förkokt och fryst hummer. Hur äta?

Permalänk
Medlem

förkokt och fryst hummer. Hur äta?

Lyckades få en Hummer av Ica. Aldrig ätit Hummer.
Denna är tydligen kokt och ligger nu i min frys och inväntar förtäring.

Är den bara att tina upp och börja luska ut hur man bryter sig in till köttet?

https://handlaprivatkund.ica.se/stores/1004554/products/Humme...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker den är godast gratinerad. Gärna med vitlök o citron. Googla på det så får du många recept samt vad du sparar o vad du slänger (typ magsäcken).

Supersmarrigt! Blir lite avis på dig, själv ska jag skåla i hostmedicin

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Tycker frusen hummer i påse med spat blir bäst om den får tina långsamt i kylen längst ner där det är kallast under ett par dagar.
La in våra i förrgår kväll och i morse hade de tinat så nu får de ligga till sig och återhämta sig tills imorgon kväll.

Permalänk
Medlem

Gratinera är supergott, ser fint ut och enkelt. Eller om du tar den i en soppa om ni är fler än två som skall dela.

Permalänk
Medlem

Man ska inte gratinera redan kokt hummer, den blir seg och gummig.

När det är gammal fryshummer brukar jag göra lobsterrolls.

Plocka ur allt kött, klipp i 1cm stora bitar, klipp rikligt med gräslök, vitpeppar, citroncest, hellmans majonäs.

Stek brioche korvbröd i smör, låg värme, 4-5/9, annars bränns det söta brödet.

Lägg på röran, ät, njut av varm frasig smörig söt brioche som bryter mot hummergeggan.