner och som nu i dagarna blev prissänkt 1000:-

Återstår att se om det var ett bra val

Återkom gärna med hur den är!
Är själv inne på att köpa en sladdlös dammsugare till min lägenhet och är sugen på en dyson!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Återkom gärna med hur den är!
Är själv inne på att köpa en sladdlös dammsugare till min lägenhet och är sugen på en dyson!

Jag har haft en V11 nu i 14 månader och den fungerar bra, man får dock anpassa munstycke efter underlag för optimal effekt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag har haft en V11 nu i 14 månader och den fungerar bra, man får dock anpassa munstycke efter underlag för optimal effekt

Låter bra!
Tack så mycket för din input!

Permalänk
Medlem

Har också en v11 och är väldigt nöjd. En sak jag missade i början var också det att verkligen använda de olika munstyckena samt att ställa in dom rätt. Det gör stor skillnad.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata