Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Hur fungerar garanti med säljare i portugal? Det är lite mycket pengar för att riskera.

fel land, sry.
Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Hur fungerar garanti med säljare i portugal? Det är lite mycket pengar för att riskera.

Bra fråga annars har ju inet ett hyfsat erbjudande

https://www.inet.se/produkt/5412294/powercolor-radeon-rx-6900...

Permalänk

Tror Inets Kingston KC3000 1TB för 899 kr har postats 3-4 gånger redan. Men den är väl värd det, det är ett oförskämt bra pris för en kvalitetsprodukt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeeVanCleef:

Tror Inets Kingston KC3000 1TB för 899 kr har postats 3-4 gånger redan. Men den är väl värd det, det är ett oförskämt bra pris för en kvalitetsprodukt.

Renegade Fury som finns på komplett är lite nyare för en hundring extra. 2tb finns med.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Renegade Fury som finns på komplett är lite nyare för en hundring extra. 2tb finns med.

Lanserades samma dag bara en ”gaming” variant av kc3000 med liite snabbare läs

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrippelP:

Produkt: Google Pixel 6a smartphone 6/128GB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7004518
Pris: 2999

Bra pris på Pixel 6a på Elgiganten, nedsatt från 4999 kronor! Måste vara klubbmedlem för att "förköpa" men erbjudandet gäller alla om några timmar.

Är det där något att ha? Sambon behöver byta ut en Redmi note 7 (aldrig med Redmi...). Tycker priset ser ok ut, eller får man mer för pengarna med något annat?

Permalänk

Tänker lite på Google Pixel 6a versus Sony Xperia 10 IV. Är stora fördelen med pixeln att det en Google-telefon och att man då kan räkna med uppdateringar under längre tid framöver än jämfört med Xperian? Batteritiden ska ju annars vara superb på Sony:n, det kan ju väga tungt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Tänker lite på Google Pixel 6a versus Sony Xperia 10 IV. Är stora fördelen med pixeln att det en Google-telefon och att man då kan räkna med uppdateringar under längre tid framöver än jämfört med Xperian? Batteritiden ska ju annars vara superb på Sony:n, det kan ju väga tungt också.

Exakt se telefoner jag sitter och funderar på 🙂

Permalänk
Medlem

Har idag 1660 Super. Funderar på uppgradera till 3060. Det är väl ingen stor uppgradering från mitt nuvarande kort? Vänta på ett billigare 3060 Ti istället?

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Tänker lite på Google Pixel 6a versus Sony Xperia 10 IV. Är stora fördelen med pixeln att det en Google-telefon och att man då kan räkna med uppdateringar under längre tid framöver än jämfört med Xperian? Batteritiden ska ju annars vara superb på Sony:n, det kan ju väga tungt också.

Jag vet inte om man ska vara så säker med en Google-telefon. Jag själv äger en Pixel 3a från 2019 som blen end of life 2022.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Kan meddela att Elgiganten har tryckfel. De är Pixel 7 (icke pro) för 449kr/mån. Telenor har Pro för 499kr/mån.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Kan meddela att Elgiganten har tryckfel. De är Pixel 7 (icke pro) för 449kr/mån. Telenor har Pro för 499kr/mån.

Priset för 449 gäller med Tre, inte telenor

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på noctuas fläktar om det finns bättre än dessa gamla?
Noctua NF-A14 140mm PWM

Eller är det dom som funkar fint år 2022 med?

https://www.inet.se/produkt/6308829/noctua-nf-a14-140mm-pwm

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Hylve:

Jag vet inte om man ska vara så säker med en Google-telefon. Jag själv äger en Pixel 3a från 2019 som blen end of life 2022.

Fast 3 år kanske är rätt bra ändå? Mobiltelefoner är väl lite av en slit-och-släng-vara idag liksom? Tycker ju själv att det är asdumt att det är så förstås.

Själv bryr jag mig nog egentligen mest om batteritiden faktiskt, så länge allt funkar rätt bra i övrigt då. Samt storleken, alla telefoner är så förbaskat stora. Tycker även de två jag nu överväger är på tok för tilltagna i storleken.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ja och lite trött webserver också...

Permalänk
Medlem

Känns som det är lite samma saker hos alla, Galaxy Tab A8 plattan för 1500 tex.

Permalänk
Skrivet av edson:

Det går segt kan man lugnt säga

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hylve:

Jag vet inte om man ska vara så säker med en Google-telefon. Jag själv äger en Pixel 3a från 2019 som blen end of life 2022.

De har dock förlängt det nu så det är garanterat 5 års säkerhetsuppdateringar, och om jag inte minns fel gäller det även a-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Känns som det är lite samma saker hos alla, Galaxy Tab A8 plattan för 1500 tex.

Samma sak med Galaxy Tab S8...

Om någon nöp en för 3290:- hos komplett och köpet går igenom så grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Det roliga är att när tex jag la min order ca 01.00 så fanns det 50+ i lager enligt sidan. Har fortfarande ingen annan ststus än "behandlas"

Nån på Swedroid har fått sin skickad. Min står det order mottagen, lade den 7 i morse. Nåja. Blir mer pengar till blöjorna. Bara drygt att skicka tillbaka tillbehören till Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Samma sak med Galaxy Tab S8...

Om någon nöp en för 3290:- hos komplett och köpet går igenom så grattis!

Missat det (behöver ingen platta ändå) men var det inte en flex-deal? Dvs man får betala ännu mer för att köpa loss den efter två år?

Eller var det bara bra rea och den var nersatt till 3290:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Det roliga är att när tex jag la min order ca 01.00 så fanns det 50+ i lager enligt sidan. Har fortfarande ingen annan ststus än "behandlas"

Samma här, lade en order strax efter 02.15 (50+ i lager)
I orderbekräftelsen står det "Reserverad (I lager)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Priset för 449 gäller med Tre, inte telenor

Precis. Men vill ha pro. Då är de 629kr för 3 och 499kr för Telenor.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är läge för en varningstråd med dåliga deals. BF totalt patetiskt reklamjippo i Sverige men visst finns några fynd att finna. Men exempel med dåliga deals är långt fler och mer motiverat än en fyndportal

Tex denna totalt värdelösa lurendrejerideal från Webhallen där bättre specad (M1 Max, 32GB, 1TB HDD) finns för samma pris hos många andra som Elgiganten, Mediamarkt etc

https://www.webhallen.com/se/product/342028-Apple-CTO-MacBook...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Precis. Men vill ha pro. Då är de 629kr för 3 och 499kr för Telenor.

Kan det vara så att du inte är inloggad. Jag ser Pixel 7 Pro för 449 med tre abonnemang.

Permalänk
Medlem

AOC 34" Wide curved - U34G3XM/EU 34

Har pajat min skärm och letar typ 34" Wide eller lite större utan att plånboken går sönder. Främst för bildhantering och lite gejming.

Är denna prisvärd eller har ni något alternativ för mig? 3333kr för vad jag läser mig till är i princip samma panel som den tidigare som heter G2X mot nya G3XM.

Rtings säger om gamla:
https://www.rtings.com/monitor/reviews/aoc/cu34g2x

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Eller finns det någon skärm som passar mina behov bättre i samma prisläge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Någon som har koll på noctuas fläktar om det finns bättre än dessa gamla?
Noctua NF-A14 140mm PWM

Eller är det dom som funkar fint år 2022 med?

https://www.inet.se/produkt/6308829/noctua-nf-a14-140mm-pwm

Måste du ha precis nu? Noctua har lovat att släppa sin nya generation av 140mm i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Fick mail i veckan av Webhallen att de skulle öppna upp rean bara för medlemmar kl 20 idag, men så vitt jag kan se är den öppen för alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Nån på Swedroid har fått sin skickad. Min står det order mottagen, lade den 7 i morse. Nåja. Blir mer pengar till blöjorna. Bara drygt att skicka tillbaka tillbehören till Amazon.

Vad för tillbehör har du köpt till från Amazon? Min order står också som behandlas sedan i morse vid 7. Men står dock reserverad i lager, så kanske att den kommer...