För att få ett annat perspektiv på saker och ting

Permalänk
Medlem

För att få ett annat perspektiv på saker och ting

För att få ett större perspektiv på saker och ting, och fler åsikter som kan vidga mina vyer, vad tycker ni om följande scenario:
Jag köpte för en vecka sen, idag är priserna nedsatta på dessa.

Så jag skrev detta på inets facebook sida att det var lite synd.
Fick tillsvars av inet :
hej,
Hör av dig till vår kundservice direkt, så kan vi se om vi kan hjälpa!
https://www.inet.se/info/175/kundservice

Jag kontaktade Inet kundtjänst men fick tillsvar att det är utanför deras policy och inget dom kan göra, det enda jag kunde göra var att göra ett återköp och sedan beställa igen. Vilket jag personligen tycker synd, då det betyder att dom ej kan sälja det jag skickar tillbaka till fullt pris och förlorar mer än ge mig något tillgodokvitto eller presentkort hos dom?

Tycker det är synd att inet har en orubblig policy ska påverka min annars bra erfarenhet jag haft av inet genom alla år och när det inte gått så långtid.

Hur ser ni på detta scenario? Är det orimligt för mig att påpeka något sådant här? När jag nyligen spenderar mer än 30 000kr hos inet denna veckan på nya datorkomponenter?

Tycker ni svaret är rimligt från deras sida?

Permalänk
Medlem

Det handlar väl inte om att det är orimligt eller ej. Däremot är det otroligt dålig tajming att casha en komplett burk en vecka innan blackweek.
Är det nu så att du verkligen vill ta del av rabatterade priser så har du ju redan fått hjälp. Sen att det är lite drygt att greja med förstår jag också.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Tricitum:

För att få ett större perspektiv på saker och ting, och fler åsikter som kan vidga mina vyer, vad tycker ni om följande scenario:
Jag köpte för en vecka sen, idag är priserna nedsatta på dessa.

Så jag skrev detta på inets facebook sida att det var lite synd.
Fick tillsvars av inet :
hej,
Hör av dig till vår kundservice direkt, så kan vi se om vi kan hjälpa!
https://www.inet.se/info/175/kundservice

Jag kontaktade Inet kundtjänst men fick tillsvar att det är utanför deras policy och inget dom kan göra, det enda jag kunde göra var att göra ett återköp och sedan beställa igen. Vilket jag personligen tycker synd, då det betyder att dom ej kan sälja det jag skickar tillbaka till fullt pris och förlorar mer än ge mig något tillgodokvitto eller presentkort hos dom?

Tycker det är synd att inet har en orubblig policy ska påverka min annars bra erfarenhet jag haft av inet genom alla år och när det inte gått så långtid.

Hur ser ni på detta scenario? Är det orimligt för mig att påpeka något sådant här? När jag nyligen spenderar mer än 30 000kr hos inet denna veckan på nya datorkomponenter?

Tycker ni svaret är rimligt från deras sida?

Mjo, det känns rimligt för vart drar du gränsen? Om du handlar nu på blackweek ska du få pengar tillbaka om priset blir bättre i december? eller mellandagsrean?

Sen är det ju alltid en chansning att handla elektronik 1 vecka innan en stor rea

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

För att få ett större perspektiv på saker och ting, och fler åsikter som kan vidga mina vyer, vad tycker ni om följande scenario:
Jag köpte för en vecka sen, idag är priserna nedsatta på dessa.

Så jag skrev detta på inets facebook sida att det var lite synd.
Fick tillsvars av inet :
hej,
Hör av dig till vår kundservice direkt, så kan vi se om vi kan hjälpa!
https://www.inet.se/info/175/kundservice

Jag kontaktade Inet kundtjänst men fick tillsvar att det är utanför deras policy och inget dom kan göra, det enda jag kunde göra var att göra ett återköp och sedan beställa igen. Vilket jag personligen tycker synd, då det betyder att dom ej kan sälja det jag skickar tillbaka till fullt pris och förlorar mer än ge mig något tillgodokvitto eller presentkort hos dom?

Tycker det är synd att inet har en orubblig policy ska påverka min annars bra erfarenhet jag haft av inet genom alla år och när det inte gått så långtid.

Hur ser ni på detta scenario? Är det orimligt för mig att påpeka något sådant här? När jag nyligen spenderar mer än 30 000kr hos inet denna veckan på nya datorkomponenter?

Tycker ni svaret är rimligt från deras sida?

Håller med dig om att det ur ett ekonomiskt perspektiv är udda från Inet, men eftersom kundservice hänvisar till hur du ska göra så är det bara att följa mallen?

Varför köper man förresten datordelar för 30k+ en-två veckor före black friday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Mjo, det känns rimligt för vart drar du gränsen? Om du handlar nu på blackweek ska du få pengar tillbaka om priset blir bättre i december? eller mellandagsrean?

Sen är det ju alltid en chansning att handla elektronik 1 vecka innan en stor rea

Handlade endast 1v innan för det handlar om nya top modeller, det är den övre prisklassen.
Dessa har aldrig kommit ut som rea under BF tidigare.
Då jag handlar z790 moderkort. Kan förstå om det är Z690.
Men nu handlade jag helt nya saker på marknaden, visst det är en chansning. Men inte tidigare sätt ny release komma på rea på BF

Edit: Gränsen går väll 7-14 dagar?, Då det är den tiden man har öppetköp.

Permalänk
Medlem

Svaret har du redan som sagt. Jag hamnade i samma läge på en annan butik, ej elektronik, där man tre dagar efter mitt köp hade 25% på allt.

Så det var bara att återlämna allt och köpa igen enligt policy. Fick samma svar som du.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

För att få ett större perspektiv på saker och ting, och fler åsikter som kan vidga mina vyer, vad tycker ni om följande scenario:
Jag köpte för en vecka sen, idag är priserna nedsatta på dessa.

Så jag skrev detta på inets facebook sida att det var lite synd.
Fick tillsvars av inet :
hej,
Hör av dig till vår kundservice direkt, så kan vi se om vi kan hjälpa!
https://www.inet.se/info/175/kundservice

Jag kontaktade Inet kundtjänst men fick tillsvar att det är utanför deras policy och inget dom kan göra, det enda jag kunde göra var att göra ett återköp och sedan beställa igen. Vilket jag personligen tycker synd, då det betyder att dom ej kan sälja det jag skickar tillbaka till fullt pris och förlorar mer än ge mig något tillgodokvitto eller presentkort hos dom?

Tycker det är synd att inet har en orubblig policy ska påverka min annars bra erfarenhet jag haft av inet genom alla år och när det inte gått så långtid.

Hur ser ni på detta scenario? Är det orimligt för mig att påpeka något sådant här? När jag nyligen spenderar mer än 30 000kr hos inet denna veckan på nya datorkomponenter?

Tycker ni svaret är rimligt från deras sida?

Det jag läser mellan raderna i svaret är något i stil med: Nej, vi tycker inte att man har rätt till prissänkningar/reapriser som införs efter köpet, men vi kan förstås inte göra något åt saken om du väljer att nyttja din lagstadgade ångerrätt vid distansköp.

Själva grundpolicyn är väl på det stora hela förväntad, som jag ser det.

Hanteringen av den lite knepiga situationen som uppstår just i och med ångerrätten får väl ses som att man helt enkelt policymässigt valt att sätta hårt mot hårt (med risk att det ibland kostar mer); man förenklar inte det där scenariot så att folk bekvämt kan fortsätta att använda sina varor men "byta pris" med ett klick i efterhand.

Själva syftet med ångerrätten är ju inte att vara en prisgaranti, så jag har svårt att känna mig upprörd om de bedömer att denna policy är fördelaktig för dem. De ger ju fortfarande kunden sin rätt att ångra köpet, men inte mer.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ta ditt eget ansvar och inse att det var dumt att köpa saker en vecka innan BF. Inet har gjort vad de kan för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det jag läser mellan raderna i svaret är något i stil med: Nej, vi tycker inte att man har rätt till prissänkningar/reapriser som införs efter köpet, men vi kan förstås inte göra något åt saken om du väljer att nyttja din lagstadgade ångerrätt vid distansköp.

Själva grundpolicyn är väl på det stora hela förväntad, som jag ser det.

Hanteringen av den lite knepiga situationen som uppstår just i och med ångerrätten får väl ses som att man helt enkelt policymässigt valt att sätta hårt mot hårt (med risk att det ibland kostar mer); man förenklar inte det där scenariot så att folk bekvämt kan fortsätta att använda sina varor men "byta pris" med ett klick i efterhand.

Jag tycker att man likväl kan argumentera att TS hade för avsikt spänna den här bågen mot Inet, efter sitt köp. Köpa prylarna och argumentera för mellanskillnaden ifall prylarna ramlar i pris under Black Friday/Week/Month, som är ett allmänt känt och återkommande årligt fenomen.

Kunden har möjlighet att utnyttja ångerrätten exempelvis i den här situationen. En icke så lukrativ deal om man behöver packa ned allting och skicka in dem för revy för att få tillbaka sina pengar, som sedan går till att köpa i princip samma helhet igen, fast till ett lägre pris.

Det är klart, lyckas man driva igenom den här processen utan att behöva gå igenom ett återköp så, har man ju fått sina grejer en vecka innan alla andra fick ta del av rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag tycker att man likväl kan argumentera att TS hade för avsikt spänna den här bågen mot Inet, efter sitt köp. Köpa prylarna och argumentera för mellanskillnaden ifall prylarna ramlar i pris under Black Friday/Week/Month, som är ett allmänt känt och återkommande årligt fenomen.

Kunden har möjlighet att utnyttja ångerrätten exempelvis i den här situationen. En icke så lukrativ deal om man behöver packa ned allting och skicka in det för revy för att få tillbaka sina pengar, som sedan går till att köpa i princip samma helhet igen, fast till ett lägre pris.

Det är klart, lyckas man driva igenom den här processen utan att behöva gå igenom ett återköp så, har man ju fått sina grejer en vecka innan alla andra fick ta del av rean.

Hade ingen som helst avsikt för detta.
Då jag aldrig varit med om tidigare att ny release hamnat på rea under BF.
Jag antog (kanske dumt av mig att anta) att det inte skulle komma på rea under BF och bestämde då att köpa det tidigare.
Men blev väldigt chockad då det faktist var så att Z790 DDR5 moderkort kom på rea.

Hade det handla om några hundra lappar hade jag aldrig brytt mig så mycket dock. Men nu handlar det om mer än någon hundra lapp

Edit: Men ville som sagt ha ett annat perspektiv på det hela.
Får tacka er alla som svarat och eran åsikt och perspektiv på det hela.

Permalänk
Medlem

Förstår helt ärligt inte hur folk resonerar.. Spänna bågen mot inet? Huh? TS försöker ju göra saken bättre för båda parter, medan inet, som ska vara kundvänligast osv hänvisar till en policy. Om TS nu returnerar sakerna har ju inet inte bara betalat frakten för sakerna i retur, men även stått för administrativa avgifter som tillkommer, och står nu med delar de inte kan sälja, det låter ju inte som en bra kulle att dö på. TS å sin sida har ju som mest några skruvar att ta ut för någon tusenlapp, vilket verkar vara en no-brainer för dom flesta. Att man skulle ha något personligt eget handelsstopp en vecka före BF är ju absurt, ska man verkligen inte kunna handla något en vecka före BF bara för att det man råkar vilja köpa kan råka få rabatt? Det är ju långt ifrån alla produkter som någonsin ens berörs av BF-rea, vanligtvis handlar det ju om tidigare generationer, hyll/lager-rens.

Permalänk
Medlem

Tycker man får skylla sig själv när man köper veckor innan black-friday som historiskt sätt haft bättre priser på datorkomponenter (speciellt hos Inet). Men ja, nya komponenter brukar inte ha några super priser, men brukar ändå vara sänkta. Bra att veta för framtiden

Permalänk
Medlem

Är nog många butiker som gör så. Ikea exempelvis, de sänkte priset på våra sängar med en tusing någon vecka efter vi fått hem dem. Men rabatt kunde vi inte få i efterhand. Snålvargen i mig beredde sig på att lämna tillbaks dem och köpa igen, men det satte min bättre hälft stopp för, det hade väl tagit en hel helg att rodda det projektet.

Elgiganten kanske har andra regler nu, men där lämnade jag faktiskt tillbaks en (oanvänd) TV för att få ett annat pris. Nu kanske de prismatchar sig själva i efterhand, just för att slippa få ett returex på halsen - lite osäker på det, kanske finns godtycke.

Det man kan göra (säger inte att man bör) är att köpa via internet, och sedan returnera oöppnade varor om man ändrar sig. Då har man åtminstone ca 2 veckor (eller mer, beroende på butik) på sig att hitta en bättre deal.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har själv fått igenom ett liknande ärende för ett par år sen (köpte nåt som sedan reades ut och fick avdra på priset istället för att behöva returnera och köpa igen). Minns inte om det var inte eller nån av de andra jag handlat från men det var inget problem att få avdrag på priset.
Jag har dock som regel att handla mot faktura så det kanske bidrar till möjligheten att kunna justera i efterhand.

Permalänk
Medlem

Lite övrigt också.
För mig gör det ingen större skillnad. Då moderkortet är oanvänt och smidigt för mig att plocka bort.
Då jag fortfarande väntar på vattenblock för mitt grafikkort som kommer nästa veckan och då jag väntade på lite mer fästen från inet, samt en till radiator (jag fick dessa i förregår) och har då ej byggt klart allt och skulle fortsätta nu ihelgen med detta. Så för mig räcker det ta ut 7st skruvar och 1 CPU och sedan i kartong och skicka iväg och jag får tillbaka en del pengar för detta.

Och då jag inte heller har tagit bort plasten på delarna än heller. Så är det som nytt men öppnad kartong.

Permalänk
Medlem

Inet hade faktiskt en video FAQ om Black friday priserna där de sa bland annat att de inte kan prismatcha tidigare priser, utan man kan returnera på öppet köp i sådana fall.

Det är få som prismatchar i efterhand, elgiganten är väl en av de få jag vet.
Jag tycker det är bra cred till butiker som gör detta. (Man kan säga att man enkelt kan returnera och köpa igen, men majoriteten gör nog inte detta så butiker som inte erbjuder detta tjänar nog på det i slutändan ändå).

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa något direkt en vecka före en så stor rea i antågande.
Men det svaret har du ju redan fått...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Sötast

Det kan ju tom vara så att det är en avskräckningstaktik för att inte överbelasta sin support.

Nedan är endast hypotetiska siffror, jag har ingen insikt.

Nu kan jag inte inets specifika situation men låt säga att de har 5 pers heltidsanställda i sin support.
Låt säga att blackweek genererar 100.000 extra ordrar i snitt per år.

Låt säga att inet tillåter prisjusteringar under en rea.
Helt plötsligt så är det 50.000 köp veckan innan black week istället, folk som vill vara före och se till så att saker inte tar slut.
En vecka senare så har 5 personer i supporten arbetsuppgiften att justera 50.000 ordrar i pris.

Det tar kanske 10 minuter för en erfaren supporttekniker att justera en hel faktura, verifiera ändringen, godkänna förändringen och ev få förändringen godkänd på högre instans.

Istället för 99.800 nöjda kunder under black week (200 är alltid sura ) så har man 45.000 som undrar varför deras prisjustering tog alldeles för lång tid, någon undrar varför det blev fel och massor av folk kommer köra gamla vanliga 'ALDRIG IGEN INET'

Medans chatten har en kötid på 6h på standard ärenden, returerna lider, arbetsmoralen är låg... etc etc.

Så att just du som köpare valde att köpa en maskin en vecka före black week, chansade lite sådär och sedan känner dig berättigad att få det du anser vara rimligt...... är det det? varför?

I en servicedesk/kundtjänst jag en gång arbetade i så beräknade man en kostnad på runt 200kr per inkommen ticket allt som allt.
Det blir snabbt dyrt...

Permalänk
Medlem

Jag hade samma upplevelse med Inet, de erbjuder inte prismatchning mot andra butiker men de kan ge en sorts prisgaranti om de själva sänker priset inom 30 dagar. Då kan man få mellanskillnaden tillbaka i form av presentkort.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag förstår att TS försöker underlätta för Inet med att slippa en retur. Men som Allexz säger skulle det utnyttjas istället.

Typ alla branscher gör detta, särskilt abonnemangstjänster som sällan sänker sina priser på aktiva abonnemang, även om det kostar mindre att köpa nytt. Precis som att man aldrig skulle klaga på att man fick betala för lite för sin produkt. Köper man för 1000kr och sen kostar det 1500kr några dagar senare. Vill ni då också betala 500kr mer?

Att köpa något innebär ju att man betalar det man anser är marknadspris för en sak. Sen får man stå sitt kast eller vinna på att man gjorde rätt val om priset ökade.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Som sagt, har fått mitt svar och andras perspektiv på det hela som jag var ute efter.

Alltid en chansning när du köper datordelar.
Jag antog av min egna erfarenhet att senaste modeller aldrig kommer ut på rea på en rea direkt efter release.
Black weekend är ju något som är nytt, lika så black friday i sverige.
Att vi tidigare år haft black friday eller 1-2 dagar headstart på black friday. Men att det startas med black week är något nytt och inget som gick i mitt huvud i huvudtaget.

Som sagt, hade priset sänkts på black friday. Hade jag inte brytt mig alls, det är en stor endags rea.

Men jag har fått svar och andras perspektiv, jag utnyttjade min ångerrätt och som jag antar många andra också hade gjort när det handlar om mer än någon hundra lapp.

