Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som slog till på s22 för 299kr/mån med surf på 3 Mediamarkt?
Är lite lockad själv. Ingår samtal och sms? Jag kan inte hitta någon info på deras hemsida om abonnemanget. Är 3 bra? Blev det 45GB per månad? Kör själv på en IPhone 7 med Comviq 95kr/månad. Tappa den i golvet igår så den sprack så det kanske är ödet som säger att jag behöver en ny telefon 😅.

köpte länkar en bild på mitt avtal så kan du se vad som igår eller du får i priset på abonnemanget
3 är bra om du inte bor i norrland
3 snabbare = 5g med upp till 250 mbit/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Inga spel verkar följa med längre, Callisto och Dead Island 2 fanns tidigare med kortet.

Hade en beställning som jag avbröt idag då jag insett att en custom vattenkylning kostar minst 3700 även med 20% rabatt på Inets EKWB sortiment 😩

Finns även luftkylt för 8555 kr https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-... som hade blivit billigare om man inte har vattenkylning.

Just Gigabyte verkar ha dåliga recensioner på sina kort. På vattenkylda kortet har dem blandade metaller som gör att det eroderar, finns bilder om man googlar lite. Och inkompatibilitets problem med luftkylda AUROS kortet enligt Amazon recensioner.

Kul att korten verkar bli billigare iallafall 🙂

Åh tusan! Jag har mest kollat recensioner på newegg och där har de flesta varit väldigt nöjda, får göra lite mer efterforskning helt enkelt! 😊

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Någon som beställt Sony WH-1000XM4 från halebop och fått dom ännu?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Någon som beställt Sony WH-1000XM4 från halebop och fått dom ännu?

Beställde 2022-11-19

Orderstatus:
Vi jobbar med din order, den är snart hos dig hoppas vi!

Status:
Ännu ej packad och skickad, under leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackaman:

Beställde 2022-11-19

Orderstatus:
Vi jobbar med din order, den är snart hos dig hoppas vi!

Status:
Ännu ej packad och skickad, under leverans

Vad mycket info du kan se, jag ser bara "Orderstatus: Under behandling" på ordersidan. Beställde 2022-11-18

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Baxtex:

Letar efter trädgårdgrejer. Spade, skyffel och skottkärra. Någon som köpt med bra pris? 🙂

Har inte koll men kolla genom ”övriga fynd”-tråden så kan där vara något

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Billigare än Bauhaus kommer du nog inte undan:

https://www.bauhaus.se/yale-doorman-bundle-lassats-v2n-silver

Även Power har ett paket, dock utan nätverksbryggan och -modul:

https://www.power.se/smart-home/smart-sakerhet-och-overvaknin...

Power:s pris kan sannolikt prismatchas hos Hornbach.

Tack för svar. Den på Bauhaus var tyvärr helt slutsåld. Jag får kolla vidare

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Någon som köpte WD Elements 20 TB från Amazon.de? Jag har fått beloppet krediterat (två gånger - en gång i dag och en gång i fredags) och undrar mest om någon annan köpt och råkat ut för samma öde.

Och låt oss hålla oss undan från att WD är skurkar och att vi ska överklaga till Europadomstolen etc. Jag är bara nyfiken, då jag har köpt en annan grej som bygger på att det här går igenom.

Du menar antagligen debiterat? Kanske är en reservering som ligger kvar?
Min är postad och beloppet stämmer.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått verifierat att S22 ultra via Hallon går att avboka utan eventuella repressalier inom dom 3 första månaderna och att man får behålla luren vid begäran av slutfaktura? Det finns ju nämligen inget jag kan se i deras avtal som talar mot det, däremot skriver dom heller inte ut "lägsta totalpris" exempelvis..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du menar antagligen debiterat? Kanske är en reservering som ligger kvar?
Min är postad och beloppet stämmer.

Nej, jag menar krediterat. Det är därför jag undrar.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Nej, jag menar krediterat. Det är därför jag undrar.

Så de har återbetalat dig beloppet två gånger? Det låter konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Har ett sneaky tips för dig som vill ha Pixel 7 (ej Pro) för under 3000kr!

Så gick jag tillväga, det kanske går för dig också, men kan inte lova.

