Geforce RTX 4090 överklockas till 3 825 MHz

Permalänk
Melding Plague

Geforce RTX 4090 överklockas till 3 825 MHz

Med flytande kväve till hands slår överklockarna OGS nya rekord med Galax Geforce RTX 4090 HOF, som pressas upp till 3 825 MHz.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu @Rauf, vi vill se den svenska fanan i topp!

Permalänk
Medlem

Bör väl även följa med ett rekord i strömförbrukning med dom frekvenserna

Permalänk
Medlem

jag tyckte att gatubelysningen slocknade till i helgen, nu vet jag varför

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ens upp i 3 000 mhz med mitt

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Mycket mining-vänligt!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Hur många pysslar med sådant här längre? Menar då fullständigt opraktisk överklockning som man gör mest för skojs skull och inte för att använda i daglig drift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

jag tyckte att gatubelysningen slocknade till i helgen, nu vet jag varför

De har inte stängt av barsebäck, de bara kopplade om det för att slå världsrekord i någons källare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Hur många pysslar med sådant här längre? Menar då fullständigt opraktisk överklockning som man gör mest för skojs skull och inte för att använda i daglig drift.

Känns som en relevant fråga att göra en poll på. Detta är ju trots allt sveriges sida för just datoröverklockare (eller var iallafall en gång i tiden). Om inte ens "vi" håller på med det i någon större utsträckning så kan man anta att det inte är jättemånga.
Personligen brukar jag testa "gränserna" på ny cpu/minne/gpu kring vad man klarar med vanlig luftkylning (alla fläktar på 100% osv), men mycket mer "extremt" brukar det inte bli längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Hur många pysslar med sådant här längre? Menar då fullständigt opraktisk överklockning som man gör mest för skojs skull och inte för att använda i daglig drift.

Längre?
Fanns det fler skäl att hålla på med "skoj-klockning" förr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Längre?
Fanns det fler skäl att hålla på med "skoj-klockning" förr?

Fråga dom som slutat? Man såg mycket mer av det förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Fråga dom som slutat? Man såg mycket mer av det förr.

När du säger det så... Det är ganska typiskt för alla teknikprodukter. När väl produkten/tekniken mognar så minskar ofta "extrem hobbyverksamhet" runt produkten/tekniken. Skulle gissa att det har att göra med att "nyhetens behag"-faktorn avtar och att tekniken utvecklas långsammare och mer förutsägbart. Det hela blir mindre spännande helt enkelt.

Permalänk
Medlem

När kan man förväntas få tag i dessa kort? Folk verkar köpa hela tiden men varje dag jag har kollat är de slutsålt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.