Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Det finns väl inga bra erbjudande för Iphone 14 max pro (som inte involverar i abonemang)?

En PJ så är det nästan 18k som gäller på samtliga ÅF :/

Det är väl i princip aldrig någonsin nedsatt pris på årets apple-produkter? Så det är nog köpa till fullpris som gäller ett bra tag till om det är den modellen du söker. Lär väl snarare gå upp i pris mer och mer med tanke på inflationen än att du skulle riskera att missa nån framtida kampanj

Permalänk
Avstängd

En dum fråga kanske, men i vilken kategori i "black week portalen" kan jag hitta trådlös laddare till mobil?

Permalänk
Medlem

Fick en rabattkod via Samsung chatten, den fungerade inte med Samsung Tab S8 256GB modellen i alla fall.
Känns som en riktigt bra rabatt oavsett!

Fick ÄNTLIGEN "användning" för min Nokia Lumia 520.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Om någon har en kod från nyhetsbrevet över är jag intresserad för att köpa andra produkter från samsung än plattan

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Chattat med Samsung supporten och det var ingen trevlig upplevelse. De har problem med inbytes kampanjen. "Hur kan du veta att vi haft problem i flera dagar?" Fick jag som motfråga när de kunde vara igång igen. Genom att jag försökt om och om igen och läser Swecklockers forum. "Jaha".

Någon rabattkod var det inte tal om.

Nej, tråkig upplevelse... jag får titta på ipad i år igen.

Permalänk
Medlem

LG OLED B2: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled55b26la

Kod: BENI22_LGNS

Rabatt 45 %
Erbjudandet gäller endast på LG's hemsida och beräknas mot standardpris på tillgängliga modeller.
Max 2 enheter per person.
Löptid: 2022.11.23 ~ 2022.11.30.
Kampanjmodeller: OLED55B26LA.AEU, OLED77B26LA.AEU, OLED65B26LA.AEU
Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter.
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Har ett sneaky tips för dig som vill ha Pixel 7 (ej Pro) för under 3000kr!

Så gick jag tillväga, det kanske går för dig också, men kan inte lova.

1. Gå till din lokala elgigantenbutik och visa upp erbjudandet med Pixel 7 och obegränsat med Tele2 för 399. Det är med 24 månaders bindningstid (299 abb, 100kr tele). Elgiganten, välj byt abb och ta Tele2
2. Säg att du inte vill ha bindningstid. Jag fick då erbjudandet om 399kr för abbet och 100kr tele 24 mån avbet.
3. Avtalet lyder: Tele2 obegränsad nytt nummer 399:-/mån, Pixel 7 100kr delbet 24mån och uppläggningsavgift 289kr.
4. Du får även betala 1kr i butiken. Jag fick frågan om jag tänkte säga upp det, säg nej, men att du inte gillar bindningstid.
5. Teckna det och logga sen in på Mitt Tele2 i appen och byt abbonemang till det minsta för 249kr/mån.
7. Logga in på mitt tele2 via hemsidan och leta rätt på kundnumret, lägg in det på efaktura i din internetbank.
7. Ring uppsägningsavdelningen och säg att du köpte det för att du bara behövde simkortet en månad och säg därför upp det med 1 månad uppsägningstid.
8. Säg även att du vill ha slutfaktura på telefon.
9. Slutsumma: 100*24+289+1+249 = 2939:- där 2938 ska komma på slutfaktura från Tele2 och 1kr betalas i butiken.
10. Jag återkommer när jag fått fakturan, men personen på uppsägningsavdelningen sa till och med en lägre summa för slutfakturan.

Funkade inte för mig Elgiganten länna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisP:

LG OLED B2: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled55b26la

Kod: BENI22_LGNS

Erbjudandet gäller endast på LG's hemsida och beräknas mot standardpris på tillgängliga modeller.
Max 2 enheter per person.
Löptid: 2022.11.23 ~ 2022.11.30.
Kampanjmodeller: OLED55B26LA.AEU, OLED77B26LA.AEU, OLED65B26LA.AEU
Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter.
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

Pris med kod? Lyckas inte få till det på telefonen nu, ser m a o inte vad det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Pris med kod? Lyckas inte få till det på telefonen nu, ser m a o inte vad det blir.

10,995kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av spackel:

Funkade inte för mig Elgiganten lämna

Vad menar du? Fick du inte teckna abb utan bindningstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Massa deals på bärbar datorer som länkas endast typ. Inga vettiga stationära datorer på deals detta året?

Med tanke på gratis montering via Inet så är det i princip alltid bäst att gå via deras datorbyggare och få din egna färdigbyggda dator.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av civzen:

Kan ni sluta dela kod. Man kan inte använda på just tab s8, och troligvis alla black friday erbjudanden och om ni tänker köpa tillbehör från samsung.com/se kan ni använda den, gäller till 31 dec.
En kod som gäller är bf2022 och även en kod man får från samsung members som ger 5%.
(Och en kod man kan få från chatten/kundtjänst)

Rabatten gäller ett helt köp på samsung.com till 31 december 2022. Rabattens värde är ca 1000 kr och gäller på ett köp. Rabatten dras av automatiskt när du skriver in koden i kassan på samsung.com/se. Rabatten kan ej kombineras med andra erbjudanden

Dold text

Koden funkade fint för mig på en s22+. Från 6290kr till ,5461 kr. Så typ 13,8% rabatt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Pris med kod? Lyckas inte få till det på telefonen nu, ser m a o inte vad det blir.

Koden verkar ge 45% rabatt på alla tre modeller där, så pris med kod:
55" 10 995:-
65" 15 945:-
77" 21 995:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Massa deals på bärbar datorer som länkas endast typ. Inga vettiga stationära datorer på deals detta året?

Det fanns en del erbjudanden på stationära datorer tidigt, var kanske förra veckan, ingen aning vad som finns nu. Du får väl kolla i fyndportalen eller fyndtråden om något finns kvar. Däremot kanske du fortfarande kan få bäst valuta för pengarna just nu genom att använda inets gratis montering just nu i deras datorbyggare. Jag testade att slänga ihop ett paket lite snabbt igår som svar till någon annan som letade. Det gick iaf. då att bygga ihop något som inet monterade som var billigare och likvärdig eller bättre än deras färdigbyggda datorer (iaf. de två jag jämförde med). Men som sagt, det var bara experiment utifrån erbjudanden som dykt upp tidigare, det tåls att optimera.

Beroende på budget så är ju en dator baserad på 7600X förmodligen den bästa dealen just nu. Dock verkar det moderkortet jag använde igår tagit slut i lager, så priset har ökat 1000 kr sedan igår, men värt att testa att se om de har något annat likvärdigt i lager, verkar som att det inte längre har billiga X670 moderkort i lager, men kanske B650 kan fungera lika bra?

Allting beror ju på budget, men svar/diskussion utöver det förtjänar nog en egen tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Det är väl i princip aldrig någonsin nedsatt pris på årets apple-produkter? Så det är nog köpa till fullpris som gäller ett bra tag till om det är den modellen du söker. Lär väl snarare gå upp i pris mer och mer med tanke på inflationen än att du skulle riskera att missa nån framtida kampanj

På sätt och vis är det ändå skönt med märken där man vet att de inte kommer sänka priset, oavsett när på året man köper så är det osannolikt att det två veckor senare känns som en urusel affär när priset sänks med 1000 kr.

Förstå mig rätt, jag föredrar ju att göra fynd och köpa till nedsatta priser, men det är nästan värre när något köpt till ordinariepris sänks kraftigt i pris efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammpe:

Vad menar du? Fick du inte teckna abb utan bindningstid?

Fick inte den dealen han nämnde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spackel:

Fick inte den dealen han nämnde.

Hej!

Okej, ja, som jag inledde med, jag vet ju inte om det fungerar för någon annan. Men det som är viktigt:

1. Delbetalningen på telefonen ska vara på 100kr/mån i 24 månader, utan att man ska betala en del i butik. Bara 1kr.
2. Abonnemanget ska vara utan bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

En dum fråga kanske, men i vilken kategori i "black week portalen" kan jag hitta trådlös laddare till mobil?

Jag letar med. Ej hittat något vettigt

Permalänk

Tja alla clockers,

Jag tänkte uppgradera min gamingrigg och är på jakt efter primärt CPU, moderkort och minne. Grafikkort får nog bli begagnat som priserna ser ut..
Jag missade inets och webhallens deals i torsdags, ville ha 7700 som wh reade ut men den sålde ju slut på typ 30sek..

Någon som har något bra tips där man ”bör” passa på?

Försöker hänga med i black week yran men det är information i överflöd vilket gör att man tillslut känner sig blind :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Okej, ja, som jag inledde med, jag vet ju inte om det fungerar för någon annan. Men det som är viktigt:

1. Delbetalningen på telefonen ska vara på 100kr/mån i 24 månader, utan att man ska betala en del i butik. Bara 1kr.
2. Abonnemanget ska vara utan bindningstid.

Har vägarna förbi en annan butik imorgon, ska testa igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Koden funkade fint för mig på en s22+. Från 6290kr till ,5461 kr. Så typ 13,8% rabatt.

Det är 10% på reapriset innan abonnemanget som den räknar (8290kr>829kr rabatt med kod). Precis som den räknar på innan inbyte på plattan. Så är samma %-rabatt på alla varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Koden verkar ge 45% rabatt på alla tre modeller där, så pris med kod:
55" 10 995:-
65" 15 945:-
77" 21 995:-

Även om priset kanske är bra är det ju väldigt intressant hur det udda ordinariepriset på 19.991kr helt magiskt visa sig bli det lockande 10.995kr🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av paraziten:

Tja alla clockers,

Jag tänkte uppgradera min gamingrigg och är på jakt efter primärt CPU, moderkort och minne. Grafikkort får nog bli begagnat som priserna ser ut..
Jag missade inets och webhallens deals i torsdags, ville ha 7700 som wh reade ut men den sålde ju slut på typ 30sek..

Någon som har något bra tips där man ”bör” passa på?

Försöker hänga med i black week yran men det är information i överflöd vilket gör att man tillslut känner sig blind :).

Utifrån att du övervägt 7700X när webhallen sålde den för 3500 kr så är det väl närmaste i samma prisklass 7600X och nedsatt X670 moderkort. Samma rekommendation som omnämnts ett par gånger i tråden redan. Nedsatta X670 moderkort, bland annat ASUS PRIME X670-P (och ASUS PRIME X670-P WIFI). Det är de produkterna som jag kommer ihåg har omnämnts i fyndtråden. Inte säker på att jag sett några B650 moderkort till nedsatta priser. DDR5 minne får man kolla och se vad som finns.

Men om du är nöjd med nuvarande rigg så kan du alltid vänta, priserna kommer förmodligen förändras över tid när X3D modeller i 7000 serien släpps. Likaså lär Intel släppa fler 13 gen processorer. Priserna förändras kanske till det bättre pga. konkurrens med fler modeller, kanske något sämre pga. inflation, går inte att förutspå på förhand. Finns inte några erbjudanden som man måste köpa, inte något man 'bör' hoppa på bara för att. Är du nöjd så kan du alltid vänta. Är i princip omöjligt att uttala sig om det skulle vara värt att köpa just nu utan att veta någonting mer om existerande hårdvara eller budget, men vid den punkten kanske diskussionen bättre hör hemma i en dedikerad köptråd...

Permalänk
Skrivet av leks:

Även om priset kanske är bra är det ju väldigt intressant hur det udda ordinariepriset på 19.991kr helt magiskt visa sig bli det lockande 10.995kr🙄

Kollar du även historiken så var den nere på 9990kr hos flera butiker i ca 2 veckor nu i början på November: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5993003#statistics

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Kollar du även historiken så var den nere på 9990kr hos flera butiker i ca 2 veckor nu i början på November: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5993003#statistics

Pricerunners graf berättar ju iaf. vilken butik det var som hade lägsta priset, är ju viktigt att veta om det var ett pris som fanns i en seriös butik eller inte. Men även om man klickar sig vidare på prisjakt så ser man att det kostade 9 990 kr hos NetOnNet 2022-10-30 till 2022-11-13 och Webhallen hade sänkt pris 2022-11-09 till 2022-11-12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Okej, ja, som jag inledde med, jag vet ju inte om det fungerar för någon annan. Men det som är viktigt:

1. Delbetalningen på telefonen ska vara på 100kr/mån i 24 månader, utan att man ska betala en del i butik. Bara 1kr.
2. Abonnemanget ska vara utan bindningstid.

Låter som du har haft tur att säljaren har gjort fel i ditt fall. Orimligt att Tele2 skulle betala Elgiganten 5000kr för ett nytt obundet abonnemang. Vad står det på kassakvittot (inte avtalet, det stämmer säkert) för rubriker på avdragen?

Hade det stämt hade du dessutom kunnat ta ut en Google Pixel 6a för 2400kr mindre då (alltså bara några hundralappar totalt) eftersom den ingår utan delbetalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris71:

Produkt: DEEP COOL AK620 CPU-luftkylare
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09CKXT4FH/
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5935325
Pris: 577,99kr

Amazon har även 15% på white modellen.

jag har denna i vit. Behöver man en bra luftkylare så rekommenderar jag den starkt.

Snygg kylare, fläktarna är väldigt tysta och har inget jobbig surr, väldigt enkelt att montera och då fläktarna är 120mm så är den kompatibel med väldigt många rammminnen. Jag har sådana gskill rgb och de passar utan problem.
Presterar i klass med noctua d15.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Om någon letar Tangenbordslösning till S8.
Fick tag på en bundle med bägge dessa plus ett par book covers, kan rekommendera den billigare om du redan har ett cover, bättre ergo än det med trackpad & kan även köras med tex mobil.

Samsung Book Cover Keyboard med trackpad, orginal till S7/S8 1039:-(~2000:-)

Samsung fodral och tangentbord för Galaxy Tab A7 399:- (899:-)
Tangentbordet funkar fint med S8 kopplas med Bluetooth och drivs med 2st CR2032 Fodralet passar inte S8 men tangentbordsdelen funkar fint att "clamshella" över ett S8 Book cover

Permalänk
Medlem

Har någon sett något bra erbjudande på 17" bärbara som klarar sims, tropico och liknande spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Okej, ja, som jag inledde med, jag vet ju inte om det fungerar för någon annan. Men det som är viktigt:

1. Delbetalningen på telefonen ska vara på 100kr/mån i 24 månader, utan att man ska betala en del i butik. Bara 1kr.
2. Abonnemanget ska vara utan bindningstid.

Skrivet av spackel:

Har vägarna förbi en annan butik imorgon, ska testa igen

Jag fick till det, han såg när han klickade runt att det borde fungera men automatiken ville inte få till det, så till slut matade han in typ 5 artikelnummer manuellt och då gick det! Så det är ett haxx. Värt att nämna var att han var väldigt sugen på att göra lika dant till sig själv efteråt...