1. Gå till din lokala elgigantenbutik och visa upp erbjudandet med Pixel 7 och obegränsat med Tele2 för 399. Det är med 24 månaders bindningstid (299 abb, 100kr tele). Elgiganten, välj byt abb och ta Tele2
2. Säg att du inte vill ha bindningstid. Jag fick då erbjudandet om 399kr för abbet och 100kr tele 24 mån avbet.
3. Avtalet lyder: Tele2 obegränsad nytt nummer 399:-/mån, Pixel 7 100kr delbet 24mån och uppläggningsavgift 289kr.
4. Du får även betala 1kr i butiken. Jag fick frågan om jag tänkte säga upp det, säg nej, men att du inte gillar bindningstid.
5. Teckna det och logga sen in på Mitt Tele2 i appen och byt abbonemang till det minsta för 249kr/mån.
7. Logga in på mitt tele2 via hemsidan och leta rätt på kundnumret, lägg in det på efaktura i din internetbank.
7. Ring uppsägningsavdelningen och säg att du köpte det för att du bara behövde simkortet en månad och säg därför upp det med 1 månad uppsägningstid.
8. Säg även att du vill ha slutfaktura på telefon.
9. Slutsumma: 100*24+289+1+249 = 2939:- där 2938 ska komma på slutfaktura från Tele2 och 1kr betalas i butiken.
10. Jag återkommer när jag fått fakturan, men personen på uppsägningsavdelningen sa till och med en lägre summa för slutfakturan.

Vart står de på elgigantens hemsida att tele2 abn är med bindande?? Tanken o snacka med en säljare är att dom ska se till så d e utan bindningstid? Undrar bara...eftersom abn på tele2 hemsida står att dom e utan bindningstid.. va nere igår o säljarn sa bara nej..otrevlig o dryg..:)

För isf kan man ju köpa via hemsidan o göra som du sen då..utan o snacka me en säljare? Eller hur har ni andra lyckats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Så de har återbetalat dig beloppet två gånger? Det låter konstigt.

Exakt. När jag kollar på "Your payments" på mitt Amazonkonto är inga pengar dragna. Inte heller på mitt kontokort, däremot har jag som sagt _två_ krediteringar på beloppet. Som det ser ut nu har jag med andra ord gått €680 plus. Förväntar mig dock inte att det är här är slutet på historien.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Inga spel verkar följa med längre, Callisto och Dead Island 2 fanns tidigare med kortet.

Hade en beställning som jag avbröt idag då jag insett att en custom vattenkylning kostar minst 3700 även med 20% rabatt på Inets EKWB sortiment 😩

Finns även luftkylt för 8555 kr https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-6900-XT-... som hade blivit billigare om man inte har vattenkylning.

Just Gigabyte verkar ha dåliga recensioner på sina kort. På vattenkylda kortet har dem blandade metaller som gör att det eroderar, finns bilder om man googlar lite. Och inkompatibilitets problem med luftkylda AUROS kortet enligt Amazon recensioner.

Kul att korten verkar bli billigare iallafall 🙂

Skrivet av jolesson:

Åh tusan! Jag har mest kollat recensioner på newegg och där har de flesta varit väldigt nöjda, får göra lite mer efterforskning helt enkelt! 😊

Jag tycker det verkar som det är Gaming-korten som har problem (aluminium) och inte Xtreme (koppar):

https://www.reddit.com/r/watercooling/comments/szzi7o/geforce...

Edit: Eller nja, kanske inte ändå:

https://www.reddit.com/r/GigabyteSucks/comments/unxgoh/2350_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

Vart står de på elgigantens hemsida att tele2 abn är med bindande?? Tanken o snacka med en säljare är att dom ska se till så d e utan bindningstid? Undrar bara...eftersom abn på tele2 hemsida står att dom e utan bindningstid.. va nere igår o säljarn sa bara nej..otrevlig o dryg..:)

För isf kan man ju köpa via hemsidan o göra som du sen då..utan o snacka me en säljare? Eller hur har ni andra lyckats?

Där har du vad minsta totalkostnad blir om du tecknar det på webben, vilket innebär att det är bundet i 24 mån. Det handlar nog snarare att säljare (felaktigt) kan välja mellan bundet och obundet och ändå få igenom det i säljsystemet.

Försöker du lägga obundet online blir det så här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Exakt. När jag kollar på "Your payments" på mitt Amazonkonto är inga pengar dragna. Inte heller på mitt kontokort, däremot har jag som sagt _två_ krediteringar på beloppet. Som det ser ut nu har jag med andra ord gått €680 plus. Förväntar mig dock inte att det är här är slutet på historien.

Du skulle betalt med ett debet typ rocker/pfc så kunde du bara plockat ut allt nu och avslutat kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Är det någon som fått verifierat att S22 ultra via Hallon går att avboka utan eventuella repressalier inom dom 3 första månaderna och att man får behålla luren vid begäran av slutfaktura? Det finns ju nämligen inget jag kan se i deras avtal som talar mot det, däremot skriver dom heller inte ut "lägsta totalpris" exempelvis..

I värsta fall är det väl bara betala 27 kr? Ser inte riktigt problemet med tanke på att där inte finns någon bindningstid.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

I värsta fall är det väl bara betala 27 kr? Ser inte riktigt problemet med tanke på att där inte finns någon bindningstid.

Det är jag obrydd i, tänkte snarare om jag missat någon klausul att brutet avtal innebär att man även bryter avtal för den subventionerade kostnaden för mobiltelefonen.