Jag ville bara göra det smidigare för inet och samtidigt slippa att dom får ett moderkort + hårddisk som är öppnad box och behöva sälja det till ett reducerat pris och jag frågade support efter ett presentkort eller tillgodokvitto för summa. Som antagligen hade inneburit att jag spenderat kanske 2000-3000kr till hos dom utöver presentkortet/tillgodokvittot. För mig personligen såg jag det som en win/win för båda parter.

Får tacka för alls perspektiv och kommentarer och ser det är andra som aldrig hade gått tillbaka till butiken om dom köpt en vara och lämnat butiken ifall den reas ut direkt efter och accepterat det.
För antar att alla som kommenterar att Inet gjort rätt och att man får acceptera, aldrig själva hade gått tillbaka ifall dom köpt en vara på en butik och butiken samma dag, dagen efter eller någon dag senare rea ut för tusenlapp/tusenlappar hade gått tillbaka och kollat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Som sagt, har fått mitt svar och andras perspektiv på det hela som jag var ute efter.

Alltid en chansning när du köper datordelar.
Jag antog av min egna erfarenhet att senaste modeller aldrig kommer ut på rea på en rea direkt efter release.
Black weekend är ju något som är nytt, lika så black friday i sverige.
Att vi tidigare år haft black friday eller 1-2 dagar headstart på black friday. Men att det startas med black week är något nytt och inget som gick i mitt huvud i huvudtaget.

Som sagt, hade priset sänkts på black friday. Hade jag inte brytt mig alls, det är en stor endags rea.

Men jag har fått svar och andras perspektiv, jag utnyttjade min ångerrätt och som jag antar många andra också hade gjort när det handlar om mer än någon hundra lapp.

Jag ville bara göra det smidigare för inet och samtidigt slippa att dom får ett moderkort + hårddisk som är öppnad box och behöva sälja det till ett reducerat pris och jag frågade support efter ett presentkort eller tillgodokvitto för summa. Som antagligen hade inneburit att jag spenderat kanske 2000-3000kr till hos dom utöver presentkortet/tillgodokvittot. För mig personligen såg jag det som en win/win för båda parter.

Får tacka för alls perspektiv och kommentarer och ser det är andra som aldrig hade gått tillbaka till butiken om dom köpt en vara och lämnat butiken ifall den reas ut direkt efter och accepterat det.
För antar att alla som kommenterar att Inet gjort rätt och att man får acceptera, aldrig själva hade gått tillbaka ifall dom köpt en vara på en butik och butiken samma dag, dagen efter eller någon dag senare rea ut för tusenlapp/tusenlappar hade gått tillbaka och kollat.

Ja, det är mycket skitsnack i tråden. Tycker du har helt rätt. Det handlar ju inom återköpsperioden.

Permalänk
Medlem

Tycker det här är trams av återförsäljare som satt detta i system. Dom förlorar garanterat mer på att ta emot returen, än att bara vara tillmötesgående och justera priset för kunden.

Och om man nu lyckas pricka in saker som kommer på BF-rea, så säger jag bara grattis och är glad för deras skull. Förstår inte alls folks negativa inställning till TS.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tycker det här är trams av återförsäljare som satt detta i system. Dom förlorar garanterat mer på att ta emot returen, än att bara vara tillmötesgående och justera priset för kunden.

Och om man nu lyckas pricka in saker som kommer på BF-rea, så säger jag bara grattis och är glad för deras skull. Förstår inte alls folks negativa inställning till TS.

Trams? Black Friday-reorna skulle inte kunna hända utan att tillverkarna går in och backar. Säg att butiken köper in en SSD vecka 45 för 1500 kr (tänk bort momsen för att förenkla exemplet). Och säljer dessa för säg 1650 kr. Då köper random swectroll denna. V46 får butiken in de säg 500 SSD'erna av samma sort som de köpt in för 1000 kr - för att sälja för 1150 kr. Dessa säljer slut under V48. V49 hör random Swectroll av sig och vill ha samma pris på den SSDn han köpte veckan innan. Även om butiken får rabatten i form av en kredit etc så är det ändå 500 SSD'er i systemet som går att sälja billigt. Resten har köpts in till ordinarie pris. Ska då random swectroll få köpa en SSD som butiken köpte in för 1500 för 1150? Det är väl ändå helt orimligt?

Har ingen direkt negativ inställning till TS - han verkade inte *kräva* något utan frågade snällt. Men jag kan tänka mig att det finns rätt många Karens där ute som anser sig ha rätt till retroaktiv rabatt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB