Diablo IV släpps den 6 juni

Permalänk

Tror mer på 6 december 2023

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Avstängd

Ska bli superkul att testa. Har kört alla Diablospel sen start. Men kommer inte att förboka och gör nog som vanligt med att skippa de första dagarna. Finns ingen anledning att kasta sig in på sekunden och frottera sig i serverproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midvintersorg:

Förhandsbokat! Älskar Diablo så jag är så sjukt taggad.

Hur mycket fick du ge för det i svenska?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av medbor:

https://i.redd.it/r3u42z6b6y4a1.png
Pay2”Progress faster than others”

Något som vet vad Premium Seasonal Battle Pass​ Unlock och Accelerated Seasonal Battle Pass Unlock (includes a Premium Seasonal Battle Pass Unlock plus 20 Tier Skips and cosmetic) är för nått?

Låter ju som pay 2 win typ? Accelerated är väl så man levlar snabbare antar jag? Behövs det ens, brukar ju ta typ 10-20 min när man har maxad gear i D3 typ.

Känns annars som, är det lönt att köpa något annat än standard? Den ruttna hästen man får som mount, vettefan om det är värt 20$ mer?
Sedan för 30$ mer så får man några vingar, vettefan om det är värt.
Sedan som sagt är de ju oklart vad det andra man får är för nått. Sedan får man väl tillgång till betan tidigare men känns ovärt och betala för det.
Sedan när blev 70$ standard för spel? Känns dyrt.
Var kanske var längesen jag köpte något spel på retail nu ifs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Något som vet vad Premium Seasonal Battle Pass​ Unlock och Accelerated Seasonal Battle Pass Unlock (includes a Premium Seasonal Battle Pass Unlock plus 20 Tier Skips and cosmetic) är för nått?

Låter ju som pay 2 win typ? Accelerated är väl så man levlar snabbare antar jag? Behövs det ens, brukar ju ta typ 10-20 min när man har maxad gear i D3 typ.

Känns annars som, är det lönt att köpa något annat än standard? Den ruttna hästen man får som mount, vettefan om det är värt 20$ mer?
Sedan för 30$ mer så får man några vingar, vettefan om det är värt.
Sedan som sagt är de ju oklart vad det andra man får är för nått. Sedan får man väl tillgång till betan tidigare men känns ovärt och betala för det.
Sedan när blev 70$ standard för spel? Känns dyrt.
Var kanske var längesen jag köpte något spel på retail nu ifs.

Har de inte varit tydliga med att det bara är cosmetics man kan betala för? Jag hoppas då verkligen det i alla fall, annars är det ju tragiskt

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag gillade ettan ordentligt. Saknar fortfarande det här att vara lite skraj när man gick runt i grottorna och dom där stenvarelserna sprang på en. Det tycker jag har gått ganska mycket förlorat. Nu är allt bara siffror och hack n slash. Ändå så har jag spelat både 2an och 3an. Och gillat båda så jag kommer nog att köpa 4an också. Antar att bästa draget hade varit att vänta en månad så att de värsta missarna har blivit bortsållade. Tror inte jag kommer ha det tålamodet dock

Permalänk
Skrivet av Kibev:

Hur mycket fick du ge för det i svenska?

Tror det gick lös på runt 800 SEK för den billigaste versionen. Ganska dyrt, men det är ett spel som jag garanterat kommer köra ett x antal år.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk

Efter att ha mosat x antal timmar i closed beta så längtar jag efter släppet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Något som vet vad Premium Seasonal Battle Pass​ Unlock och Accelerated Seasonal Battle Pass Unlock (includes a Premium Seasonal Battle Pass Unlock plus 20 Tier Skips and cosmetic) är för nått?

Låter ju som pay 2 win typ? Accelerated är väl så man levlar snabbare antar jag? Behövs det ens, brukar ju ta typ 10-20 min när man har maxad gear i D3 typ.

Känns annars som, är det lönt att köpa något annat än standard? Den ruttna hästen man får som mount, vettefan om det är värt 20$ mer?
Sedan för 30$ mer så får man några vingar, vettefan om det är värt.
Sedan som sagt är de ju oklart vad det andra man får är för nått. Sedan får man väl tillgång till betan tidigare men känns ovärt och betala för det.
Sedan när blev 70$ standard för spel? Känns dyrt.
Var kanske var längesen jag köpte något spel på retail nu ifs.

Har samma fundering ang battle passen.

Maxlvl är 100 och man börjar samla paragons redan vid 50........
Kan lova att det tar inga 10-20min

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Har samma fundering ang battle passen.

Maxlvl är 100 och man börjar samla paragons redan vid 50........
Kan lova att det tar inga 10-20min

Jag är hyfsat övertygad om att det inte är karaktärlevel man boostar genom att betala, utan det är battlepass level som i många andra spel. Man får alltså snabbare tillgång till exklusivt innehåll i aktuellt battlepass (förhoppningsvis bara snabbare tillgång till kosmetiska prylar).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU