Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

De verkar verkligen jättegärna vilja bli av med där plattorna alltså!

Ja får hoppas det inte är något fuffens med dem plattorna, man är ju lite skraj för samsung fortfarande sedan note 7 exploderade som bomber och man ej fick flyga med dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Man kan få 550kr rabatt ytterligare på Samsung TAB S8 (totalpris 2942kr) på Samsungs hemsida om man anmäler sig till deras nyhetsbrev: https://www.samsung.com/se/nyhetsbrev/
Sidan fungerar dock inte just nu, men skriver man i chatten med en kopia på länken och säger det så skickar de en 10%-kod direkt

Billigare än komplett

Hmm, billigaste jag kan få är 8990:- (ej inbyte) hur kommer du såpass lågt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

most likely not ordered ones. but you can cancel and try again

Chatted with support, they said it takes up to 72h to arrive. and no you can't adjust the existing orders.

Skrivet av Dammpe:

Hmm, billigaste jag kan få är 8990:- (ej inbyte) hur kommer du såpass lågt?

that's for the cheapest option, S8 without 5g. If you choose S8+ or S8 Ultra and/or with 5g it will be much more expensive

Permalänk
Skrivet av leks:

Produkt: Samsung Galaxy Tab S8
Länk: https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s8/buy/?modelCo...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5973898
Pris: 2942kr

Priset fås genom signa upp på https://www.samsung.com/se/nyhetsbrev/ för -10% (fungerar det inte får man en kod i chatten utan problem) samt byta in en skrotmobil för -2000kr

Samsung chatt:
"Man kan inte använda koden på produkter som redan har rabatt på sig/ erbjudanden."

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Produkt: Samsung Galaxy Tab S8
Länk: https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s8/buy/?modelCo...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5973898
Pris: 2942kr

Priset fås genom signa upp på https://www.samsung.com/se/nyhetsbrev/ för -10% (fungerar det inte får man en kod i chatten utan problem) samt byta in en skrotmobil för -2000kr

Tack för tipset.

Chattade med deras support:

1.Har man redan lagt order sen tidigare så går det inte att applicera koden för att få tillbaka mellanskillnaden. (Tex ni som köpte för ca 3400).

2. Det kan ta upp till 72 timmar innan man får koden på mailen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpzon:

Spännande! Vilken färg/typ av klocka beställde du och vilken tid? Ännu ingen uppdatering för min gröna AW 7 jag beställde 15:25 i fredags.

Ja förlåt för otydlighet, jag beställde Watch SE med sånt armband.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sina 5800X3D skickade av Inet? Min står fortfarande som gulmarkerad "Delvis bokad, I lager 2022-12-01"

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Någon som fått sina 5800X3D skickade av Inet? Min står fortfarande som gulmarkerad "Delvis bokad, I lager 2022-12-01"

Samma för mig, verkar ha att göra med spelkoderna.
Det går inte att ordna så man får spelkoderna senare? Processorn är väl ändå vad man är ute efter.
@Inet

Skrivet av Inet:

Processorna är "bundlad" med en spelkod, och tyvärr verkar vi inte ha fått in nya spelkoder ännu. Vilket gör att ordern ses som delvis bokad då den inväntar spelkoden innan ordern är komplett.

Oavsett så kommer köpet gå igenom, men produkten kanske dröjer lite innan den kommer hem till dig

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Tusen tack för inputs. Olika bud förstås, förstår argumentationerna. Lutsr åt en s8, kanske mest för att slippa höra att den laggar satan efter 8 månader när hon fått för sig att börja spela minecraft eller nått sånt. Men ska fundera lite till.

Det jobbiga är kanske främst att hon egentligen vill ha en mobil, men det tycker vi får anstå till hon blir 8 år. Samt faktumet att hon nog inte kommer förstå att hon har en riktigt bra pryl i händerna om det blir en S8 och att mängden julklappar kommer minska av just den anledningen 😂

Skrivet av Dhanjel:

Man kan ju ha en mobil utan abbonemang och använda den som en smidig surfplatta. Så började jag med barnen och de har fortf. mobilerna primärt (9 och 11 år) men numera även med abbonemang, men sen har vi en gemensam iPad där de primärt spelar Apple Arcade spel på. (Eller bara spelet Sasquatch om man ska vara ärlig..)

(Edit: Tycker yngsta är för ung för abbonemang egentligen, men vi har delad vårdnad och jag vill kunna nå mina barn och även ge dom samma förutsättningar att kunna nå mig)

Skrivet av Znille:

Jag uppgradera min grabbars padda med denna, de hade varsin A 10.1 som börjar bli sjukt sega, När jag köpte dom så var det mest för att titta på svtbarn och YT men nu spelar de lite mer minecraft, brawlstars, roblox och det är den paddan värdelös till så jag köpte två S8 och tycker du ska göra detsamma för det är så sjukt bra deal! och så kommer den nog hålla längre med så pass bra spec.

obs. jag lyckades dock inte byta in mina gammla paddor för man måste ha ett EMEI nr vilket de wifi modellerna inte har så jag fick leta fram några gammla mobiler som låg i nån låda för att byta in.

Fattar att S8'an är en kompetent padda, velar själv mellan den, Xiaomi Pad 5 samt en iPad 9th gen, till iPadens nackdel är det begränsade utrymmet på 64GB men min erfarenhet av Apple är ju att de verkar ha enormt lång support på OS, hur ser det ut med Samsung/Xiaomis dito?

Är ju annars lite piss om Samsung/Xiaomi inte uppdaterar OS i några år framåt utan kanske bara ett år eller så, då måste man ju nästan byta ändå pga. säkerhetshål osv..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arknvgh:

Någon som fått sina 5800X3D skickade av Inet? Min står fortfarande som gulmarkerad "Delvis bokad, I lager 2022-12-01"

DDR5 inte skickat än. De nämnde live att det kan ta lite extra tid i o m BF osv

Edit: Hade fel, min DDR5 var visst skickat.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Samma för mig, verkar ha att göra med spelkoderna.
Det går inte att ordna så man får spelkoderna senare? Processorn är väl ändå vad man är ute efter.
@Inet

Vem bryr sig om spelkoder.. släng med ett gäng pingvinstänger och ba skicka processorn!

Permalänk
Medlem

Man verkar även kunna få 6,0-6,6% cashback med refunder/cashbacker.se hos Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Produkt: Samsung Galaxy Tab S8
Länk: https://www.samsung.com/se/tablets/galaxy-tab-s8/buy/?modelCo...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5973898
Pris: 2942kr

Priset fås genom signa upp på https://www.samsung.com/se/nyhetsbrev/ för -10% (fungerar det inte får man en kod i chatten utan problem) samt byta in en skrotmobil för -2000kr

"Skrotmobil" ger mig bara några hundra i inbyte - hur får ni 2000 om det inte är en prillans ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Fattar att S8'an är en kompetent padda, velar själv mellan den, Xiaomi Pad 5 samt en iPad 9th gen, till iPadens nackdel är det begränsade utrymmet på 64GB men min erfarenhet av Apple är ju att de verkar ha enormt lång support på OS, hur ser det ut med Samsung/Xiaomis dito?

Är ju annars lite piss om Samsung/Xiaomi inte uppdaterar OS i några år framåt utan kanske bara ett år eller så, då måste man ju nästan byta ändå pga. säkerhetshål osv..

Bäst odds att få support länge är på iPad, Apple har bra track-record på just det. Den här artikel påstår support upp till fyra år support för Samsung plattan. Xiaomi är väl ett frågetecken. Större volymer innebär ju iaf. att det är bättre odds att en produkt får support en längre tid.

"Samsung’s newest Galaxy Tab S8, Tab S8 Plus, and Tab S8 Ultra launched with Android 12. With the new policy, they should get Android 16 at some point in the future. All upcoming Galaxy S tablets will also be eligible for four years of Android updates."

"Here's every Samsung devices eligible for four major Android updates"

Fyra generationer tror jag inte på, men iaf. fyra år av säkerhetsuppdateringar skulle jag gissa på och någon enstaka version av Android. Till det nedsatta priset så verkar det som en rätt bra deal trots allt.

Sedan så innebär det ju inte att produkten inte går att använda, bara för att den inte får uppdateringar längre. Om än att jag kanske inte skulle använda bank-id etc. på den när den inte längre får säkerhetsuppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Man verkar även kunna få 6,0-6,6% cashback med refunder/cashbacker.se hos Samsung.

Men kan man använda flera koder, eller kan man bara använda 1 kod?

