Tradera - Spärrat konto för kapade konton budar på mina auktioner

Permalänk
Medlem

Tradera - Spärrat konto för kapade konton budar på mina auktioner

EDIT 2022-12-30 14:42 - Det här är löst nu

----

Tjena sweclockers. Postar mest här för att jag behöver skriva av mig. Jag har haft problem med tradera förut, men jag har aldrig varit med om något liknande. Har någon varit med om det här förut att kapade konton budar på era auktioner och ni blir spärrade för det?

Mitt konto
https://www.tradera.com/profile/feedback/4164038/shogou
Sålt sedan 7 år tillbaka med 500+ positiva omdömen

Jag hörde av mig när jag flaggade 2st oseriösa/suspekta bud på en av mina auktioner och dom spärrade mitt konto i retur. Det rörde sig angående 1 defekt moderkort. Inte en chans att någon betalar 800kr för det tänkte jag. Närmare blick på deras konton ser jag att dom inte varit aktiva på 5-15 år.

Jag förstår att kundservice har sina policys och tar säkerheten seriöst, men jag var den som hörde av mig och blev straffade direkt. Kändes dessutom som att prata med en vägg med deras kund service.

Har censurerat alla namn förutom mig själv nedanför så jag inte pekar ut någon

Det sjukaste är att dom spärrade mitt konto direkt, men dom 2 kapade konton är fortf uppe.

Deras Konton (fortf uppe)

Mitt konto (insta spärrat)

Chatt logg

Tradera 17:01
Hej Shogou
Välkommen till Traderas kundservice!

Shogou 17:01
hej

Jag har fått suspekta bud från oaktiva konton. Har ni möjlighet att ta bort dessa så jag slipper lägga upp annonsen igen?
100% säker på att dom inte kommer att fullfölja köpet. Respektive konton som har buddat har inte varit aktiva på 5-15 år.

Båda ser ut att vara kapade konton.

Tradera 17:02
Vad bra att du hör av dig! Vi får in flertalet kontakter gällande detta just nu och ser över det. Som säkerhetsåtgärd kommer vi att spärra ditt konto tillfälligt.

Jag ber dig vänligen att logga ut ur alla sessioner via:
Inställningar - Säkerhetsinställningar - Logga ut ur alla sessioner och avvakta medan vi ser över det

Shogou 17:02
Nej
Spärra inte mitt konto
Det är deras konton jag pratar om, som har budat på min auktion

Tradera 17:03
Vi måste spärra alla konton inblandade tillfälligt, vi kommer återställa detta så snart som möjligt

Shogou 17:03
Varför behöver ni spärra mitt konto när random personer har trissat upp 1 av mina auktioner? Kolla ip adresserna så ser ni att jag inte har något med dom att göra
Jag hörde dessutom av mig till er, vad är det här för policy?

(censurerad länk till konton det rör sig om)

Båda dessa konton har inte varit aktiva på flera år. Ni kan ju se på mitt konto att jag har varit aktiv i flera år?
Tradera 17:05
Buden är felaktiga och alla inblandade parter kommer behövas spärras temporärt för att få bort dessa felaktiga bud.

Shogou 17:06
Hur länge kommer mitt konto att spärras då? Jag har flera andra auktioner igång som kommer ta slut i följande dagar där var jag behöver kunna skicka iväg deras paket

Tradera 17:07
Vi kommer återställa så snart det går, tyvärr har ingen något svar just nu.

Shogou 17:07
Det här känns jätte oseriöst? Vad är det för policy som låser mitt konto när jag sålt i flera år och endast har positiva omdömen.

Tradera 17:07
Ditt konto kommer öppnas så snart som möjligt och det kommer inte påverka din trovärdighet som säljare

Shogou 17:08
Varför ska jag ens höra av mig till supporten om jag blir straffade för det? Det här ju helt orimligt...
Tradera 17:09
Det är den bästa lösningen vi har just nu tyvärr. Vi jobbar för att åtgärda detta

Shogou 17:09
Kan jag få prata med din manager?
Jag skulle vilja eskalera det här ärendet vidare till någon mer senior inom supporten om det är möjligt

Tradera 17:10
Det här händer hundratals personer just nu, finns ingen tillgänglig tyvärr.

Shogou 17:11
Har du läst mitt ursprungliga meddelande? Det känns som att du inte tolkat detta ärende korrekt.

Tradera 17:11
Ja för att ta bort buden måste vi stänga ner kontot, annars kommer de fortsätta komma in

Shogou 17:11
Det tar dig 2 sekunder att kolla på min profil

https://www.tradera.com/profile/feedback/4164038/shogou

Jag har 484 positiva omdömen, säljer dagligen på tradera.
Jag tar denna platform oerhört seriöst, jag såg att 2 suspekta profiler budat på mina autkioner som ser ut att vara kapade konton och ni låser mitt konto?

Tradera 17:12
Din profil kommer inte påverkas mer än den temporära avstängningen
Ditt konto kommer återupptas så snart som möjligt utan vidare konsekvenser

Shogou 17:12
Okej men kan jag få prata med någon mer senior inom kundservice?
Tradera 17:13
Då måste du chatta in igen då alla är extremt upptagna med detta problem just nu
Kön är så lång den kan bli

Shogou 17:13
Kan du då förklara till mig igen varför jag får mitt konto låst när jag hör av mig till er angående suspekta bud på en av mina auktioner från oaktiva konton?

Tradera 17:14
Exakt samma resultat hade skett oavsett då dessa bud som kommer in är falska, att du chattade in gör processen snabbare för dig och oss

Shogou 17:14
Jag har aldrig varit med om något liknande från eran kundservice, och då har jag ändå pratat med flera support agenter hos tradera.

Det känns verkligen som du misstolkat situationen när du valde att låsa mitt konto?

Tradera 17:14
Vi är tillsagda att göra på detta sätt för alla som chattar in just nu
Jag är ledsen men det är så det är

Shogou 17:15
Men seriöst, det måste ju röra sig angående dom kapade konton. Inte konton som legit kan verifiera sig?
Tradera 17:16
Vi kommer återkoppla, jag har ingen ytterligare information för tillfället

Shogou 17:17
Okej det här är det löjligaste jag har varit med om, ursäka frustrationen men jag kommer eskalera detta ärende vidare.

Har ni någon mail adress för högre uppsatta personer inom support?

Tradera 17:17
Jag förstår dig det är samma för oss just nu, väldigt stressigt. Hur som helst kommer säkerhetsavdelningen återkoppla via mejl. Inget jag kan ge ut

Shogou 17:18
Jag har 0 skydd som säljare när random personer med uppenbarligen kapade konton budar på mina autkioner
Vad är poängen med att sälja på eran sida när ni ska ha folk att identifiera via bankid? Uppenbarligen fungerar inte systemet när ni stänger av legitima säljare.
Jag vill få mitt konto upplåst asap, finns det någon möjlighet att eskalera vidare det här?

Tradera 17:20
Som sagt får vi vänta på återkoppling. Har ingen ytterligare information och känner inte att vi kommer någonstans

Shogou 17:21
Nej inte jag heller. Jag kommer ta det här ärendet via sweclockers. Förhoppningsvis kan jag få lite uppmärksamhet och input där.

Sjukaste jag varit med om ha en bra dag

Permalänk
Medlem

Trist, men det är väl ett bra tillfälle att lämna skitsajten Tradera. Den har varit illa skött från första stund.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Trist, men det är väl ett bra tillfälle att lämna skitsajten Tradera. Den har varit illa skött från första stund.

Ja tradera har verkligen gått ner med åren, ända anledningen varför jag fortfarande säljer där är för att dom har en stor kundbas och affären kan mer eller mindre köras per automatik utan kommunikation. Men om det fanns ett bättre alternativ hade jag hoppat på det direkt.

Permalänk
Medlem

Hej,
Började få massa mail om att jag var överbudad i massa aktioner nu på eftermiddagen från Tradera. Gick in och kollade, och någon hade lagt bud på över 30 aktioner från mitt konto. Bytte lösen direkt och loggade ut alla sessioner. Chattade sedan med kundservice och de skrev att de just nu fick in många rapporter om detta, så verkar vara en större grej. De skrev att de kunde se i sina loggar att något blivit "fel", och att jag inte skulle behöva betala för några vunna aktioner som inte budats på av mig själv. Såg minuterna efter att buden hade tagits bort på alla annonser förutom de där jag redan blivit överbudad. Hann dock vinna en aktion (bara på 30kr), får väl se vad som händer med den. Men som sagt, de skrev att de skulle lösa allt och att jag inte skulle behöva betala något.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Hej,
Började få massa mail om att jag var överbudad i massa aktioner nu på eftermiddagen från Tradera. Gick in och kollade, och någon hade lagt bud på över 30 aktioner från mitt konto. Bytte lösen direkt och loggade ut alla sessioner. Chattade sedan med kundservice och de skrev att de just nu fick in många rapporter om detta, så verkar vara en större grej. De skrev att de kunde se i sina loggar att något blivit "fel", och att jag inte skulle behöva betala för några vunna aktioner som inte budats på av mig själv. Såg minuterna efter att buden hade tagits bort på alla annonser förutom de där jag redan blivit överbudad. Hann dock vinna en aktion (bara på 30kr), får väl se vad som händer med den. Men som sagt, de skrev att de skulle lösa allt och att jag inte skulle behöva betala något.

Ja det kanske är någon större kapning på tradera just nu. Dom skrev ju liknande för mig som dom gjorde för dig.

Tradera 17:02
Vad bra att du hör av dig! Vi får in flertalet kontakter gällande detta just nu och ser över det. Som säkerhetsåtgärd kommer vi att spärra ditt konto tillfälligt.

Tradera 17:10
Det här händer hundratals personer just nu, finns ingen tillgänglig tyvärr.

Permalänk
Medlem

@shogou

Ser att du också fått prata med Loa 12år på Traderas kundtjänst. Dom tar fan pris varje gång i total idioti. För ca ett halvår sen så fick jag en annons innehållande en usb-c laddare nedstängd pga "förfalskning". När jag frågade deras kundtjänst så fick jag ett tard-svar att det va pga att Apple äger USB-C och allt som inte va från dom va piratkopior.

Needless to say så tappade jag hakan lite av nivån av idioti deras svar innebar. Skickade till och med länkar till USB Foundation men nä, agenten stod fast med att det va piratkopior om dom inte va från apple och dom skulle stänga av mitt konto om jag försökte lägga upp samma annons igen.

Permalänk

Och här har vi en artikel om problemet:
Störningar hos Tradera – personer vittnar om fejkade bud
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direk...

Permalänk
Medlem

Fick upp detta i Traderaappen nu

Permalänk
Medlem

Har också 3st annonser uppe för tillfället, varav 1 har bud på sig. Det sistnämnda plockades bort automatiskt av Tradera själva. Budet verkade komma från nån relativt nyregistrerad med typ 1 omdöme, så högst oklart huruvida han hade tänkt genomföra affären. Men har likt andra fått samma meddelande som @Linus
Annars har jag inga problem med Tradera, har sålt av mina kläder som blivit för stora pga. viktnedgången, för sammanlagt närmare 8000:- eller nåt sen Februari i år. Och har inte haft ett enda problem.
Sure man kunde önska att provisionen var lite lägre, men inga problem alls.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nog för att jag håller med om att det finns en del risker med att använda Tradera men jag tycker inte det är SÅ lustigt om de tillfälligt spärrar ALLT som verkar misstänkt om det pågår en stor attack. Det är förmodligen halv panik på driftsavdelningen där just nu.

Hellre stopp i affärerna en dag eller tre än att det uppstår en massa skit efteråt.

Permalänk
Medlem

Detta fick mig att titta över säkerheten på Tradera.

Problem 1: Det går inte ens att välja 2FA om jag ser rätt. Snacka om kass BBS.

Problem 2: När jag bytte lösenord så skickar de en säkerhetskod via SMS. Det gick utmärkt att byta till ett nummer man inte registrerat tidigare. Alltså kan en tjuv få säkerhetskoden skickad till sig istället. Snacka om kass BBS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackcoffee:

Detta fick mig att titta över säkerheten på Tradera.

Problem 1: Det går inte ens att välja 2FA om jag ser rätt. Snacka om kass BBS.

Problem 2: När jag bytte lösenord så skickar de en säkerhetskod via SMS. Det gick utmärkt att byta till ett nummer man inte registrerat tidigare. Alltså kan en tjuv få säkerhetskoden skickad till sig istället. Snacka om kass BBS.

Förvänta dig inte mer av Tradera. Troligen nån som lämnat ett osäker api öppet mot nätet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackcoffee:

Detta fick mig att titta över säkerheten på Tradera.

Problem 1: Det går inte ens att välja 2FA om jag ser rätt. Snacka om kass BBS.

Problem 2: När jag bytte lösenord så skickar de en säkerhetskod via SMS. Det gick utmärkt att byta till ett nummer man inte registrerat tidigare. Alltså kan en tjuv få säkerhetskoden skickad till sig istället. Snacka om kass BBS.

Problemet är nog att folk har extremt dåliga lösenord, som går att gå igenom med "brute force" på några sekunder. Telefonnummer är inte så lätta att komma över.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Tradera är **** just nu

De kan inte fixa problemen, har inte med ditt konto att göra. skit i tradera ett tag, vänta någon vecka. De vet inte hur de ska handskas med detta, är ett problem sedan veckor tillbaka och har bara eskalerat senaste veckan. 20-40% of tradera konton blir avstängda ser det ut som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Förvänta dig inte mer av Tradera. Troligen nån som lämnat ett osäker api öppet mot nätet.

Rimligt. Nåja, jag har bytt lösenord i alla fall. Till ett som var klart bättre.

Det känns som en tanke att ett angrepp sker när det förmodligen är minimal bemanning på firman pga storhelgerna också. Det har nog kommit brådskande SMS till en drös med personer där som får avbryta sina nyårsplaner nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Tjena sweclockers. Postar mest här för att jag behöver skriva av mig. Jag har haft problem med tradera förut, men jag har aldrig varit med om något liknande. Har någon varit med om det här förut att kapade konton budar på era auktioner och ni blir spärrade för det?

Mitt konto
https://www.tradera.com/profile/feedback/4164038/shogou
Sålt sedan 7 år tillbaka med 500+ positiva omdömen

Jag hörde av mig när jag flaggade 2st oseriösa/suspekta bud på en av mina auktioner och dom spärrade mitt konto i retur. Det rörde sig angående 1 defekt moderkort. Inte en chans att någon betalar 800kr för det tänkte jag. Närmare blick på deras konton ser jag att dom inte varit aktiva på 5-15 år.

Men vad var det för modekort? Folk betalar väldigt höga priser för defekta datorkomponenter, speciellt om de tror att det inte finns något stort fel på dem. Var modekortet 4k ny och värt 2k använt så betalas 800kr för defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Men vad var det för modekort? Folk betalar väldigt höga priser för defekta datorkomponenter, speciellt om de tror att det inte finns något stort fel på dem. Var modekortet 4k ny och värt 2k använt så betalas 800kr för defekt.

Det var ett defekt z370 moderkort, dom går för ca 1k begagnat. Tvivlar någon hade betalat så mycket för det i det här fallet hade den dessutom brända komponenter, så ingen super lätt fix.

Permalänk
Medlem

Bytte precis lösenord, just in case. Har jobbat med kundservice förut och jag fick ont i huvudet och läsa deras resonemang varför ditt konto också skulle "temporärt" stängas av.

Kan ju också flika in att om någon av dem potentiella köparna går in på din sida och ser att den är avstängd så kommer dem ju förmodligen undvika dig som säljare i framtiden också, riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Det verkar röra sig om massa fake bud, läst lite trådar på facebook i gruppen "Vi som säljer och köper på Tradera" folk som råkat ut för samma saker som jag gjorde, dock verkar tradera tagit bort bud, vet inte varför dom valde att avaktivera mitt.

https://www.facebook.com/groups/traderagruppen

Förhoppningsvis löser dom det här

Skrivet av Partyprime:

Bytte precis lösenord, just in case. Har jobbat med kundservice förut och jag fick ont i huvudet och läsa deras resonemang varför ditt konto också skulle "temporärt" stängas av.

Ja jag tycker inte alls det var logiskt att mitt konto som säljare skulle stängas av, därför jag blev så frustrerad. Man kan lätt kolla på konton och deras omdömen och se om dom är legitima eller inte. Men gissar på dom är totalt överbelastade nu och bara gör så här för att kunna få kontroll över situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Ja jag tycker inte alls det var logiskt att mitt konto som säljare skulle stängas av, därför jag blev så frustrerad. Man kan lätt kolla på konton och deras omdömen och se om dom är legitima eller inte. Men gissar på dom är totalt överbelastade nu och bara gör så här för att kunna få kontroll över situationen.

Problemet är ju att det inte är så enkelt, en massa konton har blivit kapade. Det handlar inte bara om nya fejk konton, utan även äldre legitima konton med många bra omdömen.

Mitt konto krävdes också av verifiering/bankid då jag lagt för "många bud"

Men ja fortfarande kontigt att de bestämmer sig för att stänga av ditt konto? Hade annons själv med skambud och kontaktade tradera, hände inte mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Problemet är ju att det inte är så enkelt, en massa konton har blivit kapade. Det handlar inte bara om nya fejk konton, utan även äldre legitima konton med många bra omdömen.

Mitt konto krävdes också av verifiering/bankid då jag lagt för "många bud"

Men ja fortfarande kontigt att de bestämmer sig för att stänga av ditt konto? Hade annons själv med skambud och kontaktade tradera, hände inte mig.

Välkommen till traderas godtyckliga hantering. Polare fick krav på id efter för många bud, då hade han lagt ett bud. Definitionen av många är alltså fler än 0.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inget intrång på mitt konto men har rätt nyligen bytt (senaste åren) och det är ett riktigt lång och krångligt lösenord. Inget som bruteforcas med nuvarande beräkningskraft på många miljoner år.

Tippar på någon kass läcka på lösenord eller värre, något öppet hos Tradera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag fick ett mail igår (onsdag) från en person som kallade sig Inverted Blackhat. Hen informerade mig om att mitt lösenord (det jag har på Tradera)låg ute på en sida och hen angav också mina personuppgifter samt det aktuella lösenordet. Torsdag em fick jag mail om att jag var överbjuden i olika auktioner och loggade då in och såg att "jag" lagt ett stort antal bud. Jag försökte då byta lösenord men någon annan var inloggad och agerade så jag flyttades runt i programmet men lyckades till slut avaktivera kontot. Strax innan detta fick jag också ett Mail från Tradera att inloggning skett från en ny enhet (i Solna). För någon timme sedan fick jag ytterligare ett Mail om att inlogg skett från ny enhet. Det verkar alltså inte bara som att felaktiga bud gått ut utan att mitt lösenord är "läckt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funäsdalen:

Det verkar alltså inte bara som att felaktiga bud gått ut utan att mitt lösenord är "läckt".

Låter rimligt att det kan var så, på något sätt måste ju buden komma in i systemet iaf...

Vet du med dig att du återanvänder lösenord eller var det ett som var unikt genererat för just Tradera?
Om det inte är unikt kan det ju komma från vilken som helst av den enorma mängd läckor som skett...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Bytte lösenord direkt när jag hörde om omfattningen på detta.

Tyckte att det var jätteskumt att någon budade 25k på en lego-sats, när samma byggsats går att få för bara 5.5k på Bricklink. Now I know why!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Funäsdalen:

Det verkar alltså inte bara som att felaktiga bud gått ut utan att mitt lösenord är "läckt".

Är du säker på det? Utan att avslöja lösenordet, vad hade du för kvalitet på det? Har du använt samma lösenord på någon annan sida (med samma e-post/användarid)?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Ni som blivit drabbade råkar inte använda LastPass?
Det var min första tanke när jag läste om detta traderaelände.

Permalänk
Sötast

1. Jag hatar kundtjänst, de gör alltid fel.
2. Jag har jobbat i kundtjänst, kunden är alldeles för ofta rövhål.

Du fick skittråkiga svar, fully agree.

Alla svaren du fick var dock förbestämda av ledningen för supporten. Det hjälper noll att "gå på" stackarn som sitter längst ner på bajsberget. De kan inte göra något mer än att ta skit från kunden och chefen samtidigt.

Du var dock inte otrevlig, men jag blev stressad och fick halv ptsd bara av situationen XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

1. Jag hatar kundtjänst, de gör alltid fel.
2. Jag har jobbat i kundtjänst, kunden är alldeles för ofta rövhål.

Du fick skittråkiga svar, fully agree.

Alla svaren du fick var dock förbestämda av ledningen för supporten. Det hjälper noll att "gå på" stackarn som sitter längst ner på bajsberget. De kan inte göra något mer än att ta skit från kunden och chefen samtidigt.

Du var dock inte otrevlig, men jag blev stressad och fick halv ptsd bara av situationen XD

Ja jag kan hålla med att jag kan vara ganska direkt min avsikt var aldrig att vara otrevlig mot dom. All respekt mot folk som jobbar med kundservice kan inte vara lätt. Blev dock sjukt förvånad & frustrerad att Tradera skulle gå så långt att stänga av mitt konto bara för att någon annan har lagt bud på mina annonser.

Jag förstår varför dom gör det. Dom har förklarat. Men deras kommunikation är sjukt dålig. Har sett massa andra posts från folk på Facebook som är ledsna över att dom fått sina konton avstängda. Dom borde verkligen gå ut med information att dom låser konton för det har dom inte hittils gjort officiellt bara via kundservice mot individer.

Men men dom är säkert i panik läge där borta på deras HQ förhoppningsvis löser dom det snart.

Permalänk
Inaktiv

Först vad gäller din frustration så hjälper det inte att fråga efter typ "högre uppsatt än du i supporten" (bara nedlåtande mot personen), oftast fungerar support så att First Line själva rapporterar din frustration vidare, det är inget du behöver göra personligen. Gör supporten inte det så dör företaget tillslut, och det är inget du ska styra upp, det är ett företag bara och ska inte lagas av utomstående. Det kommer ersättas av något bättre på en öppen marknad.

Tradera har varit bra förr. Blev medlem 2009. Jag läser på wikipedia att det blev ett fristående bolag igen december 2021. Ungefär då märkte jag att kvaliteten gick ner säkerhetsmässigt. Jag började få massor av spam från kapade riktiga konton sedan förra året med meddelande-funktionen när man lagt upp en ny annons. I efterhand svarar den riktiga användaren typ "förlåt det var inte jag".

Jag kommer permanent radera mitt Tradera-konto nu som en ren säkerhetsåtgärd.