Corsair (mfl) och deras differentierade priser baserat på region - morr..!

Permalänk

Corsair (mfl) och deras differentierade priser baserat på region - morr..!

Hej Alla,

Jag går in på Corsair.com för att kolla priset på ett headset. Ser precis priset innan jag omdirigeras till en EU-sida. Ja ni vet.
Så j-a störigt att dom kampanjar produkter i en region, men inte i en annan.. och nu snackar vi webshop? För mig blir det bara 90-tal och provocerande.
I mitt fall handlar det om det svindyra headsetet VIRTUOSO RGB WIRELESS XT, som i EU kostar €279.- (hutlöst) och i US $199 (okej).

Global marknad? Någon mer som vill gnälla med mig, eller är det bara ett (sk) I-lansproblem?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

199x1.25=249

Så inte överdrivet stor skillnad. För jag antar att det är som vanligt att i USA så är inte någon moms pålagd och det är den i Sverige/EU-priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

199x1.25=249

Så inte överdrivet stor skillnad. För jag antar att det är som vanligt att i USA så är inte någon moms pålagd och det är den i Sverige/EU-priset.

Sen ofta den lokala statens skatt också så ytterligare några procent. Så samma pris i EU som USA

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Wow tack för basal insikt. Då är jag glad och nöjd för nu. Tack! 😊

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

Inte för att det spelar någon roll nu.. men om någon annan skulle fundera på US vs EU-priser.
Det var som jag misstänkte trots allt, MEN det var en regions-specifik rea. Nu är priset i USA tillbaka på ordinarie $269.99. Så antingen är "allt" förhållandevis dyrare i USA, eller så kör leverantörer region-specifika priser på sin e-shopar.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Inte för att det spelar någon roll nu.. men om någon annan skulle fundera på US vs EU-priser.
Det var som jag misstänkte trots allt, MEN det var en regions-specifik rea. Nu är priset i USA tillbaka på ordinarie $269.99. Så antingen är "allt" förhållandevis dyrare i USA, eller så kör leverantörer region-specifika priser på sin e-shopar.

Det är väll inte alls konstigt? Kan lova dig att dom har flera regionala lager beroende på kontinent och således kanske dom har över-lager i sitt Nordamerikanska lager och behöver rensa ut det med en rea. Eller trodde du allt skeppas från kina oavsett var i världen det handlas ifrån?

Visa signatur

PC master race!