EDIT: En kollega hade fått 15% cashback på sitt nästa köp via refunder, jag skrev i deras chatt och fick aktiverat detsamma för mitt Det innebär att med inbyte för min gamla S10 (ca 1280kr) så landar S22 Ultra 128GB efter avslutat mobilabb på ca 6200:-

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tevey:

Vad mycket info du kan se, jag ser bara "Orderstatus: Under behandling" på ordersidan. Beställde 2022-11-18

Samma här, de är otroligt långsamma...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

<Uppladdad bildlänk>

Där har du vad minsta totalkostnad blir om du tecknar det på webben, vilket innebär att det är bundet i 24 mån. Det handlar nog snarare att säljare (felaktigt) kan välja mellan bundet och obundet och ändå få igenom det i säljsystemet.

Försöker du lägga obundet online blir det så här:
<Uppladdad bildlänk>

Tack så mkt!! De förklarar en del!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D med 96 MB L3-cache
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Pris: 2390kr

Utgående
Max 2st per hushåll

Edit: Slut

Va det någon mer som slog till?
Jag beställde 2st, rätt bra pris

Men driver du… enda jag jagat denna BF o så missar jag båda reorna!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

De som Netonnet sålde var fyndvara. Jag vet inte hur många det sålde men det kan knappast ha varit så många?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Är det någon som sitter på en Samsung rabattkod och inte kommer utnyttja den? Jag behöver en till köp av en vara som inte är nedsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Är det någon som sitter på en Samsung rabattkod och inte kommer utnyttja den? Jag behöver en till köp av en vara som inte är nedsatt.

XU1-ZEF5-9T19-TZEN

Permalänk
Medlem

Beställt S22 Ultra med Hallon från Samsung, bör man säga upp det direkt det anländer, eller ska man låta ångertiden gå ut först från Samsung? De bör väl dock inte ha rätt att skicka ut en ny uppdaterad faktura eller? Jag har redan en annan operatör som jag tänkte behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Beställt S22 Ultra med Hallon från Samsung, bör man säga upp det direkt det anländer, eller ska man låta ångertiden gå ut först från Samsung? De bör väl dock inte ha rätt att skicka ut en ny uppdaterad faktura eller? Jag har redan en annan operatör som jag tänkte behålla.

Ska inte spela någon roll. Man betalar i förväg till hallon vilket innebär att du inte har någon regelrätt "uppsägningstid" så att säga, och det är som bekant obundet. Jag gick igenom deras allmänna avtal och kunde ej hitta någon klausul som skulle förhindra dig att begära en slutfaktura på mobilen, och inte heller att det skulle påverka köpet av mobilen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Ska inte spela någon roll. Man betalar i förväg till hallon vilket innebär att du inte har någon regelrätt "uppsägningstid" så att säga, och det är som bekant obundet. Jag gick igenom deras allmänna avtal och kunde ej hitta någon klausul som skulle förhindra dig att begära en slutfaktura på mobilen, och inte heller att det skulle påverka köpet av mobilen.

Nej precis. Jag läste också igenom deras avtal från Hallon och det finns ju som sagt ingen bindningstid så det bör ju inte vara några problem. Men för att säga upp det så behöver man väl ändå aktivera kortet, skapa ett login och sedan avsluta det antar jag. Aktiverar man inte ens numret så, ganska långsökt, kanske Samsung får en notis om att abonnemanget inte startat och uppdaterar fakturan, som jag tog på Klarna på hela summan.

Om någon fortfarande funderar på ett köp så fick jag en bekräftelse från Refunder att köpet berättigade till cashback även ned abonnemang, som diskuterats i denna tråd tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Nej precis. Jag läste också igenom deras avtal från Hallon och det finns ju som sagt ingen bindningstid så det bör ju inte vara några problem. Men för att säga upp det så behöver man väl ändå aktivera kortet, skapa ett login och sedan avsluta det antar jag. Aktiverar man inte ens numret så, ganska långsökt, kanske Samsung får en notis om att abonnemanget inte startat och uppdaterar fakturan, som jag tog på Klarna på hela summan.

Om någon fortfarande funderar på ett köp så fick jag en bekräftelse från Refunder att köpet berättigade till cashback även ned abonnemang, som diskuterats i denna tråd tidigare.

Vill man gardera sig kan man ju vänta till refunder och allt sånt där är färdigt och utbetalt innan man säger upp det. I värsta fall får man betala 9kr i 1-2 månader.. 😁

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Vill man gardera sig kan man ju vänta till refunder och allt sånt där är färdigt och utbetalt innan man säger upp det. I värsta fall får väl betala 9kr i 1-2 månader.. 😁

Precis, det är det jag tänkte man kunde göra.

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Vill man gardera sig kan man ju vänta till refunder och allt sånt där är färdigt och utbetalt innan man säger upp det. I värsta fall får man betala 9kr i 1-2 månader.. 😁

Skrivet av Najze:

Precis, det är det jag tänkte man kunde göra.

Hur köpte ni telefonerna? Måste man vara medlem på refunder? Vad blev slutpriset?