Följande koder finns hos Samsung:

bf2022 = 100kr rabatt, 6-6,6% Cashback och nu även 10% rabatt via nyhetsbrev.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Vem bryr sig om spelkoder.. släng med ett gäng pingvinstänger och ba skicka processorn!

Jag hade gärna tagit spelkoden men vill inte ha processorn

Permalänk
Skrivet av Dammpe:

"Skrotmobil" ger mig bara några hundra i inbyte - hur får ni 2000 om det inte är en prillans ny?

Det är 2000 kr extra i inbytesvärde. Så 2000 kr + skrotmobil kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

Det är 2000 kr extra i inbytesvärde. Så 2000 kr + skrotmobil kr.

Syns det senare i köpprocessen eller när dyker det upp?

Permalänk
Skrivet av Dammpe:

Syns det senare i köpprocessen eller när dyker det upp?

Det borde synas direkt i kassan.

Permalänk
Skrivet av Dammpe:

Syns det senare i köpprocessen eller när dyker det upp?

Den syns direkt. Jag beställde i förrgår och då står det i kassan.

Permalänk

Lite hjälp önskas...
Jag har beställt en S8 Tab till det bra priset. Jag velar lite fram och tillbaka på om jag skall uppgradera min nuvarande Ipad (2017) med denna S8 eller om jag skall satsa på Ultra modellen, eller om det kanske är bättre med Ipad 12.9 m1 eller m2?

Vad tycker ni? Lite nedsatt pris på M1 versionen nu hos Mediamarkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

Samsung chatt:
"Man kan inte använda koden på produkter som redan har rabatt på sig/ erbjudanden."

De kanske säger det. Men det funkade alldeles utmärkt för mig

Skrivet av Dammpe:

"Skrotmobil" ger mig bara några hundra i inbyte - hur får ni 2000 om det inte är en prillans ny?

Hittar inte det nu, men nånstans läste jag innan att de extra 2000 gällde bara 7-8 ”stora tillverkare” typ Samsung, Sony, Apple och några fler. Är det nån udda tillverkare du försöker med? Det är även först efter du aktivt valt en mobil för ex. 0/10kr som värdet syns i varukorgen.

Permalänk
Viking
Skrivet av tevey:

Någon som fått sina saker från Halebop ännu? Mina hörlurar står fortfarande som "under behandling", beställde 18 November.

Fick mina Pro 2 igår. Beställde också 18:e.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Slog tillslut till på tab s8. Fick ner den till 3089 kronor med inbyte av npn gammal oduglig padda som råkade ett imei + Koden bf2022. Därutöver Refunder 190 kr tillbaka. Helt otroligt. Tack för tips och inputs i stort 🥰

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur noga Samsung är med inbytesmobilen? Om man har en hel mobil men rootad, eller glömt lösenord exempelvis?

Permalänk

Prisvärda Android telefoner nu under rean?
Sitter i dagsläget på en oneplus5 så det mesta blir ju en fin update.
Kan köra ett abonnemang om det blir ett riktigt kap men köper helst utan.
Ska även invänta fredag för att se om de kommer något bra.
Har i dagsläget sett att de har en pixel6 för bra pris, men hade kanske tänkt mig något nyare.

Pris är mindre viktigt mer "bang for the buck" som lockar.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Någon som vet hur noga Samsung är med inbytesmobilen? Om man har en hel mobil men rootad, eller glömt lösenord exempelvis?

they probably scrap most of them anyway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

renewed appears in all pages from that website :).
I had same thought as well, but someone says otherwise
<Uppladdad bildlänk>

You know it's on the internet, it must be true

confirmed by renewed themselves

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Är det bara medlemmar? Alla kan inte vara medlemmar tror jag det var också?

Skrivet av delta76:

renewed appears in all pages from that website :).
I had same thought as well, but someone says otherwise
<Uppladdad bildlänk>

You know it's on the internet, it must be true

I sent them an email earlier today about this and they just got back to me now, they're brand new. Good price!

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Produkt: Samsung Galaxy Tab A8 10,5" 32GB
Länk: https://www.proshop.se/Tablet/Samsung-Galaxy-Tab-A8-105-32GB-...
Kategori: Surfplatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5932819
Pris: 1390:-

Finns i flera färger.

Finns för 1290:- hos Tele2 också.
https://www.tele2.se/mobilt/surfplattor/samsung/galaxy-tab-